;
اخبار روزتازه ها

عکسهایی از خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران در 60 سال پیش

خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران: تقریبا تمامی دانشجویان تهرانی و حتی بسیاری از دانشجویان شهرهای اطراف تهران خاطرات بسیار زیادی را با گشت و گذار و خرید کتاب و خوردن ساندویچ های ارزان میدان انقلاب را از یاد نخواهند برد. میدان انقلاب از میادین خاطره انگیز تهران است.

در ادامه می توانید 2 تصویر منحصر به فرد و جالب از خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران را در دهه چهل شمسی مشاهده کنید.

میدان انقلاب و خیابان انقلاب تهران کتابفروشی های بسیار زیادی را در خود جای داده است و یکی از مهمترین گذرهای فرهنگی تهران به شمار می رود. تاریخچه خیابان انقلاب سرشار از تصاویر رنگارنگ و حوادث مهم اجتماعی و فرهنگی برای تهران است. خیابان انقلاب، محله انقلاب و میدان انقلاب از کلمه هایی هستند که درباره این خیابان بسیار به کار می روند و هر کدام از این نام ها با دنیایی خاطره های تلخ و شیرین همراه هستند.

خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران1

خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران3

خیابان انقلاب کجاست؟

خیابان انقلاب یکی از خیابان های مهم و مرکزی شهر تهران است در محور شرق به غرب است‌ طول خیابان انقلاب ۵۶۰۰ متر است که از میدان انقلاب تا میدان امام حسین امتداد دارد و این طول نشان دهنده فاصله میدان انقلاب تا میدان امام حسین است.

در امتداد غربی خیابان انقلاب، خیابان آزادی قرار دارد که به میدان آزادی ختم می شود و در امتداد شرقی این خیابان و پس از میدان امام حسین ، خیابان دماوند آغاز شده که تا انتهای محله های تهرانپارس و حکیمیه و بزرگراه یاسینی امتداد دارد.

خیابان انقلاب از طولانی ترین خیابان های تهران است و برای تصویری درست از این خیابان باید گفت که طول خیابان انقلاب یک سوم طول خیابان ولیعصر است‌. ضلع شمالی خیابان انقلاب در محدوده منطقه ۶ تهران قرار داشته و ضلع جنوبی این میدان در محدوده منطقه ۱۱ تهران قرار دارد‌.

بسیاری از مورخان احداث دانشگاه تهران و وقایع دهه پنجاه در این دانشگاه را یکی از دلایل مهم جنبش های دانشجویی در یکصد ساله اخیر و حتی کمک به وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ می دانند و به این ترتیب تاثیر خیابان انقلاب بر جنبش های دانشجویی یکصد سال اخیر روشن می شود. خیابان انقلاب مرکز بورس های مختلف تجاری در شهر تهران است. بورس ارز و دلار در میدان فردوسی ، بورس کتابفروشی خیابان انقلاب و مرکز فرهنگی هنر تئاتر چهارراه ولیعصر از مهمترین آنها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا