;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیوگرافی رویا جاویدنیا، مرجان خان بابایی در سریال غریبه

رویا جاویدنیا متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۴ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. او فعالیت در سینما را از سال ۸۴ و فعالیت در تلویزیون را از سال ۸۷ آغاز کرده و با سریال‌های سایه‌بان و دل‌دار به اوج شهرت رسید. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی رویا جاویدنیا را بخوانید و تصاویر جدید وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۴ در تهران، بازیگر است. فارغ‌التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجسمی شاخه سفال‌گری است و کار خود را از سفالگری شروع کرده است.او اولین قدم برای بازیگری را در سال ۸۴ برداشته است و از سال ۹۶ شهرت بسیاری پیدا کرده است. این بازیگر از جمله بازیگران کم کار به شمار می رود با فیلم عصر جمعه در سال ۸۴ وارد سینما شد.

رویا جاویدنیا

او اعلام کرده که باید قصه داستان به دلش بنشیند تا در آن فیلم ایفای نقش نماید. در سال ۹۱ فیلم گس به کارگردانی کیارش اسدی زاده را بازی کرد که این فیلم در جشنواره رم ۲۰۱۳ جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد. با سریال وضعیت سفید وارد قاب تلویزیون شد و با سریال‌های سایه‌بان و دلدار به شهرت رسید.

رویا جاویدنیا1

از علاقه تا شهرت

رویا جاویدنیا همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد در رشته سفالگری تحصیل نموده و طبق گفته های خودش به این رشته علاقه شدید داشته است و سالیان سال درگیر کار سفالگری و سرامیک بوده است. این بانو روحیه ای بسیار متواضع دارد و اعتقاد وی بر این است که این روحیه اش را مدیون خاک و رشته ای است که در آن تحصیل کرده است.

جرقه بازیگری رویا جاویدنیا نیز دقیقا به خاطر رشته تحصیلی وی بوده است چرا که به دلیل سفالگری وی با بازیگران و کارگردانان متعددی معاشرت داشته است و سرانجام در سال ۸۳ بود که ایرج کریمی که کارگردان فیلم باغ های کندلوس بود وی را برای بازی کردن دعوت نمود. اولین دعوت خانم جاویدنیا بی نتیجه ماند و به دلیل مشکلاتی این همکاری به وجود نیامد.

رویا جاویدنیا2

خانم رویا جاویدنیا ۷ سال پس از شروع کارش بود و فیلم گس نقطه عطف کار وی به شمار می رود. خانم رویا جاویدنیا تا سال ۹۱ با اینکه در فیلم های انگشت شماری نقش ایفا کرده بود اما نخستین فیلم وی که در سینما پخش شد به سال ۹۱ بر می گردد و اولین فیلم آن( حیرانی) نام داشته است. دومین فیلم وی در سینما نیز راه شیری بود که در سال ۹۳ پخش شد.

در سال ۹۱ خانم جاویدنیا به سینما راه پیدا کرد و در این سال دیده شد و اوج شهرت وی در سال ۹۶ بوده است. سایه بان شروع شهرت رویا جاویدنیا بوده است و کارگردان این فیلم نوید محمودی و جمشید بوده است. نقش دیده شده این بازیگر مهشید بوده است و از جمله نقش های درخشان فیلم به شمار می رود. پس از این فیلم رویا جاویدنیا در سال ۹۸ دوباره به روی آنتن رفت و این سریال دلدار نام داشت و در رمضان این سال دیده شد.

رویا جاویدنیا هم اکنون در سریال تلویزیونی و پرطرفدار غریبه، به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی از ۲۷ مرداد به روی آنتن شبکه سه سیما آمد.

همسر و فرزندان رویا جاویدنیا

از وضعیت ازدواج و همسر رویا جاویدنیا اطلاعات دقیقی در دست نیست. این بانوی بازیگر در فضای مجازی فعالیتی ندارد چرا که به گفته خود: «در حال حاضر در ایران شبکه های اجتماعی به جا استفاده نمی شود و گاهی مسمومیتی دارد که من ترجیح می دهم وارد نشوم و آرامش ام را ازدست ندهم.»

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا