;
فرهنگ و هنرهنرمندان

صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی تیم آذربایجان و علت رفتن از ایران + عکس و بیوگرافی

صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی الاصل در بازی‌های المپیک ریو در وزن 130 کیلو موفق به کسب مدال برنز شد. این کشتی‌گیر کشورمان 3 سال قبل به آذربایجان رفت و موفق شد در المپیک ریو به بزرگترین آرزویش یعنی مدال برسد. می‌گوید آرزویش این بوده که این مدال را برای ایران کسب می‌کرد اما بعد از اینکه بارها برای حضور در مسابقات مختلف خط خورد توانایی‌اش را در کشور دیگری امتحان کرد. با معرفی هنرمندان از بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: امین تارخ بازیگر «بوعلی سینا» کنار همسر و پسران خوشتیپش + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی صباح شریعتی

صباح شریعتی متولد 11 دی ماه 1367 در سنندج، کشتی‌گیر ایرانی‌، کشور جمهوری آذربایجان است که در دستهٔ فوق سنگین کشتی فرنگی مسابقه می‌دهد. او برندهٔ مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو و نیز دارندهٔ دو مدال نقره و برنز در بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ است.

او در دسته ۱۳۰ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ با حضور بزرگانی چون میخایین لوپز کوبایی و رضا کایالپ ترکیه‌ای مدال برنز را کسب کرد.

صباح شریعتی 2

علت رفتن صباح شریعتی به آذربایجان

از سال 92 است که در این کشور هستم. زمانی که ایران بودم بعد از مدتی کشتی را کنار گذاشتم و به سراغ درس و دانشگاه رفتم. کارشناسی ارشد قبول شدم اما در همان زمان دوباره تمریناتم آغاز شد. فدراسیون آذربایجان به من گفتند چون کشتی‌گیر سنگین‌وزن ندارند برای آنها رقابت کنم.

علاقه به کشتی گرفتن برای ایران

صد در صد. مگر من کشتی‌ام را از کجا شروع کردم؟ از ایران، از سنندج. در نوجوانی کشتی گرفتم به تیم ملی آمدم. در رده سنی جوانان هم به تیم ملی آمدم. اما برای مسابقات آسیایی اسم مرا خط زدند و گفتند آقای X از من بهتر است. بدون دلیل. یک بار یا 2 بار پیش می‌آید که من چیزی نمی‌گویم اما به خاطر شرایط مالی و کاری نمی‌توانم هر سال به تمرینات بیایم،‌نفر برتر باشم بعد خط بخورم و به خانه بروم. خیلی از دوستانم وقتی موفق نشدند کنار رفتند اما من این توانایی را داشتم و می‌توانستم برای کشورم مدال بیاورم.

صباح شریعتی 3

عملکرد صباح شریعتی در المپیک ریو

شریعتی در سال ۲۰۱۶ میلادی در المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۱۳۰ کیلو حاضر بود که در مسابقه اول رابی اسمیت از آمریکا را شکست داد اما در دور بعد از رضا کایالپ کشتی‌گیر ترکیه شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در اولین مسابقه شانس مجدد اروین کارابالو از ونزوئلا را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در دیدار رده‌بندی ادوارد پوپ کشتی‌گیر آلمانی را شکست داد و مدال برنز را به دست آورد.

انتخابی المپیک پاریس

صباح شریعتی، در آخرین روز مسابقات کشتی انتخابی المپیک پاریس، کشتی‌گیر ایرانی الاصل تیم ملی آذربایجان موفق شد در آخرین گزینشی المپیک سهمیه گرفته و خودش را به پاریس برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا