;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

اعتیاد عاشقانه: وقتی به فردی «معتاد» می شویم چه کنیم؟

اعتیاد عاشقانه: گاهی ما عشق را با یک اعتیاد عاشقانه اشتباه می گیریم که ما را برده ساخته و آسیب رسان است. دریابید که چگونه آن را شناسایی کنید و در مورد آن چه کاری انجام دهید.

نه تنها مواد مخدر، خرید، ورزش بدنی یا اینترنت می توانند اعتیاد ایجاد کنند. پیوندها و روابط ما نیز احتمالاً از این پویایی پیروی می کند و ما را در وضعیت وابستگی و عدم کنترل فرو می برد. وقتی به شخصی معتاد می شویم، حیثیت خود را رها می کنیم، اصالت خود را به خطر می اندازیم و رنج می بریم. چرا این اتفاق می افتد و چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم؟ با رابطه و ازدواج امروز گفتنی همراه باشید.

حقیقت این است که این یک واقعیت بسیار گسترده است. در واقع، نزدیک به نیمی از جمعیت خود را از نظر عاطفی وابسته می‌دانند و بیش از 8 درصد با شدیدترین درجه این پیوستار همذات پنداری می‌کنند.

ببینید: پسری که قصد ازدواج ندارد را چطور بشناسیم؟!

وقتی در مورد اعتیاد به عشق صحبت می کنیم، بیشتر مربوط به طرف مقابل (که در آن لحظه با او روبرو هستیم) نیست، بلکه در مورد یک روش ناکارآمد پیوند است که آموخته ایم. این بدان معناست که این الگوی وابستگی، روابط نامتعادل، تسلیم و ناامیدی می تواند در روابط مختلف و با شرکای مختلف تکرار شود.

بنابراین، به جای ترک رابطه، هدف همیشه این است که بفهمیم چرا به این شکل عمل می کنیم. و البته، چگونه می توانیم پیشرفت کنیم.

حتما بخوانید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

وقتی به فردی معتاد می شویم چگونه رفتار کنیم؟

یکی از بارزترین خصوصیات اعتیاد عاشقانه، آگاهی کم فرد از مشکل خود است. برای شما عادی است که در شناسایی یا اعتراف به اینکه وابستگی دارید شکست می خورید و درک نمی کنید یا به حداقل می رسانید که چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد.

بنابراین، اولین قدم اساسی این است که تشخیص دهیم به یک فرد معتاد شده ایم. هنگامی که این اتفاق می افتد، معمولاً ویژگی های زیر وجود دارد :

نشانه های اعتیاد عاشقانه که بایستی بدانید:

شخص مقابل مرکز توجه و زندگی شما می شود. شما زمان زیادی را صرف فکر کردن به او، مراقبت از او و بودن در کنارش می کنید. همچنین، زمانی که از هم جدا می شوید، ممکن است دچار اضطراب شوید و نیاز داشته باشید که فوراً با هم تماس بگیرید.
شما یک رابطه نامتعادل برقرار می کنید که در آن موضعی مطیع اتخاذ می کنید. شما تمایل دارید طرف مقابل را در همه چیز راضی کنید، شما را کنار می گذارید و موقعیت های غیرقابل قبول را تحمل می کنید، از ترس اینکه او شما را ترک کند یا محبت خود را از شما دور کند.
شما عقاید، سرگرمی ها و روابط اجتماعی خود را رها می کنید تا با آنچه طرف مقابل از شما می خواهد مطابقت داشته باشید.
شما مدام خواهان توجه، محبت و امنیت هستید. باید دوباره تأیید کنید که طرف مقابل شما را دوست دارد و قرار است در کنار شما بماند. شما باید بیش از حد پیوند برقرار کنید و صمیمیت عاطفی بسیار نزدیکی ایجاد کنید. شما می خواهید مرکز زندگی او باشید.
شما طرف مقابل را ایده آل می کنید در حالی که خود را بی ارزش می کنید و خود را از جنبه های مختلف پست می دانید.
علی رغم این واقعیت که شما در این رابطه رنج می برید، صرف این تصور که می تواند پایان یابد برای شما فاجعه آمیز به نظر می رسد. این بزرگترین ترس شماست و خود را قادر به پیشرفت پس از جدایی نمی بینید. در اعتیاد عاشفانه خود را کنار می گذاریم و نیازهای خود را پایان می دهیم.

در اعتیاد عاشقانه چه کنیم؟

زمانی که ما به یک فرد معتاد می شویم، مکانیسم ها در سطوح مختلف عمل می کنند. از یک طرف، در سطح بیولوژیکی، عاشق شدن مغز ما را با دوپامین پر می کند و احساسات بسیار خوشایندی ایجاد می کند و تماس مداوم را تشویق می کند. در غیاب آن، ما از ولع رنج می بریم (نیاز فوری برای جستجوی آن).

از سوی دیگر، در سطح روانی-اجتماعی، ما الگویی از نیازهای عاطفی ارضا نشده داریم که سعی می کنیم با ایجاد ارتباط از این طریق، آنها را کاهش دهیم. این ممکن است منشأ خود را در سبک دلبستگی مضطرب داشته باشد که در اولین روابط ایجاد می شود. در هر صورت، اگر بخواهیم از این پویایی خارج شویم، باید به چند موضوع بپردازیم.

کارهای درونی انجام دهید

اعتیاد عاشقانه شما واقعاً ربطی به شخص خاصی که امروز شریک زندگی شماست ندارد. منشأ مشکل در شماست و همچنین راه حل. بنابراین، روی کاستی‌های عاطفی خود کار کنید، و تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی باعث شده که به آنها مبتلا شوید و چگونه می‌توانید آنها را به روشی مناسب درمان کنید.

با درک این موضوع که وابستگی شما به آن شخص یک عشق بزرگ نیست، بلکه یک ترس قوی ناشی از ناراحتی درونی شماست، می توانید واقعیت خود را با چشمانی متفاوت ببینید. با این حال، ممکن است برای انجام این افزایش آگاهی به حمایت حرفه ای نیاز داشته باشید.

نحوه پیوند خود را اصلاح کنید

اگر می خواهید استقلال عاطفی خود را بازیابید، با اصلاح برخی از رفتارهای خود در پیوند شروع کنید. به عنوان مثال، با سؤالات بی وقفه، به دنبال اطمینان مداوم نباشید. سعی کنید شکایت نکنید و سعی نکنید کنترل کنید.

در اعتیاد عاشقانه یاد بگیرید که به شیوه ای سالم ارتباط برقرار کنید و تمام آن رفتارهایی را که از کمبود و نیاز انجام می دهید، شناسایی کنید. زمان آن فرا رسیده است که امنیت خود را ایجاد کنید و رفاه خود را بر اساس گفتار یا اعمال دیگری قرار ندهید.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

مراقب گفتگوی درونی خود باشید

در اعتیاد عاشقانه اگر افکار خود را بررسی کنید، بسیار آسان خواهد بود که از وابستگی خود آگاه شوید، زیرا عبارات تکراری مانند موارد زیر را خواهید یافت:

“من نمی توانم بدون این شخص زندگی کنم.”
من به تو نياز دارم.
“این تنها چیزی است که دارم”.
نمی دانم اگر مرا ترک کند چه کار می کنم، طاقت نمی‌آورم.

این نوع باورها که خودتان تکرار می کنید فقط وضعیت ناکارآمد را تقویت می کند. بنابراین، شروع به جایگزینی آنها با افکار مناسب تری کنید که عزت نفس شما را تقویت می کند و شما را توانمند می کند.

یاد بگیرید که خودتان را اولویت بندی کنید و محدودیت هایی را تعیین کنید

اعتیاد عاشقانه: ترس از رها شدن می تواند شما را به سمت نگرش های بسیار از خود راضی و مطیع سوق دهد، اما این سالم نیست. یک شخص باید شما را به خاطر آنچه هستید دوست داشته باشد، نه به خاطر کاری که برای او انجام می دهید یا اینکه چقدر به او خدمت می کنید. بنابراین، شروع به برقراری ارتباط با نظرات، خواسته ها و نیازهای خود کنید و آنها را مورد توجه قرار دهید.

روابط و سرگرمی های خود را پس بگیرید

بسیار متداول است که وابستگی عاطفی باعث می شود افراد آن قدر روی شریک زندگی خود تمرکز کنند که در نهایت تمام جنبه های دیگر زندگی خود را نادیده بگیرند. با این حال، حفظ بخشی از استقلال، داشتن علایق شخصی و سایر روابط پرورشی برای لذت بردن بسیار سالم است.

بنابراین در اعتیاد عاشقانه سرگرمی های خود را از سر بگیرید، مراقب روابط اجتماعی خود باشید و رفاه خود را فراتر از رابطه پرورش دهید.

وقتی به یک فرد معتاد می شویم، باید راحتی پیوند را تجزیه و تحلیل کنیم

به طور خلاصه، اعتیاد عاشقانه به کسی می‌تواند باعث رنج زیادی شود و عزت نفس را تخریب کند. بنابراین، حتی اگر شخص دیگری نباشد، بلکه خود شخص باشد، اغلب لازم است که راحتی پیوند را بررسی کنید.

شاید شما رابطه ای را پذیرفته اید که مورد بی احترامی، نادیده گرفتن یا پر از درد و درگیری است. در این مورد، بهتر است آنچه را که اتفاق می افتد تجزیه و تحلیل کنید و در مورد آن اقدام کنید.

این مطالب را نیز از دست ندهید:

از دست نده: آزمون شناخت زوج لاکچری: اگر خودتان را زبل و باکله می دانید کدام زوج ثروتمند هستند؟!

جذب زنان: چه کارهایی باعث جلب توجه زن مورد علاقه می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا