;
تازه هاعلم و فناوری

10 ابزارهای جاسوسی عجیب با تصاویر که باور نمی کنید!

ابزارهای جاسوسی عجیب: در تاریخ سرزمین ‌های مختلف اطلاعاتی درباره درگیری کشورها با یکدیگر وجود دارد که این مشکلات باعث ضعیف شدن بسیاری از کشورها شده ‌است تا از این طریق یک کشور بتواند مالکیت کشور دیگری را بدست آورد، به همین علت ارتش کشور برای این‌ که حملات موفقی را انجام دهد باید اطلاعات دقیقی از طرف مقابل خود در اختیار داشته باشد که تحت این شرایط از نفوذی استفاده می کرد.

نفوذی ها وسیله های جاسوسی مختلفی را به کار می بردند که ممکن است بسیاری از افراد هیچ‌ گونه توجهی به آن‌ ها نداشته باشند، به‌ همین علت در ادامه تازه های امروز مجله گفتنی قصد داریم ۱۰ نمونه از  ابزارهای جاسوسی عجیب را که تا به‌ حال استفاده شده‌ اند برای شما معرفی کنیم.

 ابزارهای جاسوسی عجیب:

۱. ابزار جاسوسی شنود به شکل تنه درخت

سازمان سیا از ابزارهای جاسوسی بسیار عجیب‌ و غریبی را استفاده می‌ کند که یکی از آن‌ ها ابزار شنود به شکل تنه درخت می‌ باشد. از این وسیله برای بدست آوردن اطلاعاتی درباره کشور شوروی استفاده می‌ کردند که این تنه درخت فعالیت ‌های مخفی رادیویی را پیگیری می ‌کرد و اطلاعات دقیقی را از آن طریق برای سازمان سیا می‌ فرستاد.

 ابزارهای جاسوسی عجیب1

2. دوربینی به شکل کبوتر

در طی جنگ جهانی اول برای ‌‌اینکه موقعیت ‌های دشمن شناسایی شود از دوربینی به شکل کبوتر استفاده می ‌کردند. در واقع هنگام استفاده از این ابزار جاسوسی عجیب دوربین را بر روی تایمر تنظیم می‌ کردند و این پرنده در میدان نبرد رها می ‌شد که بعد از بازگشت فیلم‌ های آن را پردازش می‌ کردند و داده ‌های آن را برای ایجاد استراتژی‌ های مناسب مورد استفاده قرار می ‌دادند.

 ابزارهای جاسوسی عجیب2

3. دوربین های دکمه ای

سال ۱۹۷۰ از دوربین ‌های دکمه ‌ای استفاده می‌ کردند که آن‌ ها را در دکمه کن پنهان می ‌شد و اتحادیه جماهیر شوروی اروپا و آمریکا آن‌ ها را مورد استفاده قرار دادند. در واقع دوربین دکمه ‌ای درون جیب قرار داشت و به‌ محض این ‌که آن را فشار می ‌دادند لنز مورد نظر عکس هایی را ثبت می ‌کرد.

ابزارهای جاسوسی عجیب3

4. فرستنده مدفوع شکل

یکی از جالب‌ ترین وسیله جاسوسی فرستنده‌ ای را می توان معرفی کرد که به شکل مدفوع سگ آن را طراحی کرده اند، به ‌نحوی که هیچ‌ کسی نمی‌ خواست به آن دست بزند. این دستگاه را در سال ۱۹۷۰ سازمان سیا بکار می‌ برد که توانست سیگنال‌ های رادیو را برای هماهنگ کردن عملیات هوایی شناسایی کند.

ابزارهای جاسوسی عجیب4

5. قرص سیانور پنهان‌ شده در عینک

گاهی اوقات افرادی که برای جاسوسی به کشور دشمن وارد می ‌شدند نمی‌ توانستند عملیات جاسوسی خود را با موفقیت به پایان برسانند، به‌ همین علت در صورت به دام افتادن باید حتما از لو رفتن اطلاعات جلوگیری کرد.

سازمان سیا برای ماموران خود عینک هایی را طراحی کرده بود که می ‌توانست قرص سیانور در دسته آن‌ ها جاسازی کرد، زمانی ‌که جاسوس‌ ها لو می رفتند قرص سیانور را به راحتی می جویدند.

ابزارهای جاسوسی عجیب5

6. تفنگ ماتیکی شکل

در سال ۱۹۶۵ سازمان LGB شوروی هنگام جنگ به استفاده از عجیب ترین ابزار جاسوسی یعنی تفنگ ماتیکی شکل پرداخت‌. این تفنگ در نگاه اول شبیه به رژ لب بود و افراد می ‌توانستند با این تفنگ شلیک مرگبار داشته باشند.

ابزارهای جاسوسی عجیب6

7. زغال های انفجاری

هنگام جنگ جهانی دوم دفتر خدمات استراتژیک ارتش آمریکا کلوخ‌ های زغالی را ساخت که درون آن خالی بود و آن را با استفاده از مواد منفجره پر می کردند. از طرفی وسایل دیگری در اختیار آن قرار می‌ گرفت تا بتواند به وسیله آن این کلوخ ها را به شکل زغال رنگ کنند، بنابراین اگر آن را درون آتش می ‌انداختند زغال منفجر می‌ شد.

ابزارهای جاسوسی عجیب

8. کفش ‌هایی با میکروفون و فرستنده

سرویس مخفی رومانی کفش‌ هایی رها از یک دیپلمات آمریکایی دزدید که بعد از تحقیق و بررسی مشخص شد فرستنده و میکروفونی درون پاشنه آن قرار دارد.

ابزارهای جاسوسی عجیب7

9. دوربین های سیگاری

از عجیب ترین ابرار جاسوسی مورد استفاده می توان دوربینی شبیه به پاکت سیگار را نام برد که در نگاه اول فرد متوجه قرار داشتن دوربین مخفی در این پاکت سیگار نخواهد بود.

در واقع این ابزار جاسوسی در سال ۱۹۶۰ توسط وزارت امنیت آلمان شرقی ساخته شد که جاسوسان هنگام سیگار کشیدن عکس‌ هایی را هم از مکان‌ های مختلف می گرفتند.

ابزارهای جاسوسی عجیب8

10. تفنگ‌ های گازی

ابزارهای جاسوسی عجیب9

تفنگ گازی یکی دیگر از ابزارهای عجیب جاسوسی می‌ باشد که در کشور استاشینسکی توسط سازمان KGB شوروی ساخته شد و از آن برای ۲ نفر از مخالفان اوکراینی استفاده کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا