;
فرهنگ و هنرهنرمندان

شیلا بازیگر قدیمی دو رگه روس و عرب در 75 سالگی!+ عکس و مصاحبه

شیلا بازیگر قدیمی: او در خانواده مذهبی متولد شد و با برخورد منفی اطرافیان در سن 15 سالگی برای بازی در اولین فیلمش رو به رو گردید، ولی نصرت الله وحدت بود که رضایت اطرافیان و خانواده اش را برای بازی در فیلم «ماجرای شب ژانویه» بعد از ماه ها تلاش جلب نمود و همین موضوع او را به سینما راه داد.

شیلا بازیگر قدیمی

شیلا با این که سن کمی داشت، اما در کارش با انگیزه ظهور کرد و در فیلم هایی همچون، «اجل معلق»، «ماجرای شب ژانویه»، «شوهر پاستویزه»، «زندگی وارونه»، «اعجوبه ها» و… هنرنمایی نمود. مصاحبه شیلا بازیگر قدیمی را در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بخوانید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی خودتان را بگویید؟

شیلا بازیگر قدیمی: من ابتدا به شما عزیزان سلام می کنم که شریف آوردید و از دیدار و زیارت شما عزیزان بسیار خوشحال هستم. من متولد سال 1328 تهران هستم. مادرم اصالتا روس، پدرم اجدادی عرب بودند و من بزرگ شده محله نظام آباد تهران هستم. اکثر دوران جوانی خودم را در خیابان شهرستانی سابق (امام حسین فعلی) گذراندم و تحصیلاتم را در مدارس البرز و مرجان سپری کردم.

شیلا بازیگر قدیمی1
عکس جدید شیلا بازیگر قدیمی

تفریحات شما در آن زمان چه بود؟

تفریحات من موتور سواری، دوچرخه سواری و تیراندازی بود و من مربی تنیس هم بودم.

از چگونگی ورود خود به سینما بگویید؟

شیلا بازیگر قدیمی: من در سن 15 سالگی و به طور تصادقی وارد سینما شدم. اولین فیلمم به نام «ماجرای شب ژانویه» گویای پایین بودن سن من در سینما است. من دوستی داشتم که در نزدیکی خانه ما ساکن بود و می خواست وارد سینما بشود و قرار شده بود برای تست بازیگری پیش نصرت الله وحدت برود.

وقتی این موضوع را به من گفت، چون خانواده من بسیار مذهبی بودند و ما اجازه رفتن به سینما و بازیگری را نداشتیم، همین موضوع برایم جالب بود و خیلی دوست داشتم این محیط را ببینم، بلاخره من هم کنجکاو شدم و با دوستم پیش نصرت الله وحدت در استودیو نقش جهان رفتیم.

شیلا بازیگر قدیمی2
شیلا بازیگر قدیمی در کنار نسرین مقانلو

در استودیو نقش جهان برای شما و دوستان در مقابل نصرت الله وحدت چگونه بود، چه گذشت؟

شیلا بازیگر قدیمی: دوستم به صحبت کردن با ایشان پرداخت و من هم خیلی خجالتی بودم، در همین زمان آقای وحدت از من پرسید، چند ساله هستید؟ من با خجالتی گفتم: 15 ساله ام. بلافاصله گفتند: می خواهید هنرپیشه بشوید؟ وحدت از بازیگری برای ما حدود دو ساعت حرف زد، من کمی هوایی شدم و از آن حالت خجالتی درآمدم. قرار شد با خانواده ام صحبت کنم و از طرفی مادر و پدر من بسیار مستبد بودند.

من با تب و لرز آمدم ماجرا را مطرح کنم که با خشونت مادرم مواجه شدم و حرفم را از این برخورد نیمه گذاشتم. چند ماهی گذشت و روزی در نزدیکی استودیو به نصرت الله وحدت تماس گرفتم و ایشان موضوع را پیگیری کرد و چند ماهی با خانواده من برای ورودم به سینما صحبت کرد و بلاخره خانواده ام قبول کردند.

اولین بازی شما با چه انگیزه ای شروع شد؟

شیلا بازیگر قدیمی: در محیطی که بزرگ شدم، بازی برای اولین بار بسیار مشکل بود، چون تجربه ای از هیچ نظر نداشتم. در فیلم «ماجرای شب ژانویه» دختری به نام فروزان که نقش دختر ظهوری را داشت، در قسمتی از فیلم، دیدم او برای بازی در پلانی خیلی راحت کارش بدون هیچ مشکلی انجام داد و این اعتماد به نفس و انگیزه را او ابتدا به من داد. وقتی به جلوی دوربین رفتم خیلی عادی، گوی که بارها این عمل را انجام داده بودم، یک پلان طولانی را بازی کردم و خدابیامرز ظهوری چون می دانست اولین بازی من هست بسیار به من محبت کرد.

استقبال نشریات و مردم با بازی شما در فیلم «ماجرای شب ژانویه» چگونه بود؟

شیلا بازیگر قدیمی: بعد از این فیلم بسیاری از مجلات اسقبال و با من مصاحبه کردند و کاملا برای مردم شناخته شدم، اگر در جایی حضور پیدا می کردم، بسیار مورد لطف مردم قرار می گرفتم و از این همه لطف بی نهایت خوشحال شدم.

از بازی در کنار زنده یاد رضا ارحام صدر در فیلم «شوهر پاستوریزه» بگویید؟

شیلا بازیگر قدیمی: زمانی که در اصفهان بودم، زنده یاد ارحام صدر به همراه خانواده اش بسیار به من محبت کردند و لطف داشتند. خاطرات بسیار خوبی از ایشان و فیلم «شوهر پاستویزه» دارم. اگر دقت کرده باشید در قسمتی از فیلم «شوهر پاستوریزه» باید دختری را با ماشین می دزدیدند و طوری نشان می دادند تا پدر دختر را از این بابت ناراحت شود.

در همین قسمت آقای ارحام صدر برای این که من پشت تلفن فریاد بزنم و صدای فریادم به گوش پدرم برسد، ایشان واقعا و خیلی عادی با دست خود محکم به پیشانی من زدند و بسیار از این حرکت ارحام صدر، من و نصرت الله وحدت تعجب کردیم، چون این قسمت فیلم خیلی طبیعی انجام شد (با خنده).

در چه سالی از سینما کناره گیری نمودید؟

شیلا بازیگر قدیمی: من در سال 1349 به طور تصادفی ازدواج کردم. در فیلم «شوهر پاستویزه» دو نفر در نقش کاراگاه بودند که یکی از آن ها که کت و شلوار و عینک داشت، که با من ازدواج کرد، چون او می دانست بسیار سینما را دوست دارم، قرار شد که بعد از ازدواج ممانعت نکند، همچنین قرار بود خیلی مخفیانه و بی سرو صدا ازدواج انجام شود تا مجلات و روزنامه ها با خبر نشوند، ولی همه مجلات این موضوع را منتشر کردند و در نتیجه شوهرم اجازه ادامه کار به من نداد. آخرین بازی من در فیلم «اعجوبه ها» به کارگردانی رضا صفایی بود.

آیا بعد از انقلاب پیشنهاد بازی در کاری را داشتید؟

شیلا بازیگر قدیمی: از طرف خانم تهمینه میلانی، مسعود کیمیایی و بسیاری دیگر پیشنهادات بسیاری شد. یادم هست آقای کیمیایی می گفتند: چقدر وقت می خواهی تا با شما کار را شروع کنم، من هم گفتم: دیگر آن حس و شوق گذشته را ندارم.

امروز را چگونه می گذرانید؟

شیلا بازیگر قدیمی: سه فرزند بزرگ دارم، دو پسر و یک دختر که هر کدام مشغول کاری هستند، سرم با فرزندام گرم هست. امروز من کار خاصی نمی کنم و شاغل نیستم، بیشتر وقتم با بچه ها می گذرد و اکثرا در کنار خانواده هستم. بسیار ساز را دوست دارم و یکی از آن سازها، قانون است، این ساز را من به کمک استاد ناصر رحیمی یاد می گیرم و وقتی را برای فراگیری این ساز گذاشتم.

چه آرزویی دارید؟

شیلا بازیگر قدیمی: هر کسی آرزویی دارد و آرزوها تمام شدنی نیست. خودم در درجه اول آرزو می کنم خداوند به همه سلامتی بدهد، همه موفق باشند و برای همه خوبی را آرزو می کنم، بعد از این ها همیشه می گویم: خداوند به فرزندانم راه درست را نشان بدهد و صالح و سلامت باشند. یک نوه دختر 10 ساله به نام دنیا دارم که برای بسیار عزیز است و برایش آرزوی سلامتی دارم.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا