;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بازیگر ثور با قد 190 و زن نقلی و لی لی پوتش که باورت نمیشه+ عکس

بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث (انگلیسی: Christopher Hemsworth؛ زادهٔ ۱۱ اوت ۱۹۸۳) بازیگر استرالیایی است. او پیش از آغاز کار سینمایی در هالیوود، ابتدا در استرالیا با ایفای نقش کیم هاید در مجموعه تلویزیونی استرالیایی خانه و دوری (۲۰۰۴–۲۰۰۷) به شهرت رسید.

همسورث بیشتر با ایفای نقش ثور در فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود، که از ثور (۲۰۱۱) آغاز شده و اخیراً آن را ثور: عشق و آذرخش (۲۰۲۲) ایفا کرده‌است، که باعث شده او در میان بازیگران دریافت‌کنندهٔ بیشترین دستمزد در جهان قرار بگیرد.

این هم جالبه: بازیگر نقش حرمله: از واکس زدن کفش مردم تا گریه و پشیمانی!+ عکس بدون گریم!

بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

در این بخش  فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی کریس همسورث بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور می کنیم. بیوگرافی کریس همسورث از بازیگران مرد که در فیلم ثور هنرنمایی کرده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

در حال حاضر هر کسی از پیر و جوان گرفته تا کودکان خوب می‌دانند ثور کیست و حتی اگر فیلمش را ندیده باشند هم با این کاراکتر آشنایی دارند. خبر خوب این است که کریس همسورث به زودی در معروف‌ترین نقش خود دوباره در فیلم «ثور: عشق و تندر» به ایفای نقش خواهد پرداخت. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی بازیگر ثور کریس همسورث آشنا می شویم.

بیوگرافی بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

نام اصلیکریستوفر هِمسوُرث
نام هنریکریس همسورث
تاریخ تولد۱۱ اوت ۱۹۸۳ ‏(۳۸ سال)
محل تولدملبورن، ویکتوریا، استرالیا
تحصیلاتHeathmont College
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۲۰۰۲–اکنون
همسرالسا پاتاکی (ا. ۲۰۱۰)
فرزندانهند-رز (متولد 2012) و TWINS- ساشا همسورث (متولد 2014) و Tristan Hemsworth (2014)
قد190 سانتی متر
امضا

تحصیلات بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

کریس در مدرسه‌ی فیلم و تلویزیون Screenwise در سیدنی تحصیل کرد و پس از آن در چند نمایش تئاتر نه چندان مطرح در استرالیا حاضر شد. او فارغ التحصیل کالج هیتمونت می باشد که سال 2002 در 13 سالگی بازیگری را شروع کرد و در 22 سالگی با فیلم ثور به اوج شهرت رسید و حالا سه فرزند هم دارد.

قد و وزن بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

در بیوگرافی کریس همسورث بهتر است بدانید این بازیگر 91 کیلوگرم وزن و 190 سانتی متر قد از پر هزینه ترین بازیگر جهان است.

پدر و مادر بازیگر ثور

والدین کریس همسورث
والدین کریس همسورث

مادرش معلم انگلیسی و پدرش مشاوره خدمات اجتماعی می باشد که از طرف پدری اصالت اسکاتلندی – آلمانی و از طرف مادر ریشه هلندی – ایرلندی دارد.

جالب است بدانید پدربزرگ مادری او مهاجر هلندی و مادربزرگ مادری‌اش از تبار ایرلندی است. او همچنین اجداد انگلیسی، اسکاتلندی و آلمانی دارد. در زیر، عکسی از والدین کریس همسورث را بیابید – پدر پیر او که در 70 سالگی است و مادرش که احتمالاً در 60 سالگی است.

کودکی بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

عکس کودکی کریس همسورث
عکس کودکی کریس همسورث

کریس هم در شهر ملبورن و هم در شهر بولمن (Bulman) کودکی خود را سپری کرده است.کریس دوران کودکی منزی و تنهایی داشت چون در یک جامعه بومی در بولمان استرالیا جایی که خانواده او تنها یکی از دو خانواده سفید پوست محله بودند بزرگ شد.

او اعلام کرده که اکثر دوران کودکی خود را در ملبورن گذرانده، اما واضح‌ترین خاطرات کودکی خود را از شهر بولمن دارد. آن‌ها مدام درحال جابجایی بین این دو شهر بودند که زندگی در هر شهر سبک متفاوتی را می‌طلبید. زندگی در بولمن در کنار کروکدیل‌ها و بوفالو‌ها بود. قبل از اینکه خانواده‌ به جزیره فیلیپ نقل مکان کنند، کریس دوران دبیرستان خود را در کالج هیتمونت (Heathmont) گذراند.

خانواده بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

وی روز 20 مرداد 1362 در شهر بولمان استرالیا به دنیا آمد و دو برادر بنام های لوک و لیام دارد و خود بچه وسط میباشد.

برادران کریس همسورث
برادران کریس همسورث

لوک همسورث ،برادر بزرگتر کریس نیز یک بازیگر است که کار خود را با بازی در مجموعه ی استرالیایی Neighbours شروع کرد و با بازی در سریال علمی تخیلی Westborld شبکه ی آمریکایی HBO به شهرت خود افزود.

کوچکترین برادر آنها لیام همسورث نیز بازیگر است و از جمله معروف ترین فیلم های او میتوان به Hunger Games در سال 2012 – 2015 و Independence Da: Resurgence در سال 2016 اشاره کرد.

ازدواج و وضعیت تاهل بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

کریس همسورث در اوایل سال 2010 وقتی 27 ساله بود از طریق دوستان خود با السا پاتاکی (بازیگر و مدل اسپانیایی) آشنا شد. همسورث ده ماه پس از آشنایی با «السا پاتاکی» با او نامزد کرد و پس از گذراندن پنچ ماه، با هم ازدواج کردند.

همسر کریس همسورث
همسر کریس همسورث با قد 157 سانتی متر

این زوج در در دسامبر سال 2010 ازدواج کردند که ثمره این زندگی آنها یک دختر به نام ایندیا رز دارند که در یازدهمین روز از می 2012 به دنیا آمد و دوقلوهای مذکر به نام های ساشا و تریستان که در هجدهمین روز از مارس 2014 به دنیا آمدند. همسورث و خانواده اش پس از سال ها زندگی در آمریکا از لس آنجلس به خلیج بایرون در نیو ساوت ولز در زادگاهش استرالیا نقل مکان کردند.

خالکوبی بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

کریس همسورث تعداد زیادی خال کوبی روی بدن خود دارد. او یک خال کوبی منطبق با همسرش ، السا دارد که نام فرزندان آنها هند ، تریستان و ساشا را با الفبای رونی هجی می کند.

بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث2

حقایقی درباره بازیگر ثور کریس همسورث

او از شوخ طبعی سالمی برخوردار است که همکاری با دیگران را حتی ساده تر می کند – جای تعجب نیست که او یک بازیگر موفق هالیوود است.

کریس همسورث خلاق، سخاوتمند، وفادار، غالب است. او اعتماد به نفس دارد، در برابر او بسیار زیبا و بسیار دشوار است.

به نظر نمی رسید والدین کریس همسورث او را ترغیب کرده باشند که کاملاً به هر عمل دینی پایبند باشد. به بیان ساده، او یک انسان روحانی نبوده و نبوده است. علاوه بر این، کریس هرگز در مورد گذشته مذهبی خود صحبت نکرده است، یعنی اگر سابقه داشته است.

موج سواری، فوتبال و زنبورداری از علایق دیگر او در کنار بازیگری هستند
او در روز سه شنبه که روز «ثور» نیز نامیده می‌شود به دنیا آمده است.
در سال 2013 در فهرست «50 مرد جذاب» در رده 7 قبل از برادرش «لیام» قرار گرفت.
اگر چهار حرف آخر نام خانوادگی همسورث را جابجا کنیم کلمه Thor بدست می‌آید.
برخی معتقدند کریس ایوانز و کریس همسورث شباهت بسیاری به هم دارند. در برخی عکس‌های این دو، نیز واقعا اینطور است. کریس ایوانز بازیگر نقش کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول است.
کریس در مقطعی از زندگی اولیه خود می خواست حرفه ای را در فوتبال دنبال کند. فوتبالیست شدن با آسیب دیدگی شانه کوتاه شد.

بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث پر هزینه ترین بازیگر

مجله فوربز در سال 2019 گزارش داد همسورث با دستمزد تقریبی 76 میلیون دلار پر هزینه ترین بازیگر مجموعه فیلم های ابر قهرمانی انتقام جویان بوده است.

علاقه بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث به ورزش

همسورث به ورزش فوتبال در کشور استرالیا اهمیت زیادی می‌دهد.در بیوگرافی کریس همسورث آمده است: او تاکنون چندبار در تبلیغات و کمپین‌های تیم فوتبال استرالیا شرکت کرده و به خیریه آن‌ها نیز کمک مالی کرده است.

زن کریس همسورث

ثروت بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

منشا ثروت کریس همسورث از فیلم هایی است که وی تولید می کند ، معاملات تأیید وی و مشاغل تجاری وی است. بدون شک او یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود است.

ثروت کریس همسورث به مقدار زیادی جمع شده است و استاندارد زندگی او او را در میان سلبریتی های درجه یک هالیوود قرار می دهد که سبک زندگی عجیب و غریبی دارند.

او در سالهای 2014 ، 2015 و 2018 در فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان از نظر مجله ی فوربز ظاهر شد. همچنین در سال 2018 و 2019 با درآمد تخمینی 76.4 میلیون دلار به ترتیب در رتبه ی 31 و 24 لیست ثروتمندترین افراد مشهور قرار گرفت

اتومبیل های مشهور به ویژه؛ آئودی Q7 (90,500 دلار) ، یک Cadillac SRX ، Acura MDX و Cadillac Escalade (200,000 دلار) چیزی است که کریس همسورث متعلق به آن است.

دوست صمیمی بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

او علاقه دارد دور خودش را خلوت نگه دارد. برای همین تعداد دوستان نزدیکش نیز محدود هستند. از دوستان نزدیکش می‌توان به «کریس ایوانز» (Chris Evans)، «تام هیدلستون» (Tom Hiddleston) و «سیِنا میلر» (Sienna Miller) اشاره کرد.

فیلم شناسی بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

جالب است بدانید پانزده سال پیش او یک ستاره اپرا بود که دور از خاک مادری‌اش در فیلم‌ها و سریال‌های معمولی بازی می‌کرد. اما این بازیگر فروتن، اکنون به یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود و معروف‌ترین ستارگان سینمای مارول تبدیل شده است. اما فیلم‌شناسی او کمی پربارتر و غنی‌تر از آن است که او را تنها با ثورِ مارول بشناسیم.

از دیگر نقش‌های سینمایی همسورث می‌توان به فیلم‌های اکشن پیشتازان فضا (۲۰۰۹)، سفیدبرفی و شکارچی (۲۰۱۲)، سحرگاه سرخ (۲۰۱۲)، بلک‌هت (۲۰۱۵)، مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی (۲۰۱۹) و استخراج (۲۰۲۰) و همچنین تریلر گریز بی‌نقص (۲۰۰۹) و کمدی شکارچیان روح (۲۰۱۶) اشاره کرد. از تحسین شده‌ترین فیلم‌های وی می‌توان به کمدی ترسناک کلبه‌ای در جنگل (۲۰۱۲) و فیلم بیوگرافی ورزشی شتاب (۲۰۱۳) اشاره کرد که در آن او نقش جیمز هانت را به تصویر کشیده‌است.

فیلم های سینمایی بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۰۹گریز بی‌نقصکاله گریتی
۲۰۱۰پول نقدسام فیلن
۲۰۱۱ثورثور
۲۰۱۲انتقام‌جویان
کلبه‌ای در جنگلکرت وان
سفیدبرفی و شکارچیاریک شکارچی
سحرگاه سرخجد اکرت
۲۰۱۳پیشتازان فضا به‌سوی تاریکیجورج کرک (صدا)حضور افتخاری
شتابجیمز هانت
ثور: دنیای تاریکثور
۲۰۱۵انتقام‌جویان: عصر اولتران
بلک‌هتنیکلاس هاتاوی
تعطیلاتاستون کراندال
در دل دریااوون چیس
۲۰۱۶شکارچی: جنگ زمستاناریک شکارچی
شکارچیان روحکوین بکمن
دکتر استرنجثورحضور کوتاه
۲۰۱۷ثور: رگناروک
۲۰۱۸۱۲ نیرومندکاپیتان میچ نلسون
اوقات بد در ال‌رویالبیلی لی
انتقام‌جویان: جنگ ابدیتثور
۲۰۱۹انتقام‌جویان: پایان بازی
مردان سیاه‌پوش: بین‌المللیهنری / مأمور اچ
ریبوت جی و باب ساکتخودشحضور
۲۰۲۰استخراجتایلر ریکهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۲رهگیرفروشنده تلویزیونحضور افتخاری و تهیه‌کننده اجرایی
اسپایدرهداستیو آبنستیهمچنین تهیه‌کننده
ثور: عشق و آذرخشثورهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۲۳استخراج ۲تایلر ریکهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۴فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه فیلم هنوز منتشر نشده‌است
تبدیل‌شوندگان یک فیلم هنوز منتشر نشده‌استآپتیموس پرایمصداپیشه
TBAپروژه ایکس فیلم هنوز منتشر نشده‌است

کارهای تلویزیونی بازیگر ثور کریستوفر هِمسوُرث

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۰۲گوئینویر جونزشاه آرتور۳ قسمت
همسایگانجِیمی کِـینفصل ۱۸، قسمت ۴٬۰۶۹
قانون مارشالکید۱ قسمت
۲۰۰۳سَدِل کلابدامپزشک جدید۱ قسمت
۲۰۰۴فرگوس مک‌فیلکریگ۱ قسمت
۲۰۰۴–۲۰۰۷خانه و دوریکیم هایدفصل ۱۷ تا ۲۰، ۱۸۹ قسمت
۲۰۰۶رقص با ستاره‌هادر نقش خودشمقام پنجم
۲۰۱۵پخش زنده شنبه شبمجری۲ قسمت
۲۰۲۱لوکیتورگ (صدا)قسمت: سفر به دنیای اسرارآمیز، (نامش در عنوان‌بندی نیامده)
۲۰۲۱در «شارک بیچ» با کریس همسورثدر نقش خودشویژه‌برنامهٔ تلویزیونی
۲۰۲۱چه می‌شود اگر… ؟ثور (صدا)۲ قسمت
۲۰۲۲بی‌محدودیت با کریس همسورثدر نقش خودشمدیر اجرایی تولید هم بود.

بازی‌های ویدیویی

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۱۱ثور: خدای تندرثورصدا
۲۰۱۵ابعاد لگوکوین بکمنصدا
۲۰۱۶شکارچیان شبحصدا

 

 

 

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا