;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بازیگران غیر ایرانی سینما را می شناسید؟ + معرفی 4 بازیگر

بازیگران افغانستانی تبار: برخی از بازیگرانی که در سینمای ایران ایفای نقش می کنند اصالتاً ایرانی نیستند. در ادامه فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان با بازیگران افغانستانی تبار سینما و تلویزیون ایران آشنا خواهید شد. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه:  عکسهای عروسی رضا داوودنژاد که یکدفعه وایرال شد!

بازیگران افغانستانی تبار سینمای ایران

مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۷۸ در قم، ایران به دنیا آمده است. اصالت او افغانستانی است، اما خودش در ایران متولد شده است.

مرتضی امینی تبار، بازیگر جذاب و موفق سریال “زخم کاری” است. او با بازی درخشان خود در فصل دوم این سریال، به محبوبیت بالا دست یافته و بر سر زبان‌ها قرار گرفته است.

مرتضی امینی تبار

این هم جالبه: مرتضی ضرابی شیطان سریال “او یک فرشته بود” کنار دختر اروپایی اش + عکس و بیوگرافی

فرشته حسینی

بازیگران افغانستانی تبار، فرشته حسینی (زادهٔ ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶) بازیگر ایرانی افغانستانی‌تبار است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از ۹ سالگی با نمایش‌های تئاتر آغاز کرد. بازی در فیلم رفتن (۱۳۹۵) نخستین حضور او در سینما بود. او در سال ۱۴۰۰ برای ایفای نقش در فیلم دسته دختران دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

فرشته حسینی

این هم جالبه: هما خاکپاش بازیگر سریال قدیمی تعطیلات نوروزی با چهره ای جدید و شیک+ عکس

حسیبا ابراهیمی

حسیبا ابراهیمی (زاده ۱ دی ۱۳۷۵) بازیگر اهل افغانستان است. او با بازی در فیلم چند متر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی به شهرت رسید.

حسیبا ابراهیمی در سال ۱۳۹۲ با بازی در فیلم چند متر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی وارد سینما شد و در همان ابتدا نامزد سی و دومین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین بازیگر زن گردید. ابراهیمی دومین نقش آفرینی را در سال ۱۳۹۶ در فیلم لینا به کارگردانی رامین رسولی تجربه کرد.

حسیبا ابراهیمی

شمیلا شیرزاد

بازیگران افغانستانی تبار، شمیلا شیرزاد، بازیگر با اصالت افغانستانی، در سال 1385 در تهران به دنیا آمده است و هم‌اکنون دانش‌آموز است. او از 4 سالگی با فعالیت در دستفروشی در متروی تهران آغاز به کار کرد تا اینکه در سن 14 سالگی با بازی در فیلم “خورشید” به کار بازیگری خود ادامه دهد و در این فیلم با کارگردانی مجید مجیدی به اوج شهرت رسید. بازی او در این فیلم، در جشنواره فیلم ونیز نیز مورد تحسین قرار گرفت.

این هم جالبه: ثروتمندترین بازیگران معروف ایرانی را می شناسید؟ معرفی 9 نفر اول

بازیگران افغانستانی تبار1

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا