;
فرهنگ و هنرهنرمندان

همسر عادل فردوسی پور کیه؟+ عکس های خانوادگی و بیوگرافی

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است.

عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی عادل فردوسی پور و تصاویر خانوادگی وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: تصاویر جدید نگین صدق گویا بازیگر سریال به کجا چنین شتابان بعد 15 سال

بیوگرافی عادل فردوسی پور

پدر عادل فردوسی‌ پور مهندس برق بود و یک خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. خانواده عادل فردوسی پور اهل فوتبال نیستند، عادل در این باره گفته است: هضم این موضوع که من فوتبال را دوست دارم برای خانواده ام بسیار دشوار بود، با التماس پدرم چند باری مرا به استادیوم برد، اما موضوع آن بود که آنها اصلا به فوتبال علاقه ای نداشتند.

عادل فردوسی پور8
کودکی عادل فردوسی پور
عادل فردوسی پور1
خواهر و برادر عادل فردوسی پور
عادل فردوسی پور6
عادل فردوسی پور و برادرش

این هم جالبه: مینا جعفرزاده بازیگر خاله خانوم بعد از 26 سال کنار دخترش + عکس و بیوگرافیی

تدریس در دانشگاه

او دوران دبستان را در مدرسه “ذوقی” گذراند. او دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی گذراند و چهارسال دبیرستان را به مدرسه البرز رفت و با معدل ۱۸ دیپلم گرفت. عادل فردوسی پور، همزمان با آغاز دوره دبیرستان به دلیل علاقه فراوانی که به زبان انگلیسی داشت به یادگیری زبان پرداخت.

عادل فردوسی پور5

با ورود به دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع، توانست یادگیری زبان انگلیسی را نیز ادامه دهد و در سال سوم دانشگاه انگلیسی را بخوبی فرا بگیرد. عادل فردوسی پور تحصیل را در دانشگاه شریف تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته صنایع ادامه داد و در همان دانشگاه به تدریس زبان تخصصی مشغول شد.

این هم جالبه: زمان پخش سریال پایتخت ۷ مشخص شد + بازیگران غایب سریال

همسر عادل فردوسی پور

اخبار ضد و نقیضی از ازدواج او منتشر شده، با این حال در یکی از مصاحبه هایش گفته است: فوتبال تمام زندگی من است و همسرم هم این موضوع را پذیرفته است. با اینکه گفته می شود همسرش شمالی بوده اما تاکنون هیچ عکسی منتشر نشده و برخی سایت ها با سو استفاده از عکس هوادارانش مطالب کذب منتشر کردند. اخباری هم از جدایی او از همسرش منتشر شده که هیجگاه تکذیب یا تایید نشد، با این حال شایعه ازدواج وی با مرجان محتشم بازیگر نیز صحت ندارد.

عادل-فردوسی-پور-نوجوانی

بازیکن محبوب

او گفته است: تو دوره های زمانی مختلف بازیکن محبوب زیاد داشتم از لیورپولی ها امثال ایان راش، جان بارنز، رابی فاولر و سوارز رو دوست داشتم و دارم. خارج از لیورپول هم مارادونا، باجو، فان باستن، زیدان و مسی مورد علاقه ام هستند.

ورود عادل به دنیای ورزش

عادل فردوسی پور3
عادل فردوسی پور و جواد خیابانی

در ادامه بیوگرافی عادل فردوسی پور می خوانید؛ فردوسی‌ پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد.

او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیران صداوسیما کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صدا و سیما به‌شمار می‌رفت.

عادل فردوسی پور4

برنامه نود

در سال ۷۸، طرحی را از روی یک برنامه پر مخاطب ایتالیایی ارائه داد که در خرداد همان سال در قالب برنامه ۹۰ ارائه شد، برنامه ای که شهرتی برای او به ارمغان آورد.

عادل فردوسی پور7

عادل فردوسی پور درباره برنامه نود می گوید: ماهیت برنامه نود نقد و بررسی بازی های لیگ و اتفاقات پیرامون فوتبال است. نمی توان اصل آن را تغییر داد. برنامه نود بعد از ۱۹ سال برای همیشه تعطیل شد. فردوسی پور پس از آن برنامه‌های پرطرفدار دیگری مانند فوتبال ۱۲۰ و فوتبال ۳۶۰ را ساخت.

۹۰ نام یک برنامه زنده تلویزیونی و فوتبالی بود که هر هفته دوشنبه شب‌ها از شبکه ۳ پخش می‌شد. ۹۰ فقط به تشریح و توضیح مسابقات فوتبال محدود نمی‌شد بلکه در بخش‌های مختلف آن، به روابط میان فرهنگ جامعه، مردم، سیاست و حتی جغرافیای مناطق با نگاهی دگرگون و متمایز، به موضوع فوتبال در ایران پرداخته می‌شد. بنیان‌گذار، مجری و تهیه‌کننده این برنامه عادل فردوسی‌پور بود. این برنامه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بود که ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد. در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ سایت و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام برنامه ۹۰ نیز از دسترس خارج شدند و به کار خود پایان دادند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا