;
فرهنگ و هنرهنرمندان

علیرضا حقیقی کراش دخترای ایرانی و خارجی کنار همسرش + عکس و بیوگرافی

علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران است و 25 سال سن دارد و به عنوان سنگربان اول ایران در جام جهانی 2014 به میدان رفت. با معرفی هنرمندان از بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی علیرضا حقیقی

نام کامل: علیرضا حقیقی

متولد: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۷

زادگاه : تهران

قد: ۱۹۳ سانتی‌متر

پست بازی: دروازه‌بان

علیرضا حقیقی در 12 اردیبهشت سال 1367 در تهران به دنیا آمده است. این فوتبالیست دیپلم ریاضی فیزیک دارد و مدتی هم در رشته شیمی دانشگاه آزاد تهران نیز به تحصیلش ادامه داده است اما تمام نکرده است.

علیرضا حقیقی 4

خانواده علیرضا حقیقی

پدر او اصالتا زنجانی است و تنها یک خواهر بزرگتر از خودش دارد. نام گذاری این بازیکن فوتبال هم ماجرای جالبی دارد. وقتی علیرضا به دنیا آمده است، نام او را پدرام می‌گذارند اما مادرش خواب امام رضا (ع) را می‌ بیند و به همین خاطر نام پدرام به اصرار مادرش به علیرضا تغییر می‌کند.

ازدواج علیرضا حقیقی

علیرضا حقیقی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

ماجرای ازدواج با الناز شاکردوست

درسال 1390 گفت و گو ای از علیرضا حقیقی پخش شد که عنوان می شد با الناز شاکردوست ازدواج کرده است این خبر بعد ها به دادگاه نیز کشیده شد و مشخص گردید گفت و گو جعلی بوده است.

علیرضا حقیقی

ماجرای ازدواج با بی بی رکسا

در سال 1398 خبرهای زیادی از رابطه علیرضا حقیقی با بی بی رکسا بر سر زبانها افتاد. صفحه اینستاگرام بی بی رکسا حدود 1.5 میلیون فالوور دارد. از وقتی کاربران ایرانی متوجه دوستی بین این خواننده و علیرضا حقیقی شدند، به صفحات دو طرف رفته و زیر عکسهای شان کامنت های عجیب‌وغریب می گذارند… و این شایعه و ارتباط بین این 2 و عکسی در کنار هم به این شایعات دامن زد.

علیرضا حقیقی و بی بی رکسا

علاقه به فوتبال از کودکی

او وقتی 10 سال داشت با پدرش به ورزشگاه شهید کشوری رفته و دروازه بان تیم فوتبال آن شد. پس از آن وقتی 11 ساله بود برای تست تیم اینترمیلان در تهران دعوت شد و بعد از مدتی به تیم نونهالان سایپا پیوست. او برای 1 سال در این تیم بازی کرد و در سال 1381 دعوت به عضویت تیم پرسپولیس را به دست آورد.

بازی در پرسپولیس

علیرضا حقیقی زمانی که ۱۷ سال داشت در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۵ قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس ثبت کرد. او اولین بازی خود را در برابر سایپا وقتی که فرشید کریمی از بازی اخراج شد انجام داد و توانست ضربه پنالتی علی دایی را دفع کند.
در فصل بعد به دلیل وجود دروازه‌بانان ملی‌پوشی مانند حسن رودباریان مرد شماره یک تیم ملی ایران و مهدی واعظی، حقیقی تبدیل به یک نیمکت‌نشین و سکونشین شد و اغلب جایی در لیست ۱۸ نفره تیم نداشت تا اینکه در فصل ۸۷-۸۸ با مصدومیت میثاق معمارزاده در ابتدای فصل و مصدومیت و ناراضی بودن مسئولین فنی از مهدی واعظی توانست در اکثر بازی‌های پرسپولیس به عنوان مرد شماره یک بازی انتخاب شود و درون دروازه قرار گیرد.

علیرضا حقیقی 1

روبین کازان

علیرضا حقیقی در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۲ با امضاء قراردادی ۴ ساله به باشگاه فوتبال روبین کازان روسیه پیوست.

بازگشت به پرسپولیس و پیوستن به نساجی

علیرضا حقیقی پس از آنکه نتوانست فرصتی برای بازی در تیم روبین کازان پیداکند با قراردادی به مدت نیم فصل به صورت قرضی به پرسپولیس پیوست. اما پس از تمام شدن قرار داد خود در نیم فصل اول به روبین کازان بازگشت.

او سپس در لیگ پرتغال و در تیم‌های اسپورتینگ و پنافیل نیز بازی کرد و بعد باز به روبین قازان روسیه پیوست. تا این که در سال 1398 به ایران بازگشته و وارد تیم نساجی شد.

حضور در تیم ملی

علیرضا حقیقی در بازی دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال فلسطین در سال ۱۳۸۹ یک نیمه در دروازه تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفت و اولین بازی ملی خود را تجربه کرد.

حقیقی اولین بار در مسابقات نونهالان غرب آسیا در قطر در سال ۱۳۸۱ برای تیم ملی بازی کرد که در آن زمان ۱۴ ساله بود. او در مسابقات نوجوانان آسیا در سال ۱۳۸۳ در ژاپن نیز بازی کرد و در سال ۱۳۸۵ در تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در هند در ۳ بازی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

علیرضا حقیقی 3

حقیقی در همان سال به تیم ملی امید دعوت شد و در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و مقدماتی المپیک ۲۰۰۸ عضو تیم ملی امید بود. دروازه بان پرسپولیس در زمان مربیگری افشین قطبی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد تا اینکه مقابل فلسطین اولین بازی ملی اش را انجام داد. علیرضا حقیقی در بازی اول تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ در برابر تیم ملی نیجریه در ترکیب تیم قرار گرفت و اولین دروازبان تاریخ فوتبال ایران شد که توانست دروازهٔ این تیم را در یک بازیِ جام‌جهانی بسته نگاه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا