;
تازه هاعلم و فناوری

هشدار آینده تاریک؛ کارشناس هوش مصنوعی گفت: بچه نیاورید، اتفاقات بدی در راه است!

هشدار آینده تاریک: مو گادات، کارشناس هوش مصنوعی (AI) و مدیر ارشد تجاری سابق Google X، به افرادی که قبلا بچه دار نشده اند هشدار داده است که با ادامه ی صعود سریع هوش مصنوعی خودداری کنند.

او به مجری پادکست استیون بارتلت گفت: «در واقع خطرات آنقدر بد هستند که وقتی همه تهدیدات دیگر برای بشریت را در نظر می‌گیریم، اگر هنوز والدین نمی‌شوید، باید از بچه دار شدن خودداری کنید».

این اولین بار نیست که مدیران صنعت فناوری چنین هشداری را صادر می کنند. در اوایل سال جاری، چهره‌های کلیدی از جمله ایلان ماسک و استیو وزنیاک، بنیان‌گذار اپل، نامه‌ای سرگشاده امضا کردند و از توسعه‌دهندگان خواستند تا شش ماه از نوآوری‌های بیشتر خودداری کنند تا صنعت و کاربران نهایی زمان لازم را برای پردازش آخرین پیشرفت‌ها داشته باشند.

مو گادات می گوید: از بچه دار شدن خودداری کنید!

مرکز ایمنی هوش مصنوعی نیز بیانیه‌ای صادر کرد که می‌گوید: کاهش خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی باید در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند همه‌گیری‌ها و جنگ هسته‌ای، یک اولویت جهانی باشد.

گادات در مورد این موضوع تا آنجا پیش رفت که واقعیت آینده ما را با فیلم‌های معروف دیستوپیایی مانند بلید رانر مقایسه کرد.

گادات گفت: «هرگز در تاریخ بشریت چنین طوفان کاملی وجود نداشته است».

“اقتصاد، ژئوپلیتیک، گرمایش جهانی، تغییرات آب و هوا، کل ایده هوش مصنوعی، این یک طوفان کامل است، عمق عدم قطعیت، هرگز شدیدتر از این نبوده است. اگر واقعاً فرزندان خود را دوست داشتید، واقعاً می خواهید آنها را در معرض همه این مشکلات قرار دهید؟”

این مصاحبه پس از آن انجام شد که بارتلت، گادات را به عنوان مدیر ارشد هوش مصنوعی در آژانس بازاریابی خود، Flight Story منصوب کرد.

رهبران فناوری هشدار می‌دهند هوش مصنوعی خطر انقراض را برابر با جنگ هسته‌ای و همه‌گیری دارد.
گاودات گفت: «من دوران حرفه‌ای خود را مجذوب نقشی که فناوری ایفا می‌کند گذرانده‌ام و اکنون بزرگترین چالشی که بشریت تا به حال با آن روبرو بوده است، پیش روی ماست.

هوش مصنوعی نقطه اوج پیشرفت فناوری است و به نظر من در تعریف نحوه شکل گیری جهان بی سابقه خواهد بود».

او افزود: «پیچیدگی هوش دیجیتال به حدی است که مستقل شده است و چیزی است که به جای کنترل، باید مورد توجه قرار گیرد.

“این حیاتی است که ما با نحوه انجام این کار هماهنگ بمانیم، در غیر این صورت در خطر عقب ماندن هستیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا