;
سینمافرهنگ و هنر

چرا الف ها در ارباب حلقه ها بچه دار نمی شوند و کودک الفی نمی بینیم؟

الف ها در ارباب حلقه ها: در 3 گانه ارباب حلقه ها و 3 گانه هابیت ساخته پیتر جکسون که شاید بتوان گفت شاخص ترین نمایش تصویری از مجموعه آثار تالکین می باشد و وفاداری خاصی نیز به این مجموعه کتاب و نوشته های تالکین دارد، با نژادهای مختلفی از اقوام گوناگون زنده در سرزمین میانه هستیم که شاید بتوان گفت الف ها باهوش ترین و قوی ترین این اقوام بوده اند.

جالبه ببینید: نگار نیکدل بازیگر زخم کاری: دختر مجری معروف تلویزیون+ تصاویر

البته آنطور که در نوشته های تالکین و مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها اشاره شده است، سرزمین میانه محل اصلی الف ها نیست و آن ها از سرزمین جاویدان به سرزمین میانه برای مبارزه و ایجاد صلح ساکن شده اند.

برایتان جالب خواهد بود: عکس های زن و دختر واقعی مهران احمدی بهبود سریال پایتخت

بانو گالادریل

به نقل از مجله بازار، الف‌ها در سرتاسر ماجرای ارباب حلقه‌ها نقش برجسته‌ای دارند. با این حال از میان تمام الف‌ها و پادشاهی‌هایی که در داستان نشان داده شده‌اند، هیچ کودک الفی در داستان‌های تالکین حضور ندارد. در واقع ماجرای آن‌ها در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها دقیقاً برعکس است؛ چون الف‌ها سرزمین میانه را به مقصد سرزمین‌های آن سوی دریا و به عبارتی جاودانه ترک می‌کنند و به جای تربیت فرزندان جدید به عنوان آغاز، داستان خود را در این منطقه به پایان می‌رسانند.

الف‌ها با وجود طول عمری فوق‌العاده‌ای که دارند، اصلا به سادگی ظاهری پیر به خود نمی‌گیرند. در سریال جدیدی که در پریم ویدئو (Prime Video) پخش شده، باید گفت که سریال ارباب حلقه‌ها اولین اثری بود که کودکان الف را در یک فلش بک نشان داد و در آن کودکی گالادریل را دیدیم که با همسالانش بازی می‌کرد. در نگاه اول می‌توان حدس زد که تالکین نمی‌خواست کودکان را در این داستان بگنجاند و فقدان الف‌های جوان در حماسه تالکین را می‌توان به عنوان مصلحت توجیه کرد.

بچه دار شدن الف ها در ارباب حلقه ها

کودکی بانو گالادریل در ارباب حلقه ها

الف ها در ارباب حلقه ها، برخلاف سایر نژادهای سرزمین میانه، برای الف‌ها آمیزش گاه به گاه برای بچه دار شدن کافی نبود، چون الف‌ها برای بچه دار شدن نیازمند تلاش بسیار آگاهانه‌تری بودند که به قول تالکین، مستلزم «سهم و قدرت وجودشان در ذهن و در درون بدن» بود. علاوه بر این، ازدواج و پدر و مادر بودن در جامعه الف اجباری نبود. در سری کتاب‌های «تاریخ سرزمین میانه» گفته می‌شود که الف‌ها به خاطر عشق و با اراده آزاد هر دو طرف ازدواج می‌کنند و تصور رابطه نامشروع در آن‌ها غیرقابل تصور است. در واقع، همه الف ها به ندرت تحت تاثیر امیال بدن قرار می‌گیرند، بنابراین شهوت برای آن‌ها مسئله‌ای بزرگ نیست. ولی ازدواج بین آن‌ها امری مقدس است که از خرد و بصیرت غیرانسانی آن‌ها ناشی می‌شود.

به این ترتیب، ازدواج آن‌ها فاقد هرگونه ناهنجاری است و الف‌ها برای ماندگاری ازدواج می‌کنند. پس آوردن یک کودک الف به دنیا، نه تنها برای والدین، بلکه برای کل نژاد، امری بزرگ است. کودک جاودانه خواهد بود، به این معنی که تصمیم برای باردار شدن و به وجود آوردن زندگی جدید یک انتخاب بزرگ از سوی والدین است. انجام این کار به طور بالقوه می‌تواند تعادل ظریف آن‌ها را با جهان طبیعی بر هم بزند و از آنجایی که این واقعاً یک انتخاب بزرگ است و نه صرفاً یک اتفاق زیستی و طبیعی، آن‌ها این رسم یا بهتر است بگوییم عادت را دارند که قبل از پدر و مادر شدن، جوانب کار را با دقت بسنجند.

نکته جالب در مورد الف ها در ارباب حلقه ها این است که، سن کودکان الف متفاوت از نژادهای دیگر است. آنها نسبت به انسان‌های فانی کندتر رشد می‌کنند، اگرچه ذهن آن‌ها سریع‌تر رشد می‌کند و قبل از یک سالگی صحبت کردن را یاد می‌گیرند و کمی بعد می‌توانند راه رفتن و رقصیدن را یاد بگیرند. ذهن و نحوه صحبت آن‌ها باعث می‌شود که آنها بسیار بزرگ‌تر از آنچه به نظر می‌رسند، به نظر بیایند، به خصوص که رشد بدن آن‌ها مدت بیشتری طول می‌کشد. با این حال، هنگام مقایسه کودکان الف و انسان، هیچ چیز متفاوتی به نظر نمی‌رسد، زیرا کودکان الف در حال بازی شبیه کودکان شاد انسان‌ها هستند. اما یک الف ممکن است در دهه ۲۰ سالگی خود هفت ساله به نظر برسد و در ۵۰ سالگی اندازه بزرگسالان و در ۱۰۰ سالگی بلوغ کامل را داشته باشد.

 

برنامه سخت گیرانه الف ها برای بچه دار شدن

این قضیه در طول تاریخ سرزمین میانه، به ویژه در عصر سوم با عزیمت الف‌ها به سمت سرزمین‌های جاویدان پایان می‌یابد، رخ داده و آن‌ها جای خود را به انسان‌ها می‌دهند. مانند همه چیز در مورد الف‌ها، این روند زمان زیادی می‌برد و مربوط می‌شود به آخرین اتحاد انسان‌ها و الف‌ها که برای اولین بار سائرون را در آن نبرد شکست دادند. هزینه این جنگ برای الف‌ها بسیار وحشتناک بود، چون الف‌ها نمی‌توانند به طور طبیعی بمیرند، اما می‌توانند در جنگ کشته شوند.

تعجب آور نخواهد بود اگر در طول وقایع ارباب حلقه ها الف ها در ارباب حلقه ها هیچ بچه ای نداشته باشند، به خصوص که آن‌ها آماده می‌شدند تا سرزمین میانه را برای همیشه ترک کنند. به جای داشتن فرزندانی برای جایگزینی الف‌هایی که در جنگ کشته شدند، آنها هیچ کاری برای فرزندآوری نمی‌کنند که این کار نشانگر عقب‌نشینی آن‌ها از مواضعشان در سرزمین میانه و سپس عزیمت به سوی سرزمین جاویدان بود. بر این اساس، باید گفت که همه بچه‌های الف‌ها در جنگ حلقه کاملاً رشد کرده‌اند که از جمله می‌توان به افرادی مانند لگولاس اشاره کرد که هرگز بچه‌دار نشد و در نهایت پس از مرگ آراگورن، سال‌ها پس از جنگ حلقه به دنبال خویشاوندان خود به سرزمین جاویدان سفر می‌کند.

 

بچه دار شدن آرون از آراگورن پادشاه انسان ها

لرد الروند

تمایل به خودداری از بچه دار شدن الف ها در ارباب حلقه ها، به طور کامل پس از نبرد آخرین اتحاد با آرون که از جاودانگی خود چشم پوشی می‌کند تا با معشوقش آراگورن باقی بماند، جنبه جالب داستان است. پدر آرون یعنی الروند سرنوشت او را در فیلم سینمایی The Two Towers توصیف می‌کند، زیرا آراگورن عمر محدودی دارد و بلاخره می‌میرد و آرون را تنها می‌گذارد. در نتیجه آرون هم غمگین شده و سرگردان می‌ماند. او در نهایت نظر خود را تغییر داده و پیش آراگورن در سرزمین میانه می‌ماند تا بچه دار شود.

فیلم پیتر جکسون این لحظه را بطور خاص وقتی آرون پسر خود و آراگورن یعنی الداریون را در رویایی می‌بیند به خوبی به تصویر کشیده و دیدن همین رویا باعث می‌شود که آرون سرزمین میانه را ترک نکند. لازم است بدانید که الداریون پس از مرگ پدرش برای حکومت به عنوان پادشاه گوندور منصوب شده و تالکین حتی داستان جدیدی به نام سایه جدید (The New Shadow) را برنامه ریزی کرده بود که در طول حکومت الداریون جریان داشت، اما نویسنده این حماسه در نهایت آن را رها کرد. آرون همچنین دارای دو دختر از آراگورن است که تالکین از آن‌ها در رمان خود با نام طبیعت سرزمین میانه (The Nature of Middle-earth) یاد کرده است.

سرنوشت آرون و تصمیمی که می‌گیرد، تأثیر زیادی بر آینده سرزمین میانه دارد؛ نه تنها بر سلسله پادشاهان گوندور، بلکه با خود فرودو که در پایان فیلم بازگشت پادشاه، توانست جزو مسافرینی باشد که به سرزمین غرب مسافرت کرد. در کل باید گفت که تمام موارد ذکر شده یک مثال عینی از سخت گیری الف‌ها هنگام تصمیم گیری برای بچه دار شدن است و این واقعیت که آن‌ها به ندرت این کار را انجام می‌دادند. آرون عشقش به آراگورن را آخرین فرصت خود می‌دانست و با دانستن عمر محدود آراگورن، باز تصمیم گرفت با او بماند و بچه دار شود.

این تصمیم منعکس کننده همان فرآیندی است که الف‌ها در طول تاریخ طولانی خود در سرزمین میانه با آن صاحب فرزند می‌شدند؛ یعنی تصمیم به انجام این کار تنها زمانی که شرایط مساعد بود و با در نظر گرفتن پیامدهای بلندمدت و همچنین کوتاه مدت الف‌ها تصمیم می‌گرفتند که بچه دار شوند یا خیر. نظر شما در این باره چیست؟ آیا فرزند آوری الف‌ها به عوامل دیگری هم بستگی دارد؟ لطفا نظرات خود را در این باره حتما با ما به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از مطلب بچه دار شدن الف ها در ارباب حلقه ها خوشتان آمده باشد و این داستان برایتان کمی حل شده باشد.

 

این مطالب هم جالبه:

سال رویایی برای طرفداران ارباب حلقه ها + عناوین و داستان فیلم

10 فیلم مورد انتظار 2024 مشخص شد+ از ددپول تا انیمه ارباب حلقه ها!

 ارباب حلقه ها با هوش مصنوعی به دوران کودکی رفت+ عکس بچگی شخصیت ها

سریال ارباب حلقه ها: همه آن چه باید درباره اقتباس جادوی تالکین بدانید-بخش اول

سریال ارباب حلقه ها: همه آن چه باید درباره اقتباس جادوی تالکین بدانید- بخش دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا