;
سبک زندگیمهارت های زندگی

باهوش بودن در مدرسه: چگونه دختر باهوشی باشیم؟

باهوش بودن در مدرسه آرزوی خیلی از ما بوده است. همه ما نوجوانان همیشه دلمان می خواهد در مدرسه بهترین عملکرد را داشته باشیم. این که مورد تشویق معلمان و والدین قرار بگیریم و در میان همسالان هم باهوش و تحسین برانگیز باشیم حس خیلی خوبی دارد، بعضی از نوجوان ها از این نعمت برخوردارند. آن ها ممکن است بهترین دوست و همکلاسی ما و یا صرفا دور و بری های ما باشند که همگان آن ها را مثال می زنند.

آیا شما همیشه در هر موضوعی امتیاز پایینی داشته اید و بارها از خود پرسیده اید : باهوش بودن در مدرسه چطور ممکن است؟ خوب، اگر می خواهید نمرات امتحانی خود را بهبود بخشید، مطلب زیر را بخوانید تا در مدرسه باهوش تر باشید. نمرات بهتر در دبیرستان می تواند منجر به دانشگاه خوب و پیدا کردن یک شغل خوب شود.

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

حتما ببینید: شخصیت شناسی مردان از روی لباس، از این به بعد مردان را بشناسید

 

باهوش بودن در مدرسه

باهوش بودن در مدرسه

1- تکالیف خود را انجام دهید اکثر مردم از گرفتن تکالیف خوششان نمی آید، اما هدف مهمی دارد. تکالیف به شما کمک می‌کند تا زمانی که اطلاعات در ذهن شما تازه است، یک درس را مرور کنید. همچنین به معلم شما اطلاع می دهد که آیا مفاهیم را درک می کنید یا به کمک بیشتری نیاز دارید.
تصویر با عنوان در مدرسه باهوش باشید.

حتما ببینید: چگونه دوست داشتنی و جذاب باشیم؟

2- در هر کلاس یادداشت های منظم و مرتبی بردارید. یادداشت برداری کار زیادی است، اما در دراز مدت نتیجه می دهد. نوشتن مطالب به خودی خود به شما کمک می کند آن را بهتر به خاطر بسپارید. و هنگامی که آزمون شروع شد، مطالب زیادی برای مطالعه خواهید داشت.
هنگام یادداشت برداری روی واژگان تمرکز کنید. دانستن تعاریف اصطلاحات مختلف در علم یا هنر زبان همیشه مفید است. گاهی اوقات معلمان ممکن است به شما امتیاز، شایستگی یا امتیاز بیشتری بدهند.

3- برای باهوش بودن در مدرسه، ذهن خود را پاک کنید و روی معلم تمرکز کنید. تمرکز بر معلم نه تنها به شما امکان می دهد که موضوع را ادامه دهید، بلکه اگر به صحبت های معلم گوش ندهید، ممکن است ندانید تکالیف خود را چگونه انجام دهید یا در یک آزمون آینده شرکت کنید.

4- تکالیف خود را به موقع تحویل دهید. اگر تکالیف خود را به موقع تحویل دهید، معلمان شما از آن قدردانی خواهند کرد.
سعی کنید تکلیف را در اسرع وقت انجام دهید.
تا آخرین لحظه معطل نکنید.

مطالعه کردن

 

باهوش بودن در مدرسه- مطالعه کردن
1-مطالعه داشتن از دیگر نکات مهم برای باهوش بودن در مدرسه است، برای این کار، کتاب درسی و یادداشت های خود را مطالعه کنید. این به ویژه برای هر موضوعی که با آن مشکل دارید بسیار مهم است. شب ها کتاب درسی خود را به خانه بیاورید و درس های قبلی را برای آزمون (و شاید درس بعدی نیز) مرور کنید. اگر هر شب مطالعه کنید، برای هر آزمونی که با آن روبرو می شوید کاملا آماده خواهید بود.

2- هنگام مطالعه از فلش کارت استفاده کنید. فلش کارت ها برای جغرافیا، املا، واژگان، ریاضی و غیره مفید هستند. به این ترتیب، می توانید دانش خود را افزایش دهید تا با شما بماند.

3- یک برنامه ریز برای پیگیری تکالیف خود داشته باشید. تکالیف، تاریخ سررسید، تاریخ آزمون و غیره را یادداشت کنید. به این ترتیب می توانید منظم بمانید و نگران فراموش کردن چیزی نخواهید بود.

باهوش تر کردن خود

1- هر شب بخوانید. خواندن برای افراد در هر سنی مفید است: به شما کمک می کند واژگان، املا و دستور زبان را یاد بگیرید و در عین حال ذهن خود را به ایده های جدید بسط دهید. خودتان را به خواندن مطالب مختلفی مانند کلاسیک، غیرداستانی، زندگی نامه و چیزهایی خارج از لیست های معمولی خواندن مدرسه به چالش بکشید. اگر مدرسه شما کتابخانه دارد، باید برای ناهار یا استراحت کمی وقت بگذارید و به آنجا بروید و فقط چند کتاب بخوانید تا ذهن خود را قبل از کلاس تمرین کنید.

2- کتاب خواندن خود را برای مطالعه به خانه بیاورید. اگر بعداً نیاز به نوشتن گزارش کتاب یا مقاله ای در مورد آن داشته باشید، اگر هنگام مطالعه یادداشت ها را یادداشت کنید، کار بسیار آسان تر خواهد بود. یادداشت های ارسالی برای علامت گذاری صفحات مهم برای ارجاع بعدی مفید هستند.

3- تحقیقات بیشتری انجام دهید. پس از اینکه از مدرسه به خانه برگشتید و تکالیف معمولی خود را تمام کردید، چرا به آنچه در طول روز یاد گرفتید توجه نکنید؟ به دنبال مقالات روزنامه یا آنلاین، مقاله ها و کتاب های اطلاعاتی باشید. به دنبال برگه ها یا آزمون ها نیز باشید. یادداشت برداری ایده خوبی است.
سعی کنید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید. به عنوان مثال، می توانید هر روز در مورد یک اصطلاح ریاضی مختلف یا یک کلمه واژگان جدید تحقیق کنید. سعی کنید در یک وب سایت “کلمه در روز” مشترک شوید (یکی که مناسب گروه سنی شماست). به این ترتیب هر روز یک کلمه جدید در توییتر یا از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.
سعی کنید برای هر کلاس چیزی تحقیق کنید. به عنوان مثال، می توانید کلیدهای دوگانه را برای علم و آهنگسازان برای موسیقی جستجو کنید. برای ادبیات، می‌توان شاعران را مطالعه کرد، و برای تاریخ، می‌توان در دوره‌های مختلف تاریخی تحقیق کرد.

4- خود را در جریان رویدادهای جاری نگه دارید. روزنامه بخوانید و اخبار را تماشا کنید. این در هر کلاس مطالعات سیاسی یا اجتماعی مفید خواهد بود و همچنین به شما کمک می کند تا درک عمیق تری از دنیایی که در آن زندگی می کنیم به دست آورید.
نواختن ساز ممکن است شامل معاشرت نباشد، اما به گسترش ذهن شما نیز کمک می کند.

5- در اوقات فراغت خود داستان بنویسید یا یک دفتر خاطرات داشته باشید. این به شما کمک می کند گرامر، نحو، و نوشتن خلاقانه را به طور کلی تمرین کنید. اگر زمانی را به نوشتن اختصاص دهید، معلمان شما متوجه خواهند شد.

6- چند آزمایش علمی در خانه انجام دهید و به معلم خود نشان دهید. به عنوان مثال می توان به آتشفشان کاغذی ، ساعت آفتابی یا کریستال های نمک اشاره کرد. این آنها را تحت تأثیر قرار می دهد (و شاید اعتبار بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد).

حفظ روابط خود

1- با معلمان خود رابطه خوبی داشته باشید. معلمان برای کمک به شما هستند. با معلم خود مهربان و محترم باشید. به آنها نشان دهید که در مورد تحصیلات خود جدی هستید: در کلاس توجه کنید، دست خود را بالا ببرید، وقتی گیج هستید سؤال بپرسید و غیره. از آنها بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که باید روی آن کار کنید. و اگر به کمک نیاز دارید، از آنها بخواهید.

2- به باشگاه های فوق برنامه بپیوندید. باشگاه های مطالعه ای مانند مناظره، روزنامه نگاری، شطرنج و ریاضی شما را در یک ذهنیت آکادمیک قرار می دهند. آنها همچنین راهی عالی برای ملاقات و دوستی با افراد همفکری هستند که می توانند چیزهای جدید زیادی به شما بیاموزند.

3- خودتان را متعادل نگه دارید! برای اینکه سالم و شاد باشید به یک زندگی اجتماعی و کمی تفریح ​​نیاز دارید. هر کسی هر چند وقت یکبار نیاز به استراحت دارد. با دوستان خود معاشرت کنید و زمان با کیفیتی را با خانواده خود بگذرانید. باهوش بودن به این معنا نیست که نمی توانید خوش بگذرانید.

نکات

– نگران وارد شدن به یک رابطه عاشقانه نباشید. شما زمان زیادی برای آن در کالج و فراتر از آن خواهید داشت. در سنین پایین تر، عاشق شدن می تواند حواس را پرت کند. پس برای رشد و بلوغ به خود فرصت دهید.

– برای باهوش بودن در مدرسه تا می توانید سالم باشید ، زیرا واقعاً می تواند نمرات شما را بهبود بخشد. مغذی بخورید و سه وعده غذایی در روز داشته باشید.

– سعی کنید هر شب 8 تا 10 ساعت بخوابید. استراحت کافی به شما کمک می کند در طول روز متمرکز و پرانرژی بمانید.

– سعی نکنید کامل و بی نقص باشید. از دوره نوجوانی بیاموزید که همه انسان ها در وجوهی از شخصیت شان کاستی دارند. بسیاری از آدم های بزرگسال هنور نتنواسته اند این موضوع مهم را یاد بگیرند. شما این شانس را دارید تا از همین حالا افکار خود را مدیریت کنید و بلوغ بهتری را تجربه کنید.

– اگر می خواهید اطلاعاتی را به خاطر بسپارید، آن را چند بار قبل از خواب بگویید. انجام این کار بسیار مفید است.

– از خواندن کتاب دست نکشید، حتی اگر مطالعه واقعاً هدف شما نباشد. خواندن ذهن را توسعه می دهد و به مهارت های زبانی شما کمک می کند.

– اگر باید برای کاری سخت کار کنید، ناامید نشوید! برخی از موضوعات برای یک نفر آسان تر است، در حالی که دیگری باید سخت تر روی آن کار کند. حفظ آرامش و تمرکز کلید اصلی است.

– برخی از فعالیت های فوق برنامه را انجام دهید که به شما در افزایش دانش کمک می کند.

– سعی کنید و به سمت تدریس خصوصی بروید. اگر مشکل دارید معلمتان می تواند به شما کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا