;
تازه ها

مردی پس از گیرکردن اختاپوس زنده در گلویش، جان خود را از دست داد!

گیرکردن اختاپوس زنده در گلو: مردی 82 ساله پس از خوردن غذا و خفگی بر اثر گیر کردن اختاپوس زنده در گلویش جان باخت.

به خدمات اضطراری در شهر جنوبی گوانگژو روز دوشنبه (23 اکتبر) اطلاع دادند که مردی در حال خفه شدن می باشد. وقتی آنها به محل حادثه رسیدند، پزشکان نتوانستند کاری برای فرد حادثه دیده انجام دهند چون وی قبل از رسیدن تیم اورژانش مرده بود.

غذای لذیذ محلی کره جنوبی معروف به “سان ناکجی” (که به معنای واقعی کلمه به “اختاپوس زنده” ترجمه می شود) به عنوان یک وعده غذایی خطرناک شناخته می شود. چون شاخک های اختاپوس به حرکت خود ادامه می دهند و مکنده ها در هنگام مصرف به گلوی مردم می چسبند.

سان ناکجی که به خاطر طعم نمکی و چسبناکش با قوام جویدنی معروف است، با خرد کردن اختاپوس زنده و ریختن آن با روغن کنجد قبل از سرو بلافاصله در حالی که شاخک ها هنوز در حال حرکت هستند، درست می شود. حتی با وجود اینکه اختاپوس ها مرده اند، به دلیل ادامه فعالیت عصبی به حرکت خود ادامه می دهند.

گیرکردن اختاپوس زنده در گلو 1

گفته می شود این غذا پس از صحنه ای در فیلم Oldboy در سال 2004 که در آن شخصیت اصلی در حال خوردن یک اختاپوس زنده در یک رستوران سوشی نشان داده شد، محبوبیت پیدا کرد.

به گزارش کره هرالد، گیرکردن اختاپوس زنده در گلوی افراد در این کشور غیرعادی نیست. داده‌های ستاد آتش‌سوزی و بلایای سئول نشان داد که بین سال‌های 2007 تا 2012، سه نفر در اثر مصرف این غذا بر اثر خفگی جان خود را از دست دادند. همچنین دو مورد دیگر در سال 2013 گزارش شد و یک مرد 70 ساله دیگر در سال 2019 جان باخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا