;
فرهنگ و هنرهنرمندان

اغواگرترین مرد دنیا که در کتابش راه و رسم فریب زنان را نوشته است!

اغواگرترین مرد دنیا: جاکومو کازانووا (۱۷۲۵-۱۷۹۸) یکی از مردان ماجراجوی اروپای قرن هجدهم بود، که به ویژه به خاطر مهارت در فریفتن زنان به شهرت رسید.

کازانووا در بیان ماجراهای زندگی خود، شگردها و فنون دلربایی از زنان را به تفصیل شرح می‌دهد و آشکارا می‌گوید که در سراسر زندگی، دلربایی از زنان و عشق‌ورزی با آنان مهمترین انگیزه برای او بوده است.

کازانووا برای فریفتن برخی از زنان “عفیف یا سخت‌گیر” با اشراف شرط‌بندی می‌کرد و این یکی از منابع درآمد او بود.

او در 2 آوریل 1725 در ونیز متولد شد، پسر بازیگر و رقصنده گائتانو جوزپه کازانوا و زانتا فاروسی بازیگر بود. او جزو اشراف زاده ها یا تاجران محسوب نمی شد و با هوش خود توانست به جامعه بالا راه پیدا کند.

نبوغ در 17 سالگی

اغواگرترین مرد دنیا: کازانووا تنها در سن 12 سالگی وارد دانشگاه پادوآ ایتالیا شد. وی در سن 17 سالگی دارای مدرک حقوق بود. با این حال، جیاکومو همیشه دوست داشت که یک پزشک شود. او حتی داروهای خودش را برای خود و دوستانش تجویز کرد.

قمار بازی

اغواگرترین مرد دنیا عکس1

اغواگرترین مرد دنیا: در حالی که هنوز در دانشگاه بود ، کازانوا قمار را آغاز کرد و به سرعت خود را در بدهی یافت. در بیست و یک سالگی تصمیم گرفت که به یک قمارباز حرفه ای تبدیل شود ، اما تمام پس انداز خود را از دست داد.

کازانوا در تمام زندگی بزرگسالی خود بازی می کرد، در بعضی مواقع کازانوا برای کسب درآمد با تقلب های دیگر همکاری می کرد.

همانطور که کازانوا خودش در خاطراتش اعتیادش را توضیح داد: «حرص و آز باعث شد که بازی کنم. من از خرج کردن لذت می بردم و وقتی این پول در کارت ها برنده نمی شد قلبم خونریزی می کرد. ”

کازانوا چند زن داشت؟

اغواگرترین مرد دنیا: جاکومو کازانوا به عنوان اغواگر و فاتح قلب زنان شناخته می شود. وی در خاطرات خود ، تعداد دقیق معشوقه ها را ذکر نکرده و این رقم را به چند صد نفر می رساند.

محقق زندگینامه کازانوا ، خوانچو کروز اسپانیایی، محاسبه کرد که جیاکومو 132 زن داشت.

با این حال ، کازانوا به خاطر هنر اغوا ، معاشقه و علاقه ای که عاشق آن شد، مشهور شد. روابط با زنان معنای زندگی او بود. در هر معشوقه ، او چیز خاصی را می دید.

بیش از همه ، کازانوا ایتالیایی ها را دوست داشت. معشوقه های او معمولاً بین 16 تا 20 سال داشتند. از نظر منشأ اجتماعی، بیشتر آنها خدمتگزار بودند، اما بسیاری از اغواگران متعلق به محافل بالاتر جامعه بودند.

فراماسونر و جادوگر

اغواگرترین مرد دنیا: در زمان کودکی کازانوا از خون دماغ رنج می برد و مادربزرگش او را نزد جادوگر محلی می برد و اگرچه مرهم “جادویی” که جادوگر به کازانوا داد بی نتیجه بود ، پسر از رمز و راز جادو خوشحال شد.

بعد ها در پاریس، او  خودش به عنوان یک کیمیاگر ظاهر شد که باعث محبوبیت او در میان برجسته ترین چهره های آن زمان شد، از جمله مارکیز دو پمپادور، کامت سن ژرمن، د آلمبرت و ژان ژاک روسو.

در طول سفر خود به فرانسه در لیون، کازانوا عضوی از جامعه ماسونی شد که با تشریفات مخفی خود او را مجذوب خود کرد. افراد دارای هوش و نفوذ در جامعه پذیرفته شدند، که بعداً معلوم شد برای کازانووا بسیار مفید است: وی تماس های ارزشمند و دسترسی به دانش مخفی را دریافت کرد.

تفتیش عقاید و فرار از زندان

اغواگرترین مرد دنیا: کازانوا به دلیل درگیری در لژهای ماسونی و علاقه به غیبت، توجه انکویسیون را به خود جلب کرد. در سال 1755، جاکومو دستگیر و به پنج سال زندان در پیومبی ، “زندان سرب” محکوم شد.

در زندان توسط یک کشیش مرتد از سلول نزدیک به او کمک شد. آنها با یک لنگه آهنی، به همراه کازانووا سوراخی در سقف ایجاد کردند و از پشت بام زندان بیرون آمدند. آنها با طنابی که از ورق ساخته شده بود از سقف پایین آمدند.

برخی از مورخان معتقدند که در واقع ، جاکومو به خرید یکی از مشتریان ثروتمند خود کمک کرد. با این حال ، برخی تأییدات داستان ماجراجو در بایگانی ایالت حفظ شده است، از جمله اطلاعات مربوط به ترمیم سقف سلول ها.

کتابدار محترم

اغواگرترین مرد دنیا: آخرین سالهای زندگی کازانوا در قلعه دوکس، در بوهمیا (جمهوری چک) سپری شد، جایی که وی به عنوان متولی کتابخانه برای کنت جوزف کارل فون والدشتاین کار می کرد.

تنهایی و کسالت سالهای اخیر زندگی به کازانوا اجازه داد بدون حواس پرتی ، خاطرات خود را با عنوان “داستان زندگی من” متمرکز کند. اگر این اثر نبود، شهرت آن بسیار کمتر می شد، یا اینکه خاطره آن به کلی از بین می رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا