;
سینمافرهنگ و هنر

آیا تارگرین ها تنها اژدها سواران در تاریخ بودند؟ رمزگشایی سریال بازی تاج و تخت و خاندان اژدها!

خاندان اژدها: در سریال‌های گیم آف ترونز و خاندان اژدها شاهد حضور اژدهایانی بودیم که مالکیت آن‌ها به خاندان تارگرین‌ تعلق داشت و باید گفت که بدون حضور اژدهایان در فیلم، هر دو سریال از هیجان کمی برخوردار می‌شدند در نتیجه چیز جذابی برای جذب مخاطبین باقی نمی‌ماند. علاوه بر این، خاندان تارگرین بدون داشتن اژدها به جایگاه بالا و شکوهی که داشت، در دنیا به آن نمی‌رسید. لازم است بدانید که عصر اژدهایان هم در بین والیریان و هم در بین اهالی وستروس از قدمت بالایی برخوردار است، اما پس از جنگی که به رقص اژدهایان معروف شد، این عصر به آرامی به پایان خود رسید. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

به نقل از مجله بازار، زمانی که دنریس تارگرین به دنیا آمد، اژدهایان قدرتمند تنها یک خاطره یا داستانی بیش نبودند. به لطف فداکاری دنریس، سال‌ها طول کشید تا آن‌ها دوباره متولد شوند، اما تا پایان ماجراهای گیم آف ترونز، تنها یک اژدها باقی ماند. در طول تمام قرن‌های اژدها سواری در وستروس، تارگرین‌ها تنها خانواده‌ای بودند که می‌توانستند روی این موجودات سوار شده و در آسمان قدرت نمایی کنند. حال در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید که چرا این خاندان تنها خانواده‌ای بودند که توانایی کنترل اژدهایان را داشتند؟

شاید براتون جالب باشه: احیای گودزیلای ژاپنی عالی از آب در آمد + Godzilla Minus One رکورد فروش زد!

خاندان اژدها تارگرین ها تنها اژدها سواران در تاریخ

اژدها سواران تاریخ والریا

خاندان اژدها، قبل از این که تارگرین‌ها حکومت خود را در وستروس پایه گذاری کنند، آن‌ها خانواده‌ای از اژدهاداران در سرزمین والریای آزاد بودند. اما بر خلاف سلطنتی که در وستروس داشتند، تارگرین‌ها یکی از خاندان‌های کم قدرت در والریا بودند. آنها تنها یکی از چهل خاندان اژدهادار محسوب می‌شدند، به این معنی که در این دوران اژدها سواری به یک خاندان محدود نمی‌شد. اژدها در این دوران موجودات استثنایی و قدرتمندی بودند، اما جزو موارد کمیاب حساب نمی‌شدند. روایت‌های موجود در مورد منشأ به وجود آمدن اژدها متفاوت است؛ برخی می‌گویند که آنها در لوپی از آتشفشان‌ها به نام چهارده شعله در شبه جزیره والریان به وجود آمده‌اند. برخی دیگر بر این باورند که اژدهایان از سرزمین‌های سایه‌ای فراتر از آشای (Asshai) آمده‌اند، در حالی که روایتی از Qarth ادعا دارد که تخم‌های اژدها تکه‌هایی از ماه دوم بودند که از آسمان سقوط کرده‌اند.

در سال ۱۱۴ قبل از میلاد، دنیس تارگرین (daenys targaryen)(امیلیا کلارک) در رویاهای خود نابودی والریا را دید. در حالی که سایر خانواده‌های اژدهاسوار معتقد بودند که این اشتباه است، ولی تارگرین‌ها با جدی گرفتن این رویا، به دراگون استون در وستروس نقل مکان کردند. ۱۲ سال بعد، سرزمین والریا با یک اتفاق فاجعه بار که به نام عذاب والریا (the Doom of Valyria) معروف است، نابود شد. همه چیز درباره والریا از جمله فرهنگ و تاریخ آن، مانند اهالی و اژدهایان نابود شدند. تنها اژدها سواران بازمانده تارگرین‌ها بودند که با اژدهایی که همراه خود داشتند، در دراگون استون با امنیت کامل ساکن شده بودند. سال‌های بعد تارگرین‌ها با یکدیگر ازدواج کردند تا نسل خونی خود را خالص نگه دارند، بنابراین آنها تنها خانواده‌ای بودند که در وستروس مالک اژدهایان بودند و سوار آن‌ها می‌شدند.

خاندان اژدها تارگرین ها تنها اژدها سواران در تاریخ 2

این مطلب هم جالبه: بازیگران خردسال بچه های آسمان چه شکلی شده اند+ بزرگسالی و سرنوشت تلخ

تارگرین‌ها و اژدهایان (خاندان اژدها)

خاندان اژدها، اطلاعات دقیقی از چگونگی پیوند تارگرین‌ها با اژدهایان وجود ندارد. اما یکی از مواردی که بسیار در منابع مرتبط ذکر شده، استفاده از جادو است. یک تئوری در این مورد وجود دارد و آن هم این است که والریایی‌ها از وایورن‌ها (wyverns) برای خلق اژدها استفاده می‌کنند. یک تئوری پذیرفته شده‌تر هم این است که والریایی‌ها از طلسم‌ها و شاخ اژدهایان برای رام کردن و تربیت آن‌ها استفاده می‌کردند. در کل باید گفت که ارتباط بین تارگرین‌ها و اژدهایان به قدری قوی است که به نظر می‌رسد تارگرین‌ها دارای خون واقعی اژدها هستند.

خاندان اژدها، دنریس و رینیرا تارگرین هر دو دارای نوزادانی بودند که مرده به دنیا آمدند، اما شباهتی به نوزادان عادی از لحاظ ظاهری نداشتند. نوزادان دارای اندامی شبیه به اژدها مانند فلس، دم، بال و بدن پیچ خورده بودند. این موارد باعث می‌شود که به این نتیجه برسیم که تارگرین‌ها در اصل اژدها هستند، اما در دوران بارداری به انسان تبدیل می‌شوند. تنها توضیحی که می‌توان در مورد جنین تارگرین‌ها داد، این است که آن‌ها نفرین شده‌اند، زیرا اجداد والریایی‌شان از جادوی خون استفاده می‌کردند. اما باز هم باید گفت که رازهای موجود پشت پیوند تارگرین‌ها و اژدهایان تا حد زیادی تایید نشده است، زیرا از تاریخ والریا پس از نابودی چیزی نمانده است.

بازی تاج و تخت تارگرین ها تنها اژدها سواران در تاریخ

خاندان اژدها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا