;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

چرا قد انسان در صبح با عصر متفاوت است؟

علت تفاوت قد انسان در طول روز: پدیده طبیعی عجیبی که هر شب هنگام خواب اتفاق می افتد، هنگام خواب کمی قدمان بلندتر می شود! هر چه روز می گذرد، همه ما کمی کوتاه تر می شویم. اگرچه اتفاقی که می افتد پیچیده نیست، اما تفاوت طول انسان بین روز و شب نیاز به توضیح روشنی دارد! ممکن است آن را احساس نکنید، اما صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب بلندتر از بقیه روز و عصرها هستید. با بخش سلامت از وب‌سایت گفتنی همراه باشید.

همچنین از دست ندهید: آیا می خواهید قدبلند شوید؟ افزایش قد با 6 حرکت ساده یوگا!

چرا صبح ها قد بلندتر از عصر هستیم؟

علت تفاوت قد انسان در طول روز-چرا صبح ها بلندتر هستیم

علت تفاوت قد انسان در طول روز: علت در ستون فقرات نهفته است، به ویژه در چیزی که به عنوان هسته پالپوسوس یا قسمت داخلی دیسک بین مهره ای شناخته می شود. دیسک های موجود در ستون فقرات از یک ماده ژلاتین مانند ساخته شده اند که بالشتک و محافظت از ستون فقرات را فراهم می کند.

این ماده شوک را به بدن شما جذب می کند و همان طور که مهره های شما در طول روز هنگام راه رفتن، دویدن، خم شدن، بلند کردن و نشستن ضربه می خورند، به زمان استراحت و تجدید قوا نیاز دارند.

در طول شب، زمانی که بار روی ستون فقرات کاهش می یابد، مایع ژلاتینی به آرامی در یک فرآیند غیرفعال به نام جذب به دیسک ها پخش می شود.

بدون نیروهای فشاری بر روی ستون فقرات، که شامل گرانش در هنگام ایستادن یا نشستن می شود، دیسک ها به دلیل فشارهای اسمزی افزایش می یابند.

علت تفاوت قد انسان در طول روز-علت در ستون فقرات نهفته است

بادکنکی را تصور کنید که سوراخ‌های کوچکی دارد که درون یک وان آب پر از ژلاتین و آب است. هنگامی که بالون فشرده می شود، آب به بیرون نشت می کند و اندازه بالون کاهش می یابد. و هنگامی که فشار کاهش می یابد، برعکس اتفاق می افتد.

هر دیسک در ستون فقرات که این فرآیند را در حالت استراحت طی می کند، به میزان کمی افزایش قد دارد. ستون فقرات از 24 مهره تشکیل شده است و بین هر مهره یک دیسک، در مجموع 23 مهره وجود دارد.

ارتفاع ستون فقرات با اضافه کردن مقداری که باعث افزایش اندازه هر دیسک در شب می شود افزایش می یابد. این باعث می شود قد فرد در صبح حدود 1.5 تا 2 سانتی متر افزایش یابد.

با پیشروی روز، دیسک ها به آرامی در اثر نیروهای فشاری مقداری از ارتفاع خود را از دست می دهند و در شب دوباره کوتاه تر می شوند.

همچنین بخوانید: پس از مرگ چه اتفاقی در بدن می افتد؟

قد فرد با افزایش سن کاهش می یابد

علت تفاوت قد انسان در طول روز-قد فرد با افزایش سن کاهش می یابد

در حالی که قد ما در طول روز و روز در روز متفاوت است، قد انسان در واقع با افزایش سن کاهش می یابد. افراد مسن معمولا کوتاه‌تر از دوران جوانی هستند و دلیل آن این است که با افزایش سن میزان آب قرص‌ها کاهش می‌یابد. این منجر به ایجاد یک دیسک بسیار باریک تر می شود که توانایی «پر کردن مجدد» کامل را ندارد. با افزایش سن، تغییرات طبیعی در انحنای ستون فقرات را نیز اضافه کنید، تغییر قد بیش از گذشته محسوس می شود.

چرا با افزایش سن قد ما کاهش می یابد؟

صرف نظر از مشکلاتی که ممکن است کمر و ستون فقرات را درگیر کند، بسیاری از افراد در طول صبح دچار سفت شدن می‌شوند، زیرا دیسک در حداکثر فشرده‌سازی خود قرار دارد و زمانی که شروع به حرکت آن دیسک‌ها و فشرده‌کردن آن‌ها می‌کنید، سفتی کاهش می‌یابد.

این دلایل ترکیبی در نهایت منجر به افزایش قد شما در هنگام خواب و در اوایل صبح می شود که به تدریج با سرعت آهسته در طول روز کاهش می یابد.

لینک های مرتبط:

چند بار ادرار کردن در روز طبیعی است؟

سوزش و درد در آلت تناسلی: آیا ختنه کردن خوب است؟

نکات ورزشی برای کسانی که فشار خون بالا و مقاوم دارند

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا