;
فرهنگ و هنرهنرمندان

خلیفه کولیبالی غول آفریقایی در تبریز کیه؟ | رونمایی از بمب جدید تراکتور!

خلیفه کولیبالی: بدون شک تراکتور تا به اینجا یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر در فصل نقل‌وانتقالات بوده و با جذب ستاره‌های سرشناس قصد دارد در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به دنبال کسب عنوان قهرمانی باشد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان درباره خلیفه کولیبالی بیشتر بدانید. با مجله گفتنی همراه باشید.

تا به اینجا کار تراکتور ۳ ستاره اصلی قهرمان فصل گذشته یعنی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی را به خدمت گرفته و ۲ بازیکن باکیفیت کروات نیز جذب کرده است. ایگور پوستونسکی و تومیسلاو اشترکالی بازیکنان اهل کشور کرواسی هستند که با نظر مستقیم دراگان اسکوچیچ به جمع تی‌تی‌ها اضافه شدند.

بیوگرافی خلیفه کولیبالی

خلیفه کولیبالی (انگلیسی: Kalifa Coulibaly؛ زادهٔ ۲۱ اوت ۱۹۹۱) بازیکن فوتبال اهل مالی است که در پست مهاجم برای باشگاه تراکتور بازی می کند. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال خنت، باشگاه فوتبال رویال شارلوا، و باشگاه فوتبال نانت اشاره کرد.

خلیفه کولیبالی1

دوران باشگاهی

کولیبالی که در باماکو به دنیا آمد، قبل از امضای قراردادی چهار ساله با باشگاه فوتبال خنت در ژوئن ۲۰۱۵، فوتبال باشگاهی را برای رئال باماکو، پاریسن ژرمن بی و اسپورتینگ شارلروا آغاز کرد.

در ۱۸ اوت ۲۰۱۷، باشگاه فوتبال نانت خرید کولیبالی را با قراردادی پنج ساله اعلام کرد. در ۲۹ اوت ۲۰۲۲، کولیبالی با باشگاه فوتبال ستاره سرخ بلگراد در صربستان تا پایان فصل قرارداد امضا کرد.

دوران ملی

کولیبالی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ با پیراهن تیم ملی فوتبال مالی به میدان رفت. وی یکی از نفرات تیم ملی کشورش در مسابقات جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۷ بود.

خلیفه کولیبالی2

 خلیفه کولیبالی را بیشتر بشناسید:

امروز نیز تی‌تی‌ها از پوریا پورعلی هافبک فصل گذشته ملوان و علیرضا آرتا مدافع میانی فصل گذشته گل گهر به عنوان خریدهای جدید خود رونمایی کردند. تراکتور با توجه به اینکه در این فصل باید در ۳ تورنمنت حضور داشته باشد قصد دارد در تمامی پست‌ها بازیکنان سرشناس جذب کند.

خلیفه کولیبالی مهاجم ۱۹۷ سانتی‌متری جدیدترین بازیکن مدنظر تراکتور برای تقویت خط حمله این تیم است. با پیگیری خبرنگار ایرنا مشخص شد که این مهاجم ۳۲ ساله آفریقایی با تراکتور به توافق رسیده و در چند روز آینده برای گذراندن تست های پزشکی راهی تبریز می‌شود.

این مهاجم اهل کشور مالی فصل گذشته در لیگ دو فرانسه ۳۰ بازی برای کوویلی روئن به میدان رفت و موفق به ثبت ۱۲ گل و ۴ پاس گل برای این تیم شد. کولیبالی سابقه بازی برای تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن ۲، خنت بلژیک، نانت فرانسه، شارلوا بلژیک و ستاره سرخ صربستان را در کارنامه خود دارد. این بازیکن ۳۱ بازی برای تیم ملی مالی انجام داده و ۶ گل ملی نیز به ثمر رسانده است.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا