;
فرهنگ و هنرهنرمندان

عروسی فیک: چرا دختران ویتنامی بصورت جعلی ازدواج می کنند؟

عروسی فیک: تصور کنید که شما در یک مراسم عروسی هستید، مهمانان زیادی وجود دارند، خویشاوندان از سراسر کشور جمع شده اند، زمزمه هایی شنیده می شود و سوء ظن هایی وجود دارد که عروس باردار است، اما این خیلی بد نیست، زیرا مشکل اصلی جعلی بودن عروسی و مراسم است و در واقع عروسی در این وسط وجود ندارد، و داماد جعلی است. مانند پدر و مادرش، و بستگانش و دوستانش. و همه آنها برای اولین بار یکدیگر را فقط یک روز قبل از جشن عروسی دیده اند.

عروسی فیک:

عروسی فیک1

مراسم عروسی به تازگی تبدیل به یک تجارت واقعی در ویتنام شده است. در اینجا اجاره یک شوهر برای عروسی، جشن های خانوادگی و حتی طلاق وجود دارد. و این فقط یک غم و اندوه برای دختران است که می خواهند لباس زیبا بپوشند و صرفا به خاطر حفظ آبرو در جامعه به این وضعیت تن می دهند.

با توجه به سنت های محلی، اگر دختری قبل از ازدواج باردار شود از طرف خانواده و جامعه محکوم به فراموشی است. والدین اغلب این دختران را به جایی می برند که در آن جا هیچ کس آنها را نمی شناسد، تا زمانی که دختر سقط جنین کند. در چنین شرایطی، شگفت آور نیست که در ویتنام بیشترین درصد سقط جنین در آسیا وجود دارد: طبق آمار، هر زن در سن باروری در ویتنام در زندگی ۲.۵ سقط جنین دارد. حدود ۴۰ درصد از همه حاملگی های این کشور با سقط جنین پایان می یابد.

عروسی فیک ویتنامی:

دختران به داروهای ضد بارداری دسترسی دارند، اما آنها همچنان برای سقط جنین به کلینیک ها می روند. آنها ۳-۴ بار می آیند – و این به رغم این واقعیت است که هر بار درباره خطرات مربوط به این عمل می دانند.

عروسی فیک2

برای دیگران، چنین مراسم عروسی کاملا عادی است

پیش از این، دخترانی که ازدواج نکرده بودند و باردار بودند، تصمیم گرفتند که سقط جنین کنند یا به انتهای دیگر کشور بیایند و که کسی آنها را نمی شناخت. اما اکنون یک گزینه دیگر وجود دارد – برای بازی در یک عروسی جعلی. آژانس های ازدواج برای هر تقاضایی نامزد می باشند: برای مشتریان ثروتمند و برای فقرا. هزینه چنین مراسمی بستگی به حجم خدمات ارائه شده دارد: داماد یا فقط در عروسی باشد، یا به صورت دوره ای در جشن های خانوادگی ظاهر شود، با مردم و سایر حوادثی که از توهم زندگی خانوادگی با همسایگان روی می دهد، پشتیبانی کند. چنین محدوده ای از خدمات می تواند برای خانواده عروس ۴۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد.

عروسی فیک3

 

عروسی فیک و حفظ آبرو:

عروس در ابتدا روز قبل از عروسی با داماد ملاقات می کند. او با “والدین جعلی خود” همراه است که همگی بازیگرانی مانند او هستند. آنها داستان های یکدیگر را با هم یاد میدهند، نام ها، یک داستان مشترک را تشکیل می دهند که در عروسی بیان می شود. و در روز عروسی، جشن برنامه ریزی شده به گونه ای است که “امضای قرارداد ازدواج”، که، البته، به طور کلی، بدون شاهد صورت می گیرد. تنها اسنادی موجود امضای عروس به عنوان یک قرارداد با یک سازمان ازدواج برای ارائه خدمات و پرداخت برای آنها است.

این سازمان های ازدواج دائما با انتقاد مواجه می شوند، جامعه دختران را مجبور به تصمیم گیری می کند. خانواده های دختران فقط برای نجات آبروی خود در برابر جامعه برای هر چیز آماده هستند. اگر آنها این کار را نکنند، آنها به سادگی طرد می شوند.

عروسی فیک4

علاوه بر این، بسیاری از زنان استدلال می کنند که گزینه عروسی های خیالی در حال حاضر تنها گزینه در سبک زندگی ویتنام است که اجازه می دهد تا دختران، فرزند خود را نجات دهند.کودکانی که تحت پوشش چنین ازدواج های تقلبی متولد شده اند، چندین ساله هستند و مادرانشان اطمینان می دهند که اگر هیچ عروسی جعلی نبود، این کودکان نیز وجود نداشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا