;
فرهنگ و هنرهنرمندان

حقایق زندگی خداداد عزیزی که به تازگی فاش شده است!+ عکس های خصوصی

حقایق زندگی خداداد عزیزی: خداداد عزیزی در روستای «چشمه یخی» از توابع شهر فریمان در خراسان رضوی از پدری کشاورز و مادری خانه دار به دنیا آمد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان حقایق زندگی خداداد عزیزی فوتبالیست سابق ایرانی را بخوانید. با مجله گفتنی همراه باشید.

حقایق زندگی خداداد عزیزی

می گوید ما چهار برادر همراه یک خواهر هستیم که پس از فوت مادرم برای پدرم سال ۱۳۷۰ یک زن جدید گرفتیم که از همسر جدیدش هم سه پسر دارد. در کل هفت برادر و یک خواهر هستیم و برای تشکیل یک تیم فوتبال به چهار برادر دیگر نیاز داریم.

جالبه ببینید: مراسم عروسی دختر ژاله صامتی با چهره رنگ آمیزی شده و متفاوت + پسردار شدنش!

از روستا تا شهر

عکس جوانی خداداد عزیزی
عکس جوانی خداداد عزیزی

حقایق زندگی خداداد عزیزی: سال ۱۳۵۵ پدرم که کشاورز دیمی بود، گوسفند و دام هایش را فروخت و دو خانه در جنوب شهر مشهد خرید و ما راهی شهر شدیم. یکی از خانه ها را به دلیل اینکه عمویم فوت کرده بود و پدرم سرپرستی خانواده اش را برعهده داشت به پسر عموهایم داد و یکی از خانه ها هم برای خودمان بود.

جالبه ببینید: فرزانه داوری مادر زن امین حیایی در آمریکا که خیلی خوش هیکل و جوان هست!+ عکس

دوران کودکی من در محله کوی رضاییه مشهد گذشت ، ابتدایی و راهنمایی را آنجا گذراندم و فوتبال کوچه خیابانی که بارها درباره اش شنیده ایم را در همین محله یاد گرفتم. وقتی ۱۰ ساله بودم با پدرم دور حرم می رفتیم و دستفروشی می کردیم.

در ۱۳ سالگی هم با بردارم تابستان ها کار بنایی می کردیم. برادرم البته کار گچ بری با ابزار را خوب بلد بود اما برای من سختی داشت چون قدم کوتاه بود

فوتبال از ۱۶ سالگی

حقایق زندگی خداداد عزیزی: سال ۱۳۶۶ وقتی ۱۶ ساله بود بعد از اینکه بازی اش در یک تیم محلی دیده شد به منتخب تیم جوانان خراسان دعوت شد تا اینکه یکسال بعد به تیم ابومسلم پیوست.

در مقطع دبیرستان به دلیل توهین به دبیر ورزش از دبیرستان حاج تقی آقابزرگ اخراج شد و همزمان بازیکن ابومسلم بود و تا سال ۱۳۷۱ در این تیم خوش درخشید. سال ۷۱ تا ۷۳ در تیم فتح سربازی اش را گذراند تا اینکه سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۴ ساله بود با قرارداد ۳/۵ میلیون تومان به تیم بهمن پیوست.

جالبه ببینید: تفریح لاکچری مهروز ساعی خواهر هادی ساعی + عکس با شوهرش

ازدواج و فرزندان

همسر خداداد عزیزی
همسر خداداد عزیزی

حقایق زندگی خداداد عزیزی: خداداد عزیزی سال ۱۳۷۵ وقتی ۲۰ ساله بود با همسرش ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر و یک پسر است ، دختر بزرگش فاطمه متولد ۱۳۷۶ می باشد. پسرش امیرحسین در سال ۱۳۸۴ و دختر کوچک ترش هم سال ۱۳۸۹ به دنیا آمد.

دختران خداداد عزیزی
دختران خداداد عزیزی
پسر خداداد عزیزی
پسر خداداد عزیزی

شغل دوم

حقایق زندگی خداداد عزیزی: شغل دوم خداداد عزیزی ساخت‌ و‌ ساز است ، اینکه او کجا و چه پروژه‌هایی را در دست دارد چندان مشخص نیست اما به گفته بعضی از دوستان نزدیکش خداداد مغز اقتصادی ‎اش خوب کار می‌ کند.

او یک گالری طلا فروشی در خیابان کریمخان تهران دارد و در کشور امارات هم سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است. او ابتدای فعالیت اقتصادی خود را با سرمایه گذاری در حوزه پوشاک ورزشی آغاز کرد و الان نیز صاحب یک برند معروف پوشاک ورزشی است و مهدی هاشمی نسب صمیمی ترین دوستش می باشد.

سرطان مادر و حسرت زندگی

حقایق زندگی خداداد عزیزی: سال ۱۳۶۹ در ۱۹ سالگی زمانی که هنوز به شهرت نرسیده بود و زندگی سختی داشتند مادرش به دلیل عدم توانایی مالی برای درمان سرطان فوت کرد.

می گوید من در این دنیا هیچ آرزویی ندارم ، خدا به من لطف کرده و به من همه چیز داده است همه رویاهایم محقق شده ولی فقط یک آرزو برایم حسرت شد. اینکه وقتی اوضاع خوب شد کاش مادرم بود، روزهای خوب را می دید ، روزهای خوش مان را می دید ، روزهایی که شناخته شدیم و شرایط مان به طور کلی تغییر کرد.

از تیم ملی تا آلمان

خداداد از ۲۱ سالگی به تیم ملی جوانان دعوت شد تا اینکه سال ۱۳۷۵ در جام ملت های آسیا ۱۹۹۶ بعنوان بهترین بازیکن سال کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد. ایشان سال ۱۳۷۶ به تیم پرسپولیس پیوست و بعد از ۴ بازی راهی تیم کلن آلمان شد و به مدت سه فصل در ۵۰ بازی ۱۰ گل نیز بثمر رساند.

غزال تیزپای آسیا

خداداد عزیزی و علی دایی
خداداد عزیزی و علی دایی

حقایق زندگی خداداد عزیزی: ساعت یک بعد از ظهر روز شنبه ۸ آذر ۱۳۷۶ ایران برای رسیدن به جام جهانی ۹۸ فرانسه نیاز به مساوی با تیم قدرتمند استرالیا داشت اما تا دقیقه ۷۰ با دو گل عقب بود. گل اول ایران دقیقه ۷۱ با هجوم خداداد عزیزی و پاس گل او به کریم باقری بثمر رساند.

چهار دقیقه بعد از گل اول اینبار با پاس گل علی دایی، خودش در یک موقعیت تک به تک گل دوم ایران و مساوی بازی را زد تا جواد خیابانی گزارشگر بازی لقب «غزال تیزپای آسیا» را به او بدهد.

بازی در آلمان و آمریکا

خداداد تا سال ۱۳۷۹ در کلن بازی کرد و پس از آن به مدت یک فصل در تیم «سن ‌خوزه ارث‌ کوئیکز» در لیگ ام‌ ال اس فوتبال آمریکای شمالی حضور داشت.

سال ۱۳۸۰ نیم فصل در النصر عربستان بازی کرد تا اینکه به ایران آمد و به مدت ۴ سال در پاس تهران بود سپس یکسال در تیم دسته اولی عقاب حضور داشت. در نهایت سال ۱۳۸۵ خداداد عزیزی ۳۵ ساله با پیراهن راه آهن برای همیشه بازنشسته شد.

عاشق تهران

حقایق زندگی خداداد عزیزی: از تهران فراری نیستم، عاشق تهران هستم، خاطره هایی که در این شهر داشتم تکرار نشدنی است ، عاشق زندگی کردن در تهران هستم. صمیمی ترین رفقای من در تهران هستند اما مزار مادرم در مشهد است، پدرم هم خدا را شکر زنده است و در جوار امام رضا (ع) زندگی می کند.

شباهت به جکی چان

حقایق زندگی خداداد عزیزی: خداداد عزیز شباهت زیادی به جکی چان (بازیگر و کارگردان) چینی دارد و می گوید بارها شده در فرودگاه های خارج از کشور فکر کردن جکی چان هستم. سال ۱۳۷۵ وقتی بهترین بازیکن آسیا شدم و توپ طلا را گرفتم، آن را به موزه حرم مطهر اهدا کردم چون جای آن توپ در موزه حرم بود، نه طاقچه خانه ما.

قلیون

حقایق زندگی خداداد عزیزی: حداقل ۸۰ درصد فوتبالیست های امروزی قلیون می کشند، خود من هم بعد از پایان فوتبالم از سال ۱۳۸۵ قلیون کشیدن را شروع کرم و ابایی از گفتن اش ندارم.

طرفدار بارسلونا

من فقط بازی‌ های بارسلونا را می‌ بین هر چند که بازی‌ های حساس اروپایی را هم دنبال می‌ کنم الان هم بازی‌ های منچسرسیتی را هم دنبال می‌ کنم آنها هم تیم خوبی هستند.

مربیگری

خداداد عزیزی سال ۱۳۸۴ رئیس سازمان فوتبال شد تا اینکه بعنوان مربی، هدایت ابومسلم مشهد را بدست گرفت و تا سال ۱۳۹۷ در تیم های پیام مشهد، استقلال، شهرداری تبریز، سیاه جامگان و سپیدرود رشت سرمربیگری کرد.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا