;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بازیگر امیر آقای جمالی در زی زی گولو چه شکلی شده و چکار میکنه+ عکس بزرگسالی

بازیگر امیر آقای جمالی: مانی نوری همان امیر آقای جمالی مجموعه نوستالژیک زی زی گولو است که خاطرات زیادی را برای بچه های دهه 60 و 70 رقم زد. این بازیگر کشورمان که در سالهای کودکی و نوجوانی در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخته است.

مانی نوری متولد 10 آبان 1368 در تهران است. بازیگری را از 6 سالگی و در مجموعه زی زی گولو به کارگردانی مرضیه برومند شروع کرد.

این هم جالبه: شقایق دهقان از تولد در آلمان تا رسیدن به ساختمان پزشکان+ عکس های 44 سالگی

مانی-نوری4

آغاز فعالیت بازیگری مانی نوری

او در این سریال نقش امیر آقا جمالی را بازی کرد این مجموعه تلویزیونی در آن سال ها مخاطبان زیادی داشت و همین باعث شد بازی مانی نوری بیشتر دیده شود و از آنجا بود که شناخته شد.

وی پس از آن در چند سریال دیگر نیز بازی کرد از جمله در سریال خانه ما بود. او علاوه بر بازیگری کارگردان و نویسنده نیز می باشد تاکنون چند مستند و فیلم کوتاه ساخته است. سال 93 برای مانی نوری اتفاق مهمی رقم خورد او در سریال آخرین بازی حسین سهیلی زاده بازیگر نقش قباد است.

مانی-نوری-و-زی-زی-گولو

او کار خود را با بازی در سریال های متفاوتی ادامه داد. در سریال خانه ما نقش پویا را ایفا کرد و برای بازی در آن نقش جایزه بهترین بازیگر نوجوان از شبکه 3 را دریافت کرد.

بازی در تئاتر

او بازی در تئاتر را با داوود رشیدی و نمایش نامه ریچارد 3 آغاز کرد.

کودکی مانی نوری
کودکی مانی نوری

بازی در سینما

در سینما نیز با بازی در فیلم مربای شیرین و عزیزم من کوک نیستم کارش را ادامه داد و از جشنواره فیلم اصفهان جایزه بهترین بازیگر را برای بازی در مربای شیرین دریافت کرد.

تحصیلات مانی نوری

وی فارغ التحصیل رشته هنر، ادبیات و فلسفه از کانادا است. آخرین کار این بازیگر سریال آخرین بازی می باشد که در مورد حواشی فوتبال است.

مانی نوری

فعالیت در زمینه هنرهای مدرن

مانی نوری از سال 1385 تاکنون، وی به انجام پروژه های پرفورمنس، عکاسی ساختاری و ویدئوگرافی منظوری پرداخته است. از پروژه های مطرح وی در زمینه هنرهای مدرن می توان به پروژه مهاجرت=فشار (در کانادا)، تحریم حریم، خفه خون، قهوه خانه برسه، گرگ ها، بازی های جوانی، خودکشی و… اشاره کرد.

برای شناخت، فهمیدن، درک و حس کردن آدم ها و دردهای شان باید با آنها زندگی کرد، گریه کرد، خندید و مثل آنها بود. تنها با شناختن آدم ها و مشکلاتشان می توان راهی برای کمک و پیشرفت پیدا کرد.

مانی نوری5

بازیگری با روحیاتم سازگار نیست

تمام تلاشم در این سال ها این بود که کارم را حرفه ای انجام دهم. کارهایی هم که انجام دادم به آنها افتخار نمی کنم و باعث ناراحتی من هم نمی شوند، چون در سن کم و بدون هیچ پشتوانه ای شروع کردم. راه من راه کاملا مستقلی است. حتی والدینم در عرصه سینما فعالیت نداشتند که بخواهند راهی به من نشان دهند.

اگر امروز از من بپرسید، می گویم روحیات من خیلی با این عرصه سازگار نیست. منتها کاری است که انجام داده ام و خدا را شکر تا به حال بازخورد منفی از بازی ام نداشته ام. دوست دارم این راه را بروم.

مانی نوری2

برای بازی پول نداده ام

حسرت مسیری که آمدم را نمی خورم. این برای هرکسی افتخار است که مسیری را که طی کرده خالی از هرگونه حسرت باشد. افتخار بزرگی است که شما حسابی با کسی نداشته باشید. خدایی ناکرده حرف من مبنی بر قدرنشناسی نباشد. من همیشه و همیشه مدیون خانم برومند هستم، ایشان همیشه به من لطفی مادرانه داشتند. زمانی هم که در ایران نبودم با ایشان در تماس بودم. رابطه من و ایشان بیشتر از اینکه یک رابطه کاری باشد، رابطه احساسی است. اما من با کسی هیچ حسابی ندارم. به کسی پول ندادم تا در فیلمی بازی کنم. با رانت و رابطه در کاری بازی نکرده ام.

مانی نوری1

کلان پروژه ای از جنس تحقیق

این روزها روی کلان پروژه ام کار می کنم که شامل کتاب، ویدئو آرت، ویدئوهای مضمونی، عکاسی های ساختاری، شبه مستند و مستند و بعضی نوشته ها و کارهای تحقیقی خودم است. حین تحصیل در کانادا استادم به من گفت برای اینکه فیلمساز خوبی شوی باید درک درستی از پیرامون خودت داشته باشی.

امیر آقای جمالی

نجات اعدامی در 18 سالگی

کارهای مختلفی را در راستای پروژه ام انجام دادم؛ مثلا تلاش کردیم تا بتوانیم چند نفری را از قصاص نجات دهیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و باعث دلگرمی من شد. از اینکه در 19-18 سالگی توانستم جان انسانی را نجات دهم، خیلی حس و حال خوبی داشتم. در این کارها دوستان نزدیکم خیلی کمکم کردند و حتی بعضی های شان در کارم نقش هایی را ایفا کردند. بعضی دوستان هنرمند و بازیگر هم لطف کردند در کار حضور پیدا کردند. برای همه عجیب بود که دارم چه کاری انجام می دهم.

برایتان جالب خواهد بود

بازیگر نقش عرشیا در سریال شمعدونی چه شکلی شده+ عکس بزرگسالی

یوسف پیامبر بزرگسال و خردسال چه نسبتی با هم دارند؟

عکس های جالب کودکی بازیگران ایرانی که تعجب می کنید+ تصاویر دیدنی

بازیگر سمندون کابوس بچه های دهه شصت قبل از مرگ+ عکس

دختر رضا عطاران در سریال بزنگاه چه شکلی شده+عکس های بزرگسالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا