;
فرهنگ و هنرهنرمندان

عکس همسر توماس ادیسون مخترع لامپ برای اولین بار

توماس ادیسون مخترع و تاجر آمریکایی و یک دانشمند مشهور در سراسر جهان به خاطر اختراعات معروف خود در رابطه با برق و بسیاری از نوآوری های دیگر است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی توماس ادیسون و حقایق جالبی درباره توماس ادیسون و تصویر همسرش را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی توماس ادیسون

توماس ادیسون در سال ۱۸۴۷ در میلان، اوهایو متولد شد، اما به دلیل مهاجرت خانواده‌اش به پورت هارون، میشیگان در سال ۱۸۵۴، آنجا بزرگ شد. او هفتمین و آخرین فرزند ساموئل اگدن ادیسون جونیور (۱۸۰۴–۱۸۹۶؛ متولد مارشالتاون، نووا اسکوتیا) و نانسی ماتیوس الیوت (۱۸۱۰–۱۸۷۱؛ متولد شهرستان چینانگو، نیویورک بود. خانواده پدری او اصالتاً هلندی‌تبار بود؛ نام خانوادگی وی در اصل اِدِسون بود.

این مطلب هم جالبه: هلن زن ماکسی میلیان مردان آنجلس در 55 سالگی کنار شوهر و دخترش+ عکس و بیوگرافی

عکس همسر توماس ادیسون

همسر ادیسون

(۱) در کمال تعجب، ادیسون تا تقریباً چهار سالگی صحبت کردن را یاد نگرفت.

(۲) پیشانی توماس ادیسون به طور غیرمعمولی پهن بود و سر او به طور قابل توجهی بزرگتر از حد متوسط بود.

(۳) در دوران کودکی، ادیسون در یک سانحه در کانال آب «بارج» کنار خانه اش نزدیک بود غرق شود که به طور معجزه آسایی نجات یافت.

(۴) در سال ۱۸۵۴، در سن هفت سالگی، ادیسون برای مدت کوتاه ۱۲ هفته به مدرسه رفت، معلمان ادیسون با او که کودکی بیش فعال و مستعد حواس پرتی بود، نمی توانستند کنار بیایند به این ترتیب مادرش او را از مدرسه خارج کرد و تا سن ۱۱ سالگی در خانه به او آموزش داد بنابراین، ادیسون در کودکی تحصیلات رسمی بسیار کمی داشت.

(۵) حذف ادیسون از مدرسه برای او خیلی مفید بود، زیرا او با اشتهای روزافزون برای کسب دانش و خواندن، مهارت های خودآموزی اش را توسعه داد.

(۶) ادیسون به نمایشنامه های شکسپیر علاقه داشت و می خواست بازیگر شود، با این حال، به دلیل صدای بلند و خجالتی که در برابر هر مخاطبی داشت، خیلی زود از این ایده منصرف شد.

(۷) از خواندن و شعر گفتن لذت می برد، کتاب مورد علاقه او «مرثیه در حیاط کلیسای روستایی» به قلم توماس گری بود و قسمتی از آن که ادیسون همیشه با خود می خواند این بود: آن همه زیبایی ، شکوه ، قدرت و تمام ثروتی که به ارمغان می‌آید، یکسان در انتظار ساعت اجتناب‌ناپذیر خود هستند، راه جلال فقط به گور منتهی می شود.

(۸) ادیسون از روی کنجکاوی و اشتهایش برای یادگیری، هر کتابی را که در کتابخانه بود می خواند و با آخرین کتاب قفسه شروع می‌کرد، با این حال، والدینش او را راهنمایی کردند تا در خواندن خود گزینشی تر شود.

این هم جالبه: عکس های قدیمی طناز طباطبایی وقتی هنوز عمل نکرده بود!

(۹) در ابتدای زندگی خود به عنوان متصدی تلگراف کار می کرد، این شغل بعدا الهام بخش بسیاری از اختراعات او در زمینه مخابرات شد.

(۱۰) توماس ادیسون در بزرگسالی تقریباً ناشنوا بود زیرا در سالهای اولیه زندگی خود به مخملک و عفونت گوش مبتلا شد با این حال، سیلی راننده قطار را علت کم شنوایی خود ذکر می کرد.

(۱۱) ادیسون در سیزده سالگی، پس از فروش روزنامه برای مدت کوتاهی، تصمیم گرفت روزنامه خود – گراند ترانک هرالد – را منتشر کند و نسخه هایی از آن را به مشتریان خاص اش می فروخت، او داستان های به روزی را منتشر می کرد که در بین مشتریانش محبوب شد.

(۱۲) ادیسون همچنین آزمایشگاه کوچکی را در داخل قطار راه اندازی کرد اما در یکی از آزمایش ها یک تکه چوب آغشته به فسفر به درون شعله افتاد و انفجاری پدید آمد، بعد از این حادثه ادیسون مجبور شد کار در قطار را ترک کند و بار دیگر روزنامه بفروشد.

(۱۳) ادیسون این شانس را داشت که شنوایی خود را از طریق یک عمل جراحی بهبود بخشد با این حال، او از انتخاب این گزینه خودداری کرد چون به سادگی نمی‌خواست این مشکل را پشت سر بگذارد تا یاد بگیرد چگونه با سختی ها کنار بیاید.

(۱۴) ادیسون زمانی که یک کودک سه ساله را از تصادف قطار نجات داد، فرصتی برای یادگیری کار با تلگراف پیدا کرد، پدر کودک که مامور ایستگاه بود، به عنوان پاداش به ادیسون تلگراف را آموزش داد.

(۱۵) ادیسون در سن ۱۶ سالگی به یک تلگراف چی ماهر تبدیل شد و به صورت تمام وقت شروع به کار کرد.

(۱۶) ادیسون همچنین مدتی برای روزنامه آسوشیتدپرس کار کرد با این حال به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ناتوانی در شنوایی مجبور به ترک کارش شد و دوباره در شرکت وسترن یونیون استخدام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا