;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

7 نوع خیانت در رابطه که باید بدانید

انواع خیانت: وفاداری چیزی بیش از یک تعهد متقابل است که در آن توافق شده است که با افراد دیگر رابطه جنسی نداشته باشید. این پیوند مبتنی بر احترام، صمیمیت ، شناخت شخصی و عاطفی، فداکاری، علاقه و مراقبت است.

گاهی اوقات کافی است یک جنبه از کار بیفتد تا ترس ها و بی اعتمادی ها فوراً ایجاد شود … با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

انواع خیانت در رابطه

باید بدانیم که خیانت هم در مردان و هم در زنان ظاهر می‌شود و اگرچه همیشه مؤلفه «جنسی» که مشخصه رایج‌ترین فریب‌کاری‌ها باشد وجود ندارد، پویایی‌های دیگری نیز وجود دارد که تمرکز اصلی در یک رابطه را نقض می‌کند: اعتماد.

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

1. خیانت عاطفی

این لیست را با یکی از رایج ترین و در عین حال دراماتیک ترین انواع خیانت شروع می کنیم.

ما می دانیم که رابطه زن و شوهر با شخص دوم آزاردهنده است و در بیشتر موارد منشأ گسست است، اما… چه اتفاقی می افتد که شریک زندگی از نظر عاطفی با کسی به شکلی شدیدتر از ما ارتباط برقرار می کند؟

در اینجا هیچ تماس فیزیکی وجود ندارد، اما با این وجود، آن پیوند مبتنی بر همدستی، اعتماد و صمیمیت می تواند بسیار آشکار کننده باشد، تا جایی که می توانیم آن را یک «امر عاطفی» و خیانت تمام عیار بدانیم.

همچنین بخوانید: چرا بعضی ها اینقدر راحت عاشق می شوند؟

2. ارتباط از طریق فناوری های جدید ( مورد سایبری)

امروزه بسیار رایج است، شکی نیست. روابط مجازی یا روابطی که به صورت آنلاین از طریق صفحات تماس یا برنامه های موبایل کلاسیک ایجاد می شوند، یک جهان کامل را فراهم می کنند که در آن یک یا چند رابطه موازی وجود دارد.

در این صورت نیازی به تماس فیزیکی یا آمیزش جنسی نیست. صرف انجام تبادل تصاویر، گفتگوها و تعاملاتی که به خواستگاری یا حتی تنش جنسی منجر می شود، دلالت بر خیانت دارد.

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

3. خیانت در پیوند-انواع خیانت

ما به این نوع خیانت ادامه می دهیم که در آن هیچ برخورد جنسی با افراد دیگر وجود ندارد و به نوعی خیانت می پردازیم که هر چقدر هم که ما را غافلگیر کند، می تواند مفهوم یک رابطه عاطفی را کاملاً تضعیف کند .

در این صورت، آن زوجی را خواهیم داشت که یکی از اعضا، دیگری را دوست ندارد . آن ها رابطه را از روی عادت، به دلیل ترس از تنهایی یا عدم تصمیم گیری صرف، زمانی که می خواهند قدمی برای صادق بودن با خود و با شریکشان بردارند، حفظ می کنند.

آن‌ها موقعیت‌هایی پر از دروغ هستند که، همان طور که می‌توانیم تصور کنیم، هزینه احساسی بالایی را به وجود می آورد.

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

4. رازداری و عدم صداقت

آیا می توانیم بی صداقتی را نوعی خیانت بدانیم؟ البته. در ابتدا اشاره کردیم، از لحظه ای که اعتماد زن و شوهر نقض می شود، نوعی فریب حاکم می شود( خیانت).

اگر شریک زندگی عادت دارد به ما دروغ بگوید، ما را پنهان کند (حذف حقیقت ) و همچنین دائماً مرتکب بی صداقتی شود، باید این موضوع را روشن کنیم، ما با یک فرد خیانتکار روبرو هستیم.

5. زوج غایب- انواع خیانت

شریک غایب، همان طور که اصطلاح می گوید، شخصی است که در زمان نیاز ما آن جا نیست، کسی که وقت و علاقه خود را در ابعادی که فراتر از دایره خود شریک است، سرمایه گذاری می کند. برای مثال، در اینجا فردی را خواهیم داشت که بیش از حد کار می کند و این کار را انجام می دهد زیرا حسی را که موقعیت شغلی به او می دهد دوست دارد، بنابراین، او همیشه کار خود را بر شریک زندگی خود ترجیح می دهد.

ما همچنین آن شخص را داریم که فاقد وفاداری است و در مواقعی که ما نیاز به حمایت داریم، آن جا نیست، کسی که به صورت روزمره در آن جا نیست که در آن زوج ها رابطه خود را از طریق کارهای روزمره و ساده بسازند…

6. خیانت بر اساس تحقیر- انواع خیانت

افرادی هستند که وقتی با اشخاص ثالث هستند عادت دارند شریک زندگی خود را مورد انتقاد یا تحقیر قرار دهند. چه در یک جلسه با دوستان و چه در محل کار، کسی که از شریک زندگی خود بد می گوید همیشه باعث نگرانی و تنفر ما می شود . نه کافی است، نه منطقی و نه محترمانه.

اگر دوست داشته باشیم، احترام می گذاریم. اگر کسی را دوست داریم از او دفاع می کنیم و برایش ارزش قائل هستیم، خواه حضور داشته باشد یا نباشد. انجام ندادن آن به این شکل نیز خیانت به تعهد ثابت شده است.

7. خیانت بر اساس یک رابطه- انواع خیانت

ما اکنون به کلاسیک‌ترین حالت رسیده‌ایم، یکی که زوج‌های بیشتری را از هم جدا می‌کند، یکی که بیشترین فرسودگی عاطفی را به دنبال دارد، یکی که به درمانگر، زمان برای فکر کردن و دوئل برای مدیریت و غلبه بر آن نیاز دارد.

فریبکاری‌هایی که پس از داشتن رابطه عاشقانه طولانی با کسی یا پس از انجام یک رابطه جنسی خاص انجام می‌شود، آن نوع خیانت‌هایی را فرض کنید که افراد می‌ترسند درمقطعی از زندگی خود دچار آن شوند.

بسیاری از آن ها عمدی و برنامه ریزی شده هستند. در این میان، برخی دیگر بدون علت و غیر قابل پیش بینی هستند. با این حال، فرد هر چه که باشد، همیشه آگاه است که کاری که انجام می دهد خیانت است، خیانت به شریک زندگی خود.

لینک های بیشتر:

آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟

7 نکته برای طلاق سالم اگر پدر و مادر هستید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا