;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

میوه های قاتل دیابت: 10 میوه مخصوص افراد دیابتی

میوه های قاتل دیابت: شما به عنوان فردی که دیابت دارد، قطعا همیشه مراقب سطح قند خون خود هستید و دائما آن را چک می‌کنید، شاید شما مصرف گوشت‌های فرآوری شده را قطع کرده باشید، اما نمی‌دانید که چقدر شکر در میوه‌ها وجود دارد. یا شاید شما با دیابت زندگی می‌کنید و می‌خواهید بدانید که میوه‌ها چه تاثیری بر قند خون شما خواهند داشت؟ به همین دلیل در این مطلب سلامت با هم بررسی خواهیم کرد که بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟ با درمان خانگی و گیاهان دارویی مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رقیق کننده های طبیعی خون: ۱۴ خوراکی‌ که خون را رقیق و تصفیه می‌کند!

میوه های قاتل دیابت:

1.گلابی

میوه های قاتل دیابت، گلابی برای افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند، یکی از بهترین گزینه‌ها است. گلابی حساسیت بدن به انسولین را افزایش داده و به این طریق در کاهش قند خون موثر است.

گلابی
گلابی / میوه های قاتل دیابت

2.گیلاس

گیلاس با پتاسیم بالا و آنتی‌اکسیدانی که دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. از آنجایی که گیلاس دارای فصل رشد کوتاه است، می‌تواند سخت باشد که آنها را همیشه تازه تهیه کنید. با این حال، ترشی‌های کنسرو شده، که دارای نمره GI ۴۱ و GL ۶ هستند، جایگزین خوبی برای گیلاس تازه هستند. گیلاس در بین میوه‌ها کمترین شاخص گلوکز را دارد و می‌تواند 50% تولید انسولین در بدن را افزایش داده و به کاهش قند خون کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که گیلاس در حد اعتدال باید مصرف شود و در غیر این صورت نتایجی عکس را برای دیابتی‌ها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خواص میخک برای آقایان با روش مصرف

شاید بدردتون بخوره: درمان یبوست و اسهال با خاکشیر که یکیش با آب سرده و یکیش با آب گرم!

3.انجیر

اکثر محققان به افراد دیابتی توصیه می‌کنند، انجیر مصرف کنند، چرا که این میوه پر منفعت به دلیل داشتن میزان زیادی از فیبر می‌تواند به افزایش قدرت کنترل عملی دیابت به این بیماران کمک کند.

میوه های قاتل دیابت، برگ‌های انجیر میزان انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی را که مرتبا باید انسولین تزریق کنند، کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که انجیر سرشار از پتاسیم است؛ این ماده به تنظیم میزان قند جذب شده خون پس از مصرف غذا کمک می‌کند. مصرف زیاد پتاسیم کمک می‌کند قند خون کم‌تر دچار نوسان شود؛ بنابراین، مصرف انجیر می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند به زندگی عادی برگردند.

انجیر
انجیر / میوه های قاتل دیابت

بیشتر بخوانید: معجون سیر و آبغوره برای کمردرد+ طرز تهیه

5.کیوی

بنا به تحقیقات، مصرف کیوی و کاهش قند خون رابطه مستقیمی با هم دارند. کیوی شامل ویتامین C، A، فلانوئید، پتاسیم و مقدار زیادی بتاکاروتن است که بدن را از آسیب رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارد و سلامت بدن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین جزء بهترین میوه ها برای افراد دیابتی است. علاوه بر این کیوی سرشار از فیبر است و کربوهیدرات بسیار کمی دارد که به کنترل قند خون و پایین آورد‌ن کلسترول کمک می‌کند. لازم به ذکر است که شاخص گلیسمی کیوی بین ۴۷ تا ۵۸ است.

6.گریپ فروت

میوه های قاتل دیابت، طبق تحقیقات گسترده محققین مشخص شده است که آب گریپ‌فروت بدون شکر برای بیماران دیابتی، به خصوص دیابت نوع ۲ از بهترین میوه ها برای افراد دیابتی به شمار می‌رود. آب گریپ‌فروت بدون شکر دارای شاخص گلیسمی پایینی است، بنابراین سطح قند خون طبیعی را حفظ می‌کند. یک ماده فلاونوئیدی به نام نارینجنین که در گریپ‌فروت موجود است، می‌تواند حساسیت نسبت به انسولین را افزایش دهد و به حفظ وزن ایده‌آل کمک می‌کند.

4.لیمو

میوه های قاتل دیابت، لیمو دارای مقادیر زیادی ویتامین C است. در کنار آن، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین A، B، منیزیم، سدیم، فیبر و مواد مغذی دیگر هم در آن وجود دارد. نکته قابل توجه در لیمو وجود فیبرهای حل شده است. وجود این ترکیبات به تنظیم قند خون بدن کمک کرده و باعث کاهش قند خون می‌شود. قند موجود در لیموترش، شاخص گلایسمی پایینی دارد که بیانگر مناسب بودن آن برای افراد دیابتی است.

این هم جالبه: قاتل تپش قلب: 8 ماده خوراکی برای سلامت قلب اگر استرس دارید

میوه های قاتل دیابت

لیمو
لیمو / میوه های قاتل دیابت

این هم مفیده: ۷ بهترین راه برای داشتن خواب راحت

7.آلبالو

میوه های قاتل دیابت، آلبالو این میوه خوش طعم و آبدار، همان طور که از طعمش مشخص است، دارای قند کمی است، بنابراین می‌تواند جزء بهترین میوه ها برای افراد دیابتی قرار گیرد.

اگر قرار باشد آلبالو را با میوه‌هایی مثل انگور، آلو و… مقایسه کنیم، مصرف آن بیش‌تر از باقی میوه‌ها توصیه می‌شود. اگر شما به طور مرتب آلبالو مصرف کنید، بدن شما کم‌کم از اختلالات مختلف دور خواهد شد و از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌شود.

8.سیب

سیب سرشار از فیبرهای محلول، ویتامین ث و سایر آنتی اکسیدان‌ها بوده و حاوی ماده‌ای به نام پکتین است که به سم‌زدایی از بدن کمک کرده و موجب می‌شود تا مواد مضر سریع‌تر از بدن دفع شوند. مصرف سیب در افراد دیابتی نیاز آنها به انسولین را تا ۳۵% کاهش می‌دهد.

9.آلو سیاه

میوه های قاتل دیابت، این میوه نیز حاوی ترکیبات موثری است که به کنترل قند خون کمک می‌کنند. مصرف آلو سیاه مشکل تکرر ادرار و تشنگی را در افراد دیابتی کاهش داده و تبدیل کربوهیدرات به قند را تحت کنترل قرار می‌دهد. هسته آلو سیاه و برگ این میوه نیز اثراتی مشابه خود میوه را نشان می‌دهند که به صورت دمنوش می‌توان از آنها بهره گرفت.

این هم جالبه: ۵ مواد غذایی ضد پیری که سلبریتی ها می خورند!

10.آووکادو

آووکادو
میوه های قاتل دیابت

میوه های قاتل دیابت، آووکادو نیز یکی از بهترین میوه ها برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. این میوه سرشار از فیبرهای محلول و چربی‌های غیر اشباع بوده و به ثابت نگه داشتن سطح قند خون در بدن کمک می‌کند. ثابت ماندن مقدار قند خون موجب جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت‌های بدن می‌شود و از این حیث قابل اهمیت است. پتاسیم موجود در آووکادو از بروز سکته مغزی و ناراحتی‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

این میوه پرطرفدار و لذیذ با ایجاد حس سیری در افراد به کنترل قند خون کمک می‌کند. توت فرنگی منبعی غنی از ویتامین ث و منگنز بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده‌ای دارد.

 

دیابت چیست؟

دیابت نوعی بیماری متابولیکی (مربوط به متابولیسم بدن) و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است که با سطح قند خون بالا (گلوکز) همراه است و به دنبال نقص در ترشح انسولین یا عملکرد آن یا هر دو ایجاد می‌شود. سطح بالای گلوکز خون (هیپرگلیسمی) می‌تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت شود.

در واقع انسولین هورمونی است که از غدد پانکراس که واقع در پشت و زیر معده است ترشح می‌شود. پانکراس انسولین را به جریان خون منتقل می‌کند. انسولین در گردش باعث می‌شود، که قند وارد سلول‌های بدن شده و مقدار قند موجود در خون را کاهش می‌دهد. همانطور که میزان قند خون شما کاهش می‌یابد، ترشح انسولین از پانکراس نیز کم می‌شود.

از طرفی دیگر گلوکز (قند خون) برای سلامت شما حیاتی است، در واقع گلوکز ماده مغذی ضروری است که انرژی لازم برای عملکرد مناسب سلول‌های بدن را فراهم می‌کند. گلوکز همچنین منبع اصلی سوخت مغز شما نیز است.

هنگامی که قند خون افزایش می‌یابد (به عنوان مثال، پس از غذا خوردن)، انسولین از پانکراس آزاد می‌شود تا سطح گلوکز را با انتقال به سلول‌های بدن کاهش دهد. در بیماران دیابتی، عدم تولید کافی یا عدم پاسخ به انسولین موجب هیپرگلیسمی می‌شود. این بیماری مزمن است، بدین معنی که اگر چه می‌توان آن را کنترل کرد، اما تمام عمر با فرد همراه است.

 

برایتان جالب خواهد بود

درمان سنگ صفرا با زرشک: اگر سنگ صفرا دارید این جوشانده را درست کنید!

بهترین صبحانه برای دیابتی ها: خوشمزه هایی که باور نمی کنید!

7 چربی‌سوز طبیعی شکم

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین D: اینجوری بخور

عادت‌های خوب اما مضر که الکی از قدیم تو گوشمون خوندن!

5 چای چربی سوز برای کاهش وزن و لاغری از الان تا عید

لاغری شکم با میوه: خوردن این میوه ها چربی اضافی شکم و پهلو را از بین می برد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا