;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟

عشق در نگاه اول: کسانی هستند که بر این باورند که چند ثانیه کافی است تا احساس کنیم کسی فرد مناسبی برای ماست. آیا عشق در نگاه اول واقعا وجود دارد؟ دریابید که علم چه می گوید! با بخش سبک زندگی از وبسایت گفتنی همراه باشید.

آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟

بحث در مورد عشق در نگاه اول هنوز باز است و به نظر می رسد پایانی ندارد. کسانی هستند که با اطمینان کامل تأیید می‌کنند که آن را تجربه کرده‌اند و دیگرانی هستند که از پذیرش این موضوع سرباز می‌زنند که احساسی به این پیچیدگی و عمیق می‌تواند در یک لحظه ایجاد شود.

حقیقت این است که به راحتی نمی توان این سوال را که کدام یک از این نظرات درست است، باز کرد. اما علم می تواند تا حدودی این موضوع را روشن کند.

تخمین زده می شود که حدود 60 درصد از مردم گزارش می دهند که در مقطعی از زندگی خود عشق در نگاه اول را تجربه کرده اند. این احساس به عنوان یک جذابیت فیزیکی ساده تعریف نمی شود، بلکه به عنوان اطمینان از این است که این فرد مناسب شماست که می خواهید با او رابطه داشته باشید و پیوندی محکم ایجاد کنید، بدون اینکه بیش از چند ثانیه طول بکشد تا به این وضوح برسید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

آیا واقعا عشق در نگاه اول وجود دارد؟

خیلی از زوج ها هستند که بعد از مدتی قرار می گویند که ارتباط اولیه آن ها آنی بوده و از همان لحظه اول می دانستند که قرار است با هم باشند. اما ممکن است دقیقاً اینطور نبوده باشد.

ممکن است این احساس فرضی چیزی بیش از تبانی خاطره نباشد که گذشته را در پرتو رویدادهای جاری تحریف می کند .

حتی ممکن است یکی از اعضای زوج آن جرقه اولیه را تجربه کرده باشد و شخص دیگر ناخودآگاه در نهایت خاطرات خود را اصلاح کند و باور کند که آنها نیز آن تجربه را داشته اند. به یاد داشته باشید که عشق در نگاه اول همیشه دو طرفه نیست.

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

خاطره عشق در نگاه اول

ممکن است پس از مدتی رابطه، خاطرات اتفاقاتی که در ابتدای رابطه افتاده است مخدوش شود.

نقش اثر هاله

در مواقع دیگر، این احساس چیزی بیش از اثر هاله شناخته شده نیست. این پدیده‌ای است که به موجب آن افراد ویژگی‌های مثبتی را به کسانی که برای ما جذاب به نظر می‌رسند نسبت می‌دهند، بدون اینکه واقعاً نشانه‌ای از این‌گونه بودن داشته باشند.

وقتی با کسی که دوستش داریم یا بسیار جذبش می شویم ملاقات می کنیم، ناخواسته استنباط می کنیم که او نیز فردی خوب، باهوش یا قابل اعتماد است. بنابراین، ما عاشق آن فرافکنی می شویم، با آن ایده ای که شکل داده ایم و لازم نیست با واقعیت مطابقت داشته باشد.

در واقع، این را می توان در مطالعه ای که در سال 2017 در هلند انجام شد تأیید کرد. در اینجا، محققان از 400 نفر خواستند که وجود یا عدم وجود عشق در نگاه اول را پس از اولین ملاقات با شرکای عاشقانه احتمالی گزارش کنند. نتایج نشان داد که کسانی که به عنوان جذاب ترین رتبه بندی شده اند، 9 برابر بیشتر احتمال دارد که دیگران در نگاه اول نسبت به آن ها احساس عشق کنند.

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

کسی که متناسب با قالب باشد

با این حال، تمام خصوصیاتی که به محض ملاقات به دیگری نسبت می دهیم، ناشی از اثر هاله نیست. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ما تمایل داریم افرادی را که از نظر فیزیکی شبیه به خودمان هستند جذاب‌تر بدانیم و همچنین آن ها را قابل اعتمادتر ارزیابی کنیم.

به نوعی، ما فرض می کنیم که شخصیت او نیز شبیه شخصیت ما باشد. یا حتی ممکن است ما را به یاد چهره های مورد اعتماد از دوران کودکی مانند والدینمان بیاندازند.

از سوی دیگر، زبان غیرکلامی اطلاعات مهم و با ارزشی را در مورد دیگران، در مورد نگرش ها و ویژگی های آن ها منتقل می کند. به این ترتیب، علیرغم اینکه زیاد با کسی صحبت یا تعامل نکرده‌ایم، می‌توانیم به شکل کلی او را درک کنیم و اگر در قالب ذهنی آنچه می‌خواهیم و به دنبال آن هستیم قرار بگیرد، می‌توانیم یک «عشق» آنی را احساس کنیم.

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

زبان بدن و عشق در نگاه اول

زبان بدن می تواند در یک تجربه اولیه تعیین کننده باشد تا در نظر بگیریم که در نگاه اول عاشق هستیم.

اجزای عشق

برای تعیین این که آیا عشق در نگاه اول وجود دارد یا خیر، باید تعریف این احساس را در نظر داشته باشیم. رابرت استرنبرگ معتقد است که عشق ترکیبی از سه عنصر اساسی است:

اشتیاق: بیانگر میل ، انگیزه یا نیاز به بودن با شخص مقابل است. این شامل برانگیختگی و میل جنسی است.
صمیمیت: احساس صمیمیت، ارتباط عاطفی و اعتمادی است که بین دو نفر وجود دارد.
تعهد: به قصد و تصمیم برای ماندن در آن رابطه طولانی مدت، علیرغم بحران های تجربه شده و بحران های آینده اشاره دارد.
وقتی با شخص دیگری ملاقات می کنیم، این مولفه ها وجود ندارد یا حداقل به همان میزانی که در کسانی که قبلاً در یک رابطه هستند وجود ندارد. با این حال، آن جرقه اولیه ما را نسبت به هر رویارویی دیگری که در آن این «عشق» آنی را احساس نمی کنیم، بسیار مایل به توسعه و تطبیق این 3 عنصر می کند.

آیا عشق در نگاه اول می تواند منجر به روابط شاد شود؟

ما اغلب معتقدیم که عشق در نگاه اول یک اشتباه یا یک خطر بزرگ است. در نهایت، اگر برای شناختن شخصی وقت نگذارید، احتمالاً آن شخص با شما هماهنگ نیست و زودتر مشکلات و نارضایتی ها به وجود می آید.

با این حال، به نظر می رسد که اینطور نیست. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که اگرچه کسانی که در نگاه اول احساس عشق می‌کنند تمایل دارند در جنبه‌های مختلف متفاوت‌تر باشند، روابط آن‌ها از کیفیت پایین‌تری نسبت به کسانی که قبل از جفت شدن یکدیگر را بهتر می‌شناسند، نیست.

در واقع، تاثیر مثبت اولین برداشت می تواند کمبود دانش را جبران کند و هر دوی شما را برای ایجاد یک پیوند بلندمدت بسیار مایل کند.

به طور خلاصه، نمی توان گفت که عشق در نگاه اول وجود دارد، زیرا در طول زمان ساخته می شود. با این حال، یک ارتباط قوی یا جذابیت اولیه وجود دارد که ما را به سمت ساختن چیزی واقعی با دیگری سوق می دهد و رسیدن به آن را برای ما آسان تر می کند.

لینک های بیشتر:

9 عاملی که میل جنسی را کاهش می دهد

برگرداندن عشق اول: چه کار کنم عشق سابقم دلتنگم بشه و برگرده؟؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا