;
سلامتبیماری ها

افزایش هوش با این مواد غذایی + مصرف این 15 ماده غذایی واجبه!

افزایش هوش با این مواد غذایی: مصرف مواد غذایی مفید و سرشار از ویتامین و مواد معدنی می‌تواند به افزایش هوش و تمرکز کمک زیادی کند. برخی از غذاها حاوی ترکیباتی هستند که موجب تقویت سلامت مغز، افزایش هوش و بهبود توانایی‌های شناختی می شوند. با یک معرفی بیماری از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

افزایش هوش با این مواد غذایی

به نقل از اکالا بلاگ، غذاهایی که ما در طول روز مصرف می‌کنیم، به طور مستقیم بر میزان هوش، حافظه و تمرکز ما موثر هستند. مطالعات نشان می‌دهد که تغذیه سالم و مصرف غذاها و میان وعده‌های مفید می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و همچنین افزایش هوش ما کمک کند. اگر برایتان سوال شده که برای هوش بچه‌ها چی خوبه و چه غذاهایی برای افزایش هوش و تمرکز مفید هستند، در ادامه پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

۱- ماهی‌های چرب

مصرف ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین برای تقویت مغز و بهبود حافظه بسیار مفید هستند. این ماهی‌ها سرشار از امگا ۳ هستند و اگر به صورت مداوم مصرف شوند، می‌توانند خطر بیماری‌های مغزی را تا ۲۶ درصد کاهش دهند و جلوی زوال عقل را بگیرند. برای بهبود عملکردهای شناختی و همچنین افزایش هوش بهتر است در هفته چند بار ماهی مصرف کنید.

ماهی‌های چرب

۲- سبزیجات

سبزیجات به خصوص آن‌هایی که برگ سبز تیره‌ای دارند، مثل اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌های متنوع و اسید فولیک هستند. مصرف این سبزیجات به بهبود پردازش اطلاعات در مغز کمک می‌کند و برای افزایش هوش و بهبود حافظه نیز مفید است. فراموش نکنید که سبزیجات از بهتری مواد غذایی برای تقویت حافظه سالمندان است و در سنین بالا باید به مقدار بیشتری مصرف شوند.

۳- تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین است که به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند. این ماده غذایی سرشار از ویتامین B12 است و از همین رو مصرف آن برای تقویت حافظه، بهبود مهارت‌های حل مسئله و افزایش هوش مفید است. آهن موجود در تخم مرغ به افزایش خون رسانی به مغز کمک می‌کند و از این طریق موجب بهبود سلامت و عملکرد مغز می‌شود.

۴- چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو مصرف آن برای افزایش هوشیاری و بهبود حافظه مفید است. مصرف این نوشیدنی از مغز محافظت می‌کند و موجب تقویت عملکرد شناختی می‌شود.

چای سبز

۵- آجیل‌ها

آجیل‌ها و مغزهای خوراکی مثل بادام، پسته، گردو و فندق سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E، مس، منگنز و روی هستند. مصرف آجیل‌ها برای بهبود خلق و خو و سلامت مغز مفید است و به افزایش هوش و حافظه نیز کمک زیادی می‌کند. به خاطر داشته باشید که روزانه باید حداکثر از یک مشت آجیل یا حدود ۳۰ گرم از آن استفاده کنید.

۶- تخمه کدو حلوایی

تخمه کدو حلوایی یکی از مفیدترین انواع تخمه است که به تنظیم متابولیسم و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این تخمه برای تقویت حافظه و همچنین افزایش هوش مفید است. می‌توانید از تخمه کدو به صورت خام یا بو داده مصرف کنید یا آن را به سالاد و اسموتی اضافه کنید.

۷- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. گوجه فرنگی مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C دارد و از همین رو همین رو برای بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش مفید است.

۸- شکلات تلخ

یکی دیگر از غذاهای مفید برای داشتن هوش بالاتر شکلات تلخ است. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است و مقدار کافئین زیادی دارد. مصرف شکلات تلخ موجب افزایش هوشیاری، بهبود عملکرد مغز و افزایش خونرسانی به مغز می‌شود. فراموش نکنید که شکلات تلخ کالری زیادی دارد و نباید بیش از حد مصرف شود.

شکلات تلخ

۹- زیتون

زیتون سرشار از چربی‌های غیر اشباع و سالم است که برای حفظ سلامت مغز ضروری هستند. مصرف زیتون از زوال عقل جلوگیری می‌کند و موجب افزایش اکسیژن رسانی به مغز می‌شود.

۱۰- آووکادو

آووکادو یک میوه فوق العاده مفید برای سلامت مغز است که مصرف آن موجب افزایش جریان خون به مغز می‌شود و از همین رو برای سلامت مغز و بهبود حافظه مفید است.

۱۱- کندر

کندر یکی از مفیدترین مواد غذایی برای افزایش هوش و حافظه در طب سنتی است. مصرف کندر با از بین بردن بلغم و سردی به گرم شدن مغز کمک می‌کند و موجب تقویت حافظه و افزایش هوش می‌شود.

12- خرما

خرما یک ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که مقدار آهن زیادی دارد. مصرف خرما موجب گرم شدن بدن و افزایش خونرسانی به مغز می‌شود. در طب سنتی خرما یک درمان فوق العاده برای رفع بلغم و کاهش حافظه است که از سرد شدن مغز جلوگیری می‌کند و برای بهبود عملکردهای شناختی مفید است.

خرما

۱۳- قهوه

قهوه به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و کافئین فراوانی که دارد، به افزایش هوشیاری، افزایش خونرسانی به مغز، افزایش انرژی و همچنین افزایش هوش کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کافئین می‌تواند به بهبود کوتاه مدت توجه و هوشیاری کمک زیادی کند و برای افزایش هوش مفید است. اما به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد قهوه برای بدن مضر است و از همین رو نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کنید.

۱۴- زردچوبه

شاید تا امروز به زردچوبه تنها به چشم یک ادویه برای رنگ دادن به غذا نگاه می‌کردید، اما باید بدانید که زردچوبه یکی از قوی‌ترین مواد غذایی برای بهبود حافظه، کاهش التهاب در بدن و افزایش هوش است. مصرف زردچوبه به بهبود حافظه در افراد مبتلا به آلزایمر کمک می‌کند و برای افزایش انرژی و بهبود خلق و خو نیز مفید است.

زردچوبه

۱۵- پرتقال

پرتقال مقدار زیادی ویتامین C دارد و از بدن در برابر التهاب و آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مصرف پرتقال موجب بهبود توانایی‌های مغز، افزایش تمرکز و بهبود حافظه می‌شود و در سنین بالا نیز برای جلوگیری از بروز آلزایمر و اضطراب مفید است.

امروزه نقش تغذیه در حافظه و یادگیری به اثبات رسیده است و همه ما می‌دانیم که تغذیه خوب و سالم می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش و حافظه‌مان تا حد زیادی کمک کند. در این مقاله به لیستی از بهترین مواد غذایی برای افزایش هوش و تمرکز اشاره شد و شما می‌توانید با مصرف این مواد غذایی به بهبود عملکرد مغزتان کمک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا