;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیوگرافی مجتبی پوربخش: دکترا، خلبانی،اجرا، ازدواج و طلاق، فرزندان، بیماری سرطان+ عکس خانوادگی

مجتبی پوربخش در تاریخ 8 آبان 1361 در رشت متولد شد. علاقه ی او به رسانه و تلویزیون مسیرش را به سمت اجرا و حتی فیلمسازی هدایت کرد تا اینکه بالاخره موفق شد در این زمینه به یکی از افراد موفق تبدیل شود که در ادامه جزئیات و زمینه های مختلف فعالیت وی را خواهید خواند. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی مجتبی پوربخش را بخوانید و تصاویر خانوادگی وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

خلاصه بیوگرافی مجتبی پوربخش

نام: مجتبی

نام خانوادگی: پوربخش

تاریخ تولد: 8 آبان 1361

محل تولد: رشت، گیلان

تحصیلات: دکتری مدیریت رسانه

پیشه: گزارشگری و اجرا، تهیه‌کنندگی و کارگردانی، خلبانی

وضعیت تاهل: متاهل

فرزندان: 1 دختر و 1 پسر

خلبانی مجتبی پوربخش

تحصیلات مجتبی پوربخش

پوربخش مجری شبکه ورزش مدرک کارشناس ارشد مدیریت رسانه های ورزشی و دکترای مدیریت ورزشی دارد.

 

ازدواج و همسر مجتبی پوربخش

مجتبی پوربخش ازدوج کرده بود اما طی سالهای متاهلی اش تصویری تحت عنوان عکس همسر مجتبی پوربخش در صفحه او منتشر نشد؛ هرچند ازدواج آنها به جدایی ختم شد.

جدایی مجتبی پوربخش و همسرش

بعد از پایان همکاری مجتبی پوربخش با شبکه ورزش، خبری مبنی بر طلاق پوربخش و همسرش در فضای مجازی وایرال شد که اقای مجری در واکنش به این خیر اعلام داشت که ماجرای جدایی او از همسرش جدید نیست و مدتی از آن می گذرد.

فرزندان مجتبی پوربخش

آقای مجری 2 فرزند دارد؛ یک پسر بنام کیان و یک دختر بنام کیاناز.

فرزندان مجتبی پوربخش

مجتبی پوربخش سرطان

متاسفانه پوربخش مدتی است با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم می کند و خبر بیماری اش را اولین بار در سال 1401 رسانه ای کرد. مجتبی پوربخش درمورد بیماری اش و وضعیت معالجه و درمان خود نوشت:

سلام به همه راستش امروز دو سال از زمانی که متوجه شدم درگیر بیماری سرطان خون هستم میگذره…

سرطان مجتبی پوربخش

تو این دو سال فقط یک تعداد محدودی از دوستای خیلی نزدیکم از این ماجرا خبر داشتن و به دلالیل زیادی که چندتاشو حتما خواهم گفت کسی از این موضوع اطلاع نداشت.

یکی از مهمترین دلایلی که دوست نداشتم بازگوش کنم اولا شرایط روحی خودم بود که برام خیلی سخت بود پذیرشش و روزهای سختی رو پشت سر گذاشتم تا اینکه بالاخره باهاش کنار اومدم.

یکی از دلایل دیگم این بود که دوست نداشتم کسی بهم ترحم کنه یا قضاوتم کنه و بخاطر بیماریم با چشم دیگه ای بهم نگاه کنه وکلا از هیچکس تو زندگیم انتظار همراهی هم نداشتم.

بعد از صحبت با مشاور و یکسری دوستام متوجه شدم که همین نگفتن بیماریم باعث میشه فشار زیادی به خودم بیارم و وقتی نمیتونی دلیل درستی برای خستگی های غیر معمولت بیاری یا وقتی با یه سرماخوردگی ساده بیش از ادمهای عادی باید مراقبت کنی که زودتر خوب بشی وخیلی مسائل ریز و درشت دیگه خیلی سخت میشد مخفی کردنش برام.

امشب اما تصمیم گرفتم این اتفاق رو با شما در میان بزارم و اینم بگم که این بیماری بهم یاد داد تا وقتی که خدا بهت فرصت نفس کشیدن میده باید از هر روزش استفاده کرد.

به دوستام محبت کنم. تو کارهام تلاش کنم. تا میتونم خاطرات خوب بسازم که یادگار بمونه و تا میتونم دل بدست بیارم.

پشت مردمم باشم از هیچی جز خدا نترسم. توکلم بخداست و سعی میکنم از روزهایی که خدا بهم داده درست استفاده کنم الکی هم ادا در نمیارم که من به مبارزه با سرطان میرم و شکستش میدم اما به تقدیر الهی احترام میزارم هر چی خیره همون میشه.

مجتبی پوربخش مهاجرت کرده؟

برخلاف شایعاتی که درمورد مجری سابق شبکه ورزش در فضای مجازی منتشر شده بود، او این خبر را که مهاجرت کرده است تایید نکرد و در پاسخ به سوال مجتبی پوربخش کجاست گفته شده که او برای درمان به آلمان سفر کرده است.

زمینه های فعالیت مجتبی پوربخش

شاید بتوان گفت که وی یکی از فعال ترین چهره هایی است که به عنوان مجری او را می شناسیم. او علاوه بر اجرا و گزارشگری، دارای مدرک مربیگیری C آسیا و مدرک خلبانی است و در زمینه فیلمسازی به عنوان تهیه کننده و کارگردان فعالیت داشته. پوربخش دوره ای استاد دانشگاه آزاد اسلامی نیز بود.

آغاز فعالیت مجتبی پوربخش در عرصه اجرا و گزارشگری

فعالیت او از باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان گزارشگر آغاز شد و کمی بعد با اجرای برنامه گیلان ما، بیشتر دیده شد اما نقطه آغاز فعالیت های جدی تر او از سال 91 و زمانی شکل گرفت که به دعوت پیمان یوسفی و مزدک میرزایی برای همکاری در برنامه تخصصی لیگ دسته اول به عنوان مجری و تهیه‌کننده، همکاری خود را با شبکه ورزش سیما آغاز کرد.

انتخاب به عنوان بهترین تهیه کننده ورزشی و عبور از عادل فردوسی پور

مجتبی پوربخش2

 

همانطور که در بالا هم خواندید، مجتبی پوربخش درکنار اجرا و گزارش های ورزشی، در جایگاه تهیه کننده نیز فعالیت داشته و حضور موفقش در این حیطه سبب شد تا در سال 96 عنوان بهترین تهیه کننده ورزشی در جشنواره فیلم ها و برنامه های ورزشی انتخاب شود. جالب است بدانید پوربخش در این مراسم بالاتر از عادل فردوسی‌پور قرار گرفت.

فیلمسازی مجتبی پوربخش

پوربخش ساخت فیلم خداحافظ المپیک در سال 1398 را نیز در کارنامه فعالیت هنری خود دارد. این فیلم کوتاه که با بازی رامین راستاد و طاهره عمو زاده همراه بود، توسط مجتبی پوربخش کارگردانی شد.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا