;
فرهنگ و هنرهنرمندان

جهانبخش سلطانی آمن هوتب سریال یوسف پیامبر کنار همسر و دخترش + عکس و بیوگرافی

جهانبخش سلطانی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد ۱۳۳۰ در اصفهان بوده و کار خود را با تئاتر آغاز کرده است و از سال ۱۳۴۵ وارد تئاتر شد و سینما را در سال ۱۳۶۷ با فیلم افق استارت زده است. نقش آمن هوتب در سریال یوسف پیامبر با بازی جهانبخش سلطانی در یادها مانده است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی جهانبخش سلطانی و تصاویری از همسر و دخترش را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: هند جگرخوار دشمن حمزه در فیلم محمد رسول الله بعد 40 سال و در 93 سالگی!

همسر و فرزندان

جهانبخش سلطانی در سال 1358 با زهره طاعی، دختر یکی از اقوامش ازدواج كرده و حاصل این ازدواج سه فرزند می‌باشد که دو پسر و یک دختر به نام سارا که دخترش سارا نیز وارد حرفه بازیگری شده است.

زهره طاعي همسر جهانبخش سلطانی در سال 1339 در اصفهان به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته کارشناسی ریاضی و کامپیوتر می باشد و هم اکنون نیز در مرکز کامپیوتر بیمارستان الزهرا مشغول به کار است. او می گوید من زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشتم از طریق اقوام و فامیل با جهانبخش آشنا شده و سپس ازدواج کردم وی برادر شوهر خاله ام بود.

جهانبخش سلطانی و زنش
همسر جهانبخش سلطانی
سارا سلطانی
سارا دختر جهانبخش سلطانی

این هم جالبه: منوچهر هادی شوهر سابق یکتا ناصر از آشنایی تا جدایی + بیوگرافی و عکس

فعالیت هنری جهانبخش سلطانی

جهانبخش سلطانی یکی از ستاره های خوب سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است، که در فیلم‌ها و مجموعه‌های بسیاری ایفا نقش نموده است. وی فعالیت هنری اش را در زمان کودکی آغاز نموده و می توان گفت در همین رشته تحصیلات خودش را ادامه داده است.

ایشان علاوه بر هنرپیشگی در زمینه کارگردانی و نویسندگی نیز فعالیت نموده است. وی بیشتر در فیلم های جنگی ایفای نقش نموده است.نخستین فیلم سینمایی ایشان فیلم «افق» بوده است. بخاطر بازی در فیلم شرم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۱ شد.

می‌توان به مجموعه هایی که در شبکه استانی اصفهان ایفای نقش نموده به: زمانی برای شکفتن، بگو که هستم، کفشهای پاره، گره‌گشا، خانه نوروزی و…. نیز اشاره نمود.

جهانبخش سلطانی2

این هم جالبه: لیلا زارع بازیگر سریال ارمغان تاریکی در 44 سالگی کنار پسر بزرگش + عکس و بیوگرافی

تحصیلات جهانبخش سلطانی

جهانبخش سلطانی بازیگر ایرانی در سال 1330 در اصفهان به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی دیپلم تجربی می‌باشد. آقای سلطانی به گفته خودش بازیگری را از دبستان و از کودکی شروع کرده و با کارگردانی در دوره دبیرستان ادامه داشته است.

اما به طور حرفه ای و جدی کار اش را در تئاتر زیر نظر استاد ناصر فرهمند و ماشا الله وحیدی شروع کرده است. او تاکنون بیش از ۴۰ متن نمایشی را نوشته و کارگردانی و بازیگری کرده است. ایشان کارنامه پرباری داشته و بیشترین بازی در فیلم های دفاع مقدس و جنگی می باشد.

جهانبخش سلطانی1

این هم جالبه: عکس های جدید چوچانگ کراش ارسطو در سریال پایتخت بعد 10 سال!

ورود به سینما و آشنایی با رسول ملاقلی پور

ایشان درباره نحوه بازی در فیلم سینمایی گفت: من از طریق آشنایی با کارگردان مشهور کشورمان مرحوم رسول ملاقلی پور وارد سینما شده و اولین فیلمی که بازی کردم، فیلم سینمایی افق بود. بعد از آن با کیومرث پوراحمد آشنا شده و در قصه های مجید و سپس مردان آنجلس و حضرت یوسف و سر نخ نقش آفرینی کردم.

جهانبخش سلطانی

از بازیگری پشیمان نیستم

ما از روی دانش و آگاهی ورود به این عرصه را انتخاب کرده‌ایم و اصلاً مسئله پشیمانی برای‌مان موضوعیت ندارد. اگر بازیگر نمی‌شدیم سراغ چه کار دیگری می‌رفتیم؟ بالاخره کار هنری هم اوج و فرود دارد و میزان فعالیت و پیشنهاد کاری، به پارامترهایی مثل سن و سال ما هم بستگی دارد.

مهم است که آیا فیلمسازان در بستر روایت دراماتیک خودشان آیا نقشی متناسب با سن و سال ما دارند که بتوانیم در آن مانا و ماندگار شویم؟ قطعاً اگر به عقب بازگردم بازهم همین حرفه را انتخاب می‌کنم.

 

این مطالب هم جالبن:

شبنم قربانی بازیگر نقش نائله در سریال عشق کوفی کنار همسر و بچه هاش + عکس و بیوگرافی

کتایون امیرابراهیمی صاحبخونه سریال من یک مستاجرم+ عکس های جوانی با لباس قرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا