;
فرهنگ و هنرهنرمندان

عکس های دیدنی لی یونگ ئه(یانگوم) در سن 52 سالگی | یانگوم اثبات کرده که سن فقط یه عدده!

لی یونگ ئه (کره‌ای: 이영애; زادهٔ ۳۱ ژانویهٔ ۱۹۷۱) بازیگر اهل کره جنوبی است. او بیشتر برای بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی کره‌ای جواهری در قصر و بازی در نقش یک مادر مجرد انتقام‌جو در فیلم جنایی هیجانی پارک چان-ووک، بانوی انتقام شناخته شده است. او برای بازی در این فیلم جوایز بهترین بازیگر زن را در سی و هشتمین جشنواره فیلم سیتخس، ۲۶مین دوره جوایز فیلم اژدهای آبی و ۴۲مین دوره جوایز هنری بکسانگ دریافت کرد.

با معرفی هنرمندان و بیوگرافی لی یونگ ئه از بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: عکس شوهر واقعی فاطمه گودرزی مامان دلواپس سریالهای ایرانی!

بیوگرافی لی یونگ ئه

لی یونگ ئه (이영애 Lee Young ae) زادهٔ ۳۱ ژانویه ۱۹۷۱ بازیگر اهل کره جنوبی است؛ او با بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی جواهری در قصر در سراسر دنیا – به ویژه کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و به‌ویژه ایران – محبوبیت و شهرت بسیاری کسب کرد. وی یکی از ۳ زن کره‌ای بود که مشعل اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را در مراسم افتتاحیه، روشن کرد.

لی یونگ ئه

او یکی از ۳ زن کره‌ای بود که مشعل اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را در مراسم افتتاحیه، روشن نمود.

این هم جالبه: منوچهر هادی و سوفیا: عکس دونفره منوچهر هادی و عشق جدیدش!

همسر لی یونگ ئه

لی یونگ ئه (یانگوم) سال ۲۰۰۹ در ۳۸ سالگی با یک تاجر کره ای آمریکایی بنام Jeong Ho-young که ۵۵ ساله بود و ۱۷ سال اختلاف سنی داشت ازدواج کرد. این زوج در ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۱ صاحب فرزند دوقلو (یک دختر و یک پسر) شدند.

لی یونگ ئه 1

فعالیت هنری لی یونگ ئه

لی یونگ ئه حرفه کاری خود را در ابتدا به عنوان یک مدل تلویزیونی در سال ۱۹۹۱ انجام داد. پس از حضور در تبلیغات تلویزیونی، او در سال ۱۹۹۳ حرفه بازیگری خود را در مجموعه تلویزیونی حال شوهرت چطوره؟ آغاز کرد که در همان سال برنده بهترین بازیگر زن جدید در جوایز درامای اس‌بی‌اس شد.

در سال ۲۰۰۰، او در فیلم معمایی هیجان انگیز منطقه امنیتی مشترک بازی کرد که در آن زمان به پرفروش‌ترین فیلم کره‌ای تبدیل شد. او حرفه بازیگریش را با ملودرام آخرین هدیه دنبال کرد، جایی که او برای اجرای خود به عنوان یک زن جوان که با واقعیت‌های یک مرگ زودهنگام روبرو بود مورد تحسین قرار گرفت. لی با کارگردان هور جین هو شروع به همکاری دوباره کرد تا در فیلم بعدی او، یک روز خوب بهاری بازی کند که به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را در جوایز منتقدان فیلم بوسان دریافت کرد. او همچنین در مجموعه تلویزیونی آتش‌بازی بازی کرد که لی را به مخاطبان تایوان معرفی کرد.

این هم جالبه: عکسهای عروسی مونا غمخوار بازیگر خردسال دهه شصت که حالا یه خانوم جذاب شده!+ عکس

لی یونگ ئه 5

شهرت و محبوبیت

لی یونگ ئه پس از بازی در درام تاریخی جواهری در قصر در کره جنوبی به شهرت رسید. این مجموعه تلویزیونی اولین بار از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۳ تا ۲۳ مارس ۲۰۰۴ از شبکه ام‌بی‌سی پخش شد، جایی که برترین برنامه با میانگین امتیاز بیننده ۴۶٫۳ درصد و اوج ۵۷٫۸ درصد بود که آن را به دهمین درام کره ای با رتبه برتر تمام دوران تبدیل کرد. لی برنده جایزه بزرگ و همچنین جایزه عالی‌ترین جوایز درامای ام‌بی‌سی شد. سپس این نمایش در ۹۱ کشور در خارج پخش شد و در آسیا به‌طور استثنایی بسیار محبوب شد.

محبوبیت وی در بین کشورهای آسیای شرقی زمانی رشد یافت که او در نقش سو یانگوم در سریال جواهری در قصر ایفای نقش کرد. از آن به بعد، لی یونگ ئه دعوتنامه‌های بسیاری برای سفر از سوی کشورهایی نظیر هنگ کنگ، چین، ژاپن، سنگاپور و تایوان دریافت کرد. او ضمن همدردی با مردم آسیب‌دیده ایران، مبلغی را برای کمک به‌زلزله‌زدگان کرمانشاه (حدود ۴۵هزار دلار) در نظر گرفت.

وزیر بهداشت ایران در دیدار با لی یونگ ئه از این کمک او قدردانی کرد. وی در این دیدار گفت:«از زلزله‌ای که در ایران و کرمانشاه رخ داد بسیار ناراحت شده‌است و خواسته هر چند بسیار اندک کمکی کرده باشد و امیدوار است در سال‌های آینده نه‌تنها به عنوان بازیگر بلکه به‌عنوان انسان گام‌های بزرگتری برای نزدیکی روابط بین دو کشور بردارد و از مردم ایران بسیار تشکر کرد. همچنین در سریال دیگری با عنوان سایمدانگ، خاطرات درخشان نیز بازی کرده‌است و امیدوار است مردم ایران، از آن استقبال کنند و برایشان جذاب باشد.» همچنین او سابقه سفر به ایران را نیز دارد.

لی یونگ ئه 4

یانگوم که بود؟

سو یانگوم (کره‌ای: 장금، هانجا: 長今، تلفظ: یانگ گئوم) با نام اصلی ته جانگ گئوم نخستین پزشک زن سلطنتی در تاریخ کره است. نام این شخصیت که در قرن شانزدهم میلادی زندگی می‌کرده، در ده بند از اسناد پادشاهی چوسان و مجله پزشکی خاندان یی که منابعی تاریخی و موثق هستند، آمده‌است. آن‌طور که از این نوشته‌های پراکنده بر می‌آید او با دانش پزشکی خود پادشاه چونگ‌جونگ را مبهوت ساخته و پزشک ویژه پادشاه و خانواده‌اش شده بود. یانگوم سومین مقام برتر دربار کره را به دست آورده و به لقب «یانگوم بزرگ» (خط هانگول: 대، هانجا: 大) مفتخر گشته بود.سریالی در مورد این پزشک با نام جواهری در قصر ساخته شده‌است.

لی یونگ ئه 3

شواهد تاریخی بر واقعی بودن شخصیت یانگوم

طبق مدارک و شواهد به‌دست آمده از تاریخچه سلسله چوسان و نیز مدارک پزشکی آن زمان، فردی به اسم یانگ‌گوم واقعاً در تاریخ وجود داشته‌است. هر قدر هم که توصیفات کم و مراجع اکثراً مختصر بوده‌اند. بسیاری معتقدند و به اثبات رسانده‌اند که یانگ‌گوم اولین پزشک زن دربار بوده که در طول تاریخ کشور کره از آن پس تا به امروز به‌عنوان پزشک امپراتور به کار گرفته شده‌است. با این وجود عده‌ای هم به باور یانگ‌گوم به عنوان یک تجسم افسانه‌ای ادامه داده‌اند.

پژوهشگران هنوز بر سر این مسئله که یانگ‌گوم یک شخصیت حقیقی است یا تجسمی افسانه‌ای از زنان بزرگی که در رشد مقام اجتماعی زنان نقشی ایفا کرده‌اند و نامشان برای همیشه به فراموشی سپرده شده‌است، به توافق نرسیده‌اند. اگرچه منابع موثقی وجود دارد که ثابت می‌کند یانگ‌گوم یک شخصیت حقیقی بوده:

نام یانگوم (جانگ گئوم) که در قرن شانزدهم میلادی زندگی می‌کرده، در ده بند از اسناد پادشاهی چوسان و مجله پزشکی سلسله یی که منابعی تاریخی و موثق هستند آمده‌است. آن‌طور که از این نوشته‌های پراکنده بر می‌آید او با دانش پزشکی خود پادشاه جونگ‌جونگ را مبهوت ساخته و پزشک ویژه پادشاه و خانواده‌اش شده بود.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا