;
سرگرمی

روانشناسی انتخاب: از 3 درب مقابل یکی را انتخاب کن و ببین چطور آدمی هستی؟

روانشناسی انتخاب: شما کدام در را برای وارد شدن ترجیح می‌دهید؟ برای جواب دادن به این سوال صادق باشید تا نتایج تست شخصیت شما نزدیک‌تر به واقعیت باشد.

 

از دست ندهید: تست هوش تصویری کلاس بی خطر و امن را شناسایی کنید!

بخش قابل توجهی از انتخاب های شما بر اساس ضمیر ناخودآگاه شما صورت می گیرد. لذا انتخاب های شما می تواند بخشی از زوایای شخصیتی شما را روشن کند. صفات کوچک و ویژگی هایی که مطمئنا به طور کامل به آن پی نبرده اید، را می توانید شناسایی کنید. با بخش سرگرمی گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی حلزون در میان سنگ ها را پاسخ دهید و ثابت کنید چشمان عقابی دارید!

تصویر روانشناسی انتخاب:

روانشناسی انتخاب

برای دیدن نتایج روانشناسی انتخاب به انتهای صفحه نگاه کنید:

جالب است ببینید: تست بینایی تفاوت موش ها: آیا چشمان عقابی دارید؟ 3 تفاوت موجود در تصاویر را زیر 6 ثانیه پیدا کنید!

.

.

.

.

نتایج روانشناسی انتخاب:

شاید جالب باشد: کدوم بازیکن فوتبال دچار حمله قلبی شده و زنده نیست؟ اگر بلافاصله بفهمی شدید باهوشی!

 درب 1:

روانشناسی انتخاب: اگر این درب را باز می کنید شما فردی متفکر و دلسوز و بسیار باهوش و کنجکاو هستید که دوست دارید از عجایب سر در بیاورید، البته ممکن هست دلیل دیگر هم داشته باشد( مثلا فوت کردن عزیزان و دلتنگ شدن برای آن ها). شما از کودکی ذهنی خلاق داشته اید و این خصیصه را در بزرگسالی نیز حفظ کرده اید. خیلی دوست دارید به دیگران کمک کنید. معمولا در جمع ها مشاور خوبی هستید. ولی بعضی روزها به لحاظ روحی خودتان نیاز به هم صحبت دارید. از خودتان غافل نشوید.

شاید جالب باشد: داستان ضرب المثل بزخری کردن: دزد صفت ها سر ملانصرالدین کلاه می گذارند!

درب 2:

روانشناسی انتخاب: شما فردی مغرور اما قوی و با قدرت هستید. از طرفی جذاب و نسبت به بسیاری از مسائل بیخیال هستید. به طور کلی شما گاهی اوقات خیلی به خود سخت می گیرید که این می تواند دلایل دیگر هم مثل دنبال خوشگذرانی بودن یا عاشق مادیات بودن هم باشد. به هر حال شما علاقه زیادی به تجربیات جدید در زندگی دارید و همیشه سعی دارید حرکت رو به جلو داشته باشید. چیزی که معمولا در حال آسیب زدن به شماست حس ناکارآمدی و ناامیدی نسبت وضعیتی است که در حال حاضر با آن درگیر هستید.

پیشنهاد میشه: معمای شناخت ربات: اگر ادعای زبل بودن داری ربات رو در کمتر از 5 ثانیه شناسایی کن!

درب3:

روانشناسی انتخاب: شما به احتمال زیادی فردی جسور و نابغه هستید علاوه بر آن زیر کار در رو و خوشفکر و سیاستمدار هم هستید که می توان گفت اطلاعات و نگاه شما نسبت به چیزها با سایرین متفاوت می باشد. به همین دلیل بیشتر اوقات اطرافیانتان شما را درک نمی کنند. گاهی متهم به بی خیالی در امور می شوید. نوع نگاه شما به زندگی با دیگر همسالانتان متفاوت است. بعضی وقت ها از شدت متفاوت بودن خود با دیگران متعجب می شوید و این شما را آزار می دهد. اما باید به شما بگوییم که همان تفاوت باعث شده بسیاری از پیچیدگی های زندگی را حل کنید و بر مشکلات چیره شوید.

بخوانید: قصه دشمن در لباس دوست: حکایت عیسی به دین خود، موسی به دین خود

چرا گاهی نتایج تست ها با ویژگی های من مطابق نیست؟

روانشناسی انتخاب: تست های شخصیت وجوه پنهان ویژگی هایمان را به ما نشان می دهند. گاهی ممکن است آن چه می خوانیم درباره مان درست صدق نکند اما در موارد زیادی نیز نتایج تست ها با شخصیت ما مطابقت دارند. علت اینکه نتایج تست ممکن است با شخصیت مان همخوانی نداشته باشد، به این دلیل هم می تواند باشد: تو تا امروز خودت را درست نشناخته بودی! و بهتر است با این یافته جدید درباره خودت آشنا شوی و بیش تر به آن بیندیشی.

شاید جالب باشد: تست بینایی تفاوت موش ها: آیا چشمان عقابی دارید؟ 3 تفاوت موجود در تصاویر را زیر 6 ثانیه پیدا کنید!

چه عواملی باعث می شود ما خودمان را درست نشناسیم؟

روانشناسی انتخاب: ما به دلایلی مختلفی ممکن است خودمان را هنوز به درستی نشناخته باشیم. اگر از مشکلاتی در دوران کودکی یا نوجوانی رنج برده اید که باعث کاهش عزت نفس شما شده، بیش تر احتمال دارد خودتان را ناکارآمد یا غیر اجتماعی توصیف کنید! در حالی که این ویژگی مربوط به دوران گذشته تان بوده و خصایا و ویژگی افراد در طی زمان با اتفاقات مختلفی تغییر می کند.

پیشنهاد می شود: ضرب آناناس و بستنی چند می شود؟ 90 درصد باهوش ها در 10ثانیه پاسخ می دهند!

به همین دلیل هم هست که تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که با آموختن آن مهارت ها می توانید شخصیت تان را رشد بدهید: شما همان آدم دیروز نیستید و فردا هم آدم امروز نخواهید بود! اگر دیروز برچسب های منفی می‌خورده اید، دلیلی ندارد که امروز هم دقیقا همان ویژگی را داشته باشید! به همین دلیل هم هست که ممکن است از نتایج تست ها تعجب کنید. چون این تست ها باعث می شوند شما خودتان و تغییرات اخلاقی تان را بشناسید و بفهمید که بر خلاف تصورتان آدم دیگری هستید.

شاید جالب باشد: دوست بدطینت دختر بیچاره را پیدا کنید! کدام یکی چنین شوخی زننده ای کرده است؟!

تست های شخصیت چه کاربردی دارند؟

روانشناسی انتخاب: شاخه ای از روانشناسی که به شخصیت و تنوع آن در بین افراد می پردازد، روانشناسی شخصیت نامیده می شود . آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا 2 نفر با شخصیت های متفاوت دوستان صمیمی هستند و چرا دو نفر با شخصیت های مشابه دشمنان قسم خورده هستند؟ خوب، این تست های شخصیت شناسی جالب، علاوه بر سرگرمی به سوالاتی از این دست پاسخ می دهد.

از دست ندهید: آزمون تمرکز پیدا کردن F: اگه چشمات از جغدم تیزتره F رو بین E ها پیدا کن!

نکاتی برای شرکت در تست شخصیت شناسی

هیچ راهی جهت آماده شدن برای تست شخصیت‌شناسی وجود ندارد اما مواردی وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید که نتایج آزمون شما بهترین بازتاب شخصیت شماست. این نکات شامل موارد زیر هستند:

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری کودک با نمک: آیا می توانید به ما بگویید که کدام بچه در تصویر 3 تا مادر داره چرا؟

صادقانه جواب دهید

سعی نکنید یک نسخه «ایده‌آل» از خودتان را ارائه دهید. در عوض، سعی کنید فقط به روشی پاسخ دهید که نشان دهد شما چه کسی هستید و چه احساسی دارید.

دستور‌العمل‌های تست را بخوانید

اگر متوجه دستور‌العمل‌ها یا سؤال‌ها نشوید، ممکن است نتایج آزمون شما بازتاب دقیقی از شخصیت شما نباشد.

همچنین ببینید: تست هوش تصویری نوزاد فیک: کدوم نوزاد رفته قاطی آدما ولی تقلبیه؟

سعی نکنید «آزمون را شکست دهید»

سعی نکنید جوابی را حدس بزنید که فکر می‌کنید ممکن است پاسخ «ایده‌آل» آزمون باشد. فقط صادقانه به سؤالات جواب دهید.

همچنین ببینید: آزمون هوش جابه جایی کبریت: آدم های باهوش با یه حرکت ساده معادله رو حل می کنند!

تاریخچه تست‌ شخصیت شناسی

روانشناسی انتخاب: یکی از اولین اشکال تست‌های شخصیت‌شناسی، معروف به فرنولوژی، در اواخر قرن ۱۸ پدیدار شد و در طول قرن ۱۹ رایج شد. این رویکرد شامل اندازه‌گیری برجستگی‌های روی جمجمه انسان بود که به ویژگی‌های شخصیتی خاصی نسبت داده می‌شد.

بعدها، روانشناسان شروع به تلاش برای تعیین تعداد ویژگی‌های شخصیتی مختلف کردند. به عنوان مثال، گوردن آلپورت پیشنهاد کرد که بیش از ۴۰۰۰ ویژگی شخصیتی مختلف وجود دارد. سپس روانشناس ریموند کاتل از یک تکنیک آماری به نام تحلیل عاملی استفاده کرد تا این فهرست را به ۱۶ عامل شخصیتی مختلف کاهش دهد، در حالی که هانس آیزنک این فهرست را به سه عامل کاهش داد.

یکی از محبوب‌ترین رویکردهای شخصیتی امروزه به عنوان پنج جنبه بزرگ شخصیت شناخته می‌شود.

همچنین ببینید: با برداشتن تنها دو چوب کبریت معادله ای بساز که حاصل آن 2 باشد!

این نظریه نشان می‌دهد که شخصیت از پنج بعد گسترده تشکیل شده است: برون‌گرایی، سازگاری، وظیفه‌شناسی، روان‌رنجوری و استقبال از تجربه.

امروزه، طیف گسترده‌ای از تست‌های شخصیت‌شناسی رایج شده‌اند که اغلب بر اساس نظریه‌های خاص سیستم‌های شخصیت هستند.

این هم جالبه: با برداشتن تنها دو چوب کبریت معادله ای بساز که حاصل آن 2 باشد!

 در ادامه به برخی دیگر از مزیت‌­های شخصیت شناسی اشاره می‌­کنیم:

  • شادی و نشاط: شما خوشحال­‌تر و سرزنده‌­تر هستید، وقتی بتوانید به راحتی در مورد احساسات خود صحبت کنید. در این صورت هیچگاه علائم افسردگی در شما جوانه نمی­‌زند.
  • کاهش درگیری­‌های درونی: وقتی عملکرد شما منطبق بر اصول و ارزش‌های درونی شما باشد، تعارض رفتاری کمتری را تجربه خواهید کرد.
  • تصمیم‌­گیری بهتر: اگر خودتان را همان‌طوری که هستید بشناسید، در هر مورد کم یا پر اهمیتی می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.
  • خودکنترلی: هر مقدار شناخت دقیق‌تری از خود داشته باشید، بیشتر می‌توانید احساسات و عملکرد خود را کنترل کنید.
  • حزب باد نبودن: خودآگاهی باعث می‌شود که شما تحت تاثیر قرار نگیرید و برای خیر یا بله گفتن منتظر جواب دیگران نباشید.
  • همدلی و همزبانی با دیگران: آگاهی شما از خودتان، بدون شک در مفاهمه و درک متقابل اطرافیان تاثیر دارد.

شاید جالب باشد: تست هوش دایره: چند تا دایره در تصویر هست؟ به این سادگی ها نیست!

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

این هم جالبه: معمای شناخت اشتباه صبحانه: چه پت و مت بازی تو این تصویر می بینی؟ آدمای باهوش سریع میفهمن!

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

تست هوش تصویری کودک فیک:کدوم یکی خودش رو به جای بچه جا زده؟ اگر تیز و زرنگ هستی دلیلش رو هم بگو

اگر دقت ذهنی خوبی دارید بگویید چند تا کبریت می بینید؟ فقط حواستان باشد که ظاهر بین نباشید!

به مرد در انتخاب امن ترین درب خروجی کمک کنید: اگر باهوشید فقط 10 ثانیه فرصت دارید

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. تجزیه و تحلیل شما درباره در دوم اشتباه بود هر کسی پول می خواهد خودخواه و پول پرست نیست گیریم که فردی که ازدست رفته را زنده کنیم اول این که بدون پول دوباره شاهد زجر کشیدنش هستیم وبعدهمه سرنوشتمان مرگ است و درحق آن فرد ظلم کردیم چون یک بار رنج جان دادن را چشیده دوبار با زنده شدن برای مرگ دوم باز رنج می کشد اما اگر پول داشته باشیم می توانیم آنان که زنده هستند را یاری کرده هم آنها خوب زندگی کنند و هم برای بعد از مرگ خودمان هم ذخیره آخرتی داشته باشیم

  2. اگه من بودم شماره ی یک رو انتخاب میکردم بعد از مردم پول میگرفتم تا مرده هاشون رو زنده کنم اینجوری هم در یک رو گیر اوردم هم در دو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا