;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان چند فرزند دارد؟

فرزندان ایلان ماسک: مؤسس شرکت تسلا، قویاً معتقد است که کاهش جمعیت خطری به مراتب بزرگ تر از گرمایش جهانی برای کره زمین است و از قرار معلوم تمام تلاش خود را برای حل این بحران به کار بسته است.

ماسک ۵۲ ساله که زاده ی آفریقای جنوبی است، در حال حاضر پدر ۱۱ فرزند از ۳ زن مختلف است. ۶ تا از فرزندان او از همسر اولش جاستین ویلسون هستند که در سال ۲۰۰۸ از او جدا شد و ۳ تای آن ها نیز ثمره ی رابطه ی ناپیوسته اش با گرایمز، خواننده ی مشهور کانادایی. او یک دوقلو نیز از یکی از کارکنان خود به نام شیون زیلس دارد.

یک کتاب زندگینامه ای جدید درباره ی ایلان ماسک به تازگی فاش کرد که ماسک و گرایمز به طور پنهانی صاحب یک پسر جدید شده اند که یازدهمین فرزند مؤسس تسلا محسوب می شود، پسری که نامش را تائو تکنو مکانیکوس (Tau Techno Mechanicus) گذاشته اند اما تائو صدایش می زنند. سن او هنوز اعلام نشده است.

این موضوع در حالی فاش شده است که چندی قبل گرایمز در توییتی که بعداً آن را حذف کرد، از ماسک خواسته بود «بگذارد پسرش را ببیند». اما روشن نیست منظور او پسر اول شان که ایکس نام دارد بوده، یا پسر دوم آن ها تائو.

اما این جنجال های خانوادگی ایلان ماسک موضوع تازه ای نیستند. در سال ۲۰۲۲، یکی از پسران ماسک از همسر اولش اعلام کرد که تغییر جنسیت داده و نام خود را نیز از خاویر به ویوین تغییر داد. او همچنین گفت که می خواهد هیچ ربطی با پدرش نداشته باشد. ماسک هم در واکنش، کالج لیبرال ویوین را مقصر این اتفاق دانست.

شاید بپسندید: زنان و مردان باهوش متولد چه ماههایی از سال هستند؟

ماسک با همسر اولش جاستین ویلسون در زمان تحصیل در دانشگاه کوئین ِ کانادا آشنا شد. آن ها در سال ۲۰۰۰ باهم ازدواج کردند. در یک کتاب زندگینامه ای درباره ی ایلان ماسک به نویسندگی اشلی ونس، به نقل از ویلسون گفته شده که «ماسک می خواست زود ازدواج کند و بچه دار شود».

اولین فرزند این زوج، نوادا الکساندر ماسک در سال ۲۰۰۲ متولد شد اما تنها ۱۰ هفته داشت که بر اثر «سندروم مرگ ناگهانی نوزادان» از دنیا رفت.

آن ها در سال ۲۰۰۴ صاحب ۲ پسر دوقلو به نام های خاویر و گریفین شدند و بعد از آن هم در سال ۲۰۰۸ پسران سه قلویشان، کای، ساکسون و دیمین به دنیا آمدند.

ماسک و ویلسون بعد از جدایی از یکدیگر در سال ۲۰۰۸ با یکدیگر توافق کردند تا حضانت فرزندان شان را به طور مشترک برعهده گیرند. جاستین ویلسون در سال ۲۰۱۰ در مطلبی برای نشریه ی Marie Claire نوشت که در دوران زندگی مشترکش با ماسک، بیشتر احساس می کرد «کارمند» او است تا همسرش.

ماسک بعد از جدایی از ویلسون، با یک بازیگر انگلیسی به نام تلولا رایلی ازدواج کرد که این ازدواج هم به جدایی انجامید. با این حال، مؤسس تسلا در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه ای با نشریه ی New Yorker گفت که او و رایلی هم قصد بچه دار شدن داشتند.

به گفته ی New Yorker، ماسک به کارکنان زن خود گفته بود که «آن ها باید به طور متوسط ۲/۱ فرزند داشته باشند (به ازای هر زن)».

جاستین ویلسون در سال ۲۰۱۲ در مصاحبه ای با نشریه ی Esquire گفت که تمامی فرزندان مشترک او و ماسک به اوتیسم مبتلا هستند.

در سال ۲۰۱۸ فاش شد که فرزندان مشترک ماسک و ویلسون در یک مدرسه ی رادیکال و بسیار انحصاری تحصیل می کردند که توسط خود ماسک در داخل مقر شرکت اسپیس ایکس در کالیفرنیا راه اندازی شده بود.

این مدرسه ی «آزمایشی» «اَد اَسترا» (Ad Astra) نام دارد که در زبان لاتین به معنای «به سوی ستارگان» است و در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده.

دانش آموزان این مدرسه گروه بسیار محدودی، از جمله فرزندان ماسک و تعدادی از کارکنان شرکت اسپیس ایکس هستند.

خاویر بعد از تغییر نامش به ویوین و تغییر جنسیت قانونی در سال ۲۰۲۲، اعلام کرد که «نمی خواهد دیگر هیچ نسبتی با پدر بیولوژیک خود داشته باشد».

در همان سال ۲۰۲۲، در خبرها آمد که ویوین نام خانوادگی اش را هم به طور رسمی به نام خانوادگی مادرش تغییر داده و یک نام میانی نیز برای خود انتخاب کرده است. در گواهی تولد جدید صادر شده برای او، نامش ویوین جنا ویلسون و جنسیتش مؤنث عنوان شده است.

ماسک از گرایمز، خواننده ی کانادایی که رابطه ی طولانی اما ناپیوسته ای با او داشته، پسری به نام X Æ A-Xii، دختری به نام اکسا دارک سایدیریل (Exa Dark Sideræl) و یک پسر دیگر به نام تائو تکنو مکانیکوس دارد.

در سال ۲۰۲۰، شریک زندگی ماسک، گرایمز که نام واقعی او کلیر بوشر است و در حال حاضر ۳۵ سال دارد، اولین فرزند مشترک شان به نام X Æ A-Xii را به دنیا آورد.

ماسک در توضیح این نام گفت که X یک متغیر ناشناخته، Æ همان Ai در زبان الفی و A-12 اشاره ای به یک هواپیما است.

ماسک بعداً در مصاحبه ای دیگر توضیح داد که Æ در واقع به شکل Ash خوانده می شود و او پسرش را ایکس صدا می زند.

او همچنین گفت که بیشتر این نام در ابتدا پیشنهاد شریک زندگی اش بود.

ماسک و گرایمز سپس در سال ۲۰۲۱ صاحب دختری به نام اکسا دارک سایدیریل شدند.

وجود اکسا زمانی فاش شد که او در میانه ی مصاحبه ی گرایمز با خبرنگار نشریه ی Vanity Fair شروع به گریه کردن کرد. این دختر از طریق رحم اجاره ای متولد شده و نام او به شکل sigh-deer-ee-el تلفظ می شود.

در سپتامبر ۲۰۲۳ فاش شد که این زوج صاحب فرزند دیگری هم شده اند، تائو که در سال ۲۰۲۲ به دنیا آمده است.

بعد از فاش شدن این موضوع، گرایمز در توییتی نوشت: «کاش می توانستم نشان تان دهم که تکنو چقدر بامزه است اما اولویتم در حال حاضر این است که بچه ها را از انظار عمومی دور نگه دارم. لطفاً به این موضوع احترام بگذارید.»

گرایمز در سال ۲۰۲۲ در مصاحبه ای با نشریه ی Vanity Fair گفته بود با اینکه او و ماسک دیگر با یکدیگر در رابطه نیستند، می خواهند ۳ یا ۴ فرزند از همدیگر داشته باشند.

او در اینباره گفته: «واقعاً نمی شود کلمه ای برایش پیدا کرد. شاید او را دوست پسرم خطاب کنم اما رابطه ی ما خیلی متغیر است. ما در دو خانه ی جداگانه زندگی می کنیم. خیلی با هم دوست و صمیمی هستیم. دائماً همدیگر را می بینیم. ما صرفاً داریم به شیوه ی خودمان پیش می رویم. انتظار ندارم که بقیه درکش کنند.» ماسک و گرایمز اولین بار در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر وارد رابطه عاشقانه شدند.

در سال ۲۰۲۲، شیون زیلس، یکی از کارکنان ماسک در شرکت نورالینک، از او صاحب یک دختر و پسر دوقلو به نام های استرایدر و آزور شد.

دوقلوی های شیون زیلس اندکی پیش از تولد اکسا، دختر ماسک و گرایمز به دنیا آمدند.

بر اساس کتاب زندگینامه ای جدیدی که درباره ی ماسک منتشر شده، مؤسس تسلا به گرایمز نگفته بود که از یکی از کارمندانش صاحب دوقلو شده.

زیلس مدیر عملیات ها و پروژه های ویژه ی شرکت نورالینک است که به ماسک تعلق دارد و تصور می شد یکی از گزینه های ماسک برای مدیریت توییتر بوده باشد.

برای نام دوقلوهای زیلس، نام خانوادگی پدرشان به عنوان نام خانوادگی آن ها انتخاب شده و نام خانوادگی مادرشان نیز به عنوان نام میانی شان درنظر گرفته شده است.

شیون زیلس که متولد کانادا است، به واسطه ی شرکت OpenAI با ماسک آشنا شد، یک شرکت تحقیق و گسترش هوش مصنوعی که ماسک در سال ۲۰۱۵ آن را تأسیس کرد.

زیلس در دانشگاه ییل ِ آمریکا اقتصاد و فلسفه خوانده و دروازه بان تیم هاکی روی یخ زنان این دانشگاه نیز بود.

در کتاب زندگینامه ای جدید منتشر شده درباره ی ماسک، آمده که زیلس از ۸ سال قبل، از زمان تأسیس شرکت اوپن اِی آی در زمینه ی هوش مصنوعی با ماسک همفکری داشته است.

در این کتاب همچنین آمده که ماسک می خواهد از افراد باهوش فرزند داشته باشد و اسپرم خود را اهدا کرد تا فرزندان زیلیس از نظر ژنتیکی به او تعلق داشته باشند. این کتاب زندگینامه ای جدید با عنوان ساده ی «ایلان ماسک» در روز ۱۲ سپتامبر امسال منتشر شده است.

ماسک در سال ۲۰۲۲ در توییتی نوشت: «کاهش جمعیت ناشی از کاهش نرخ تولد خطری به مراتب بزرگ تر از گرمایش جهانی برای تمدن انسانی است.» او همچنین دیگران را تشویق کرده در زمینه ی فرزند آوری دنباله روی او باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 9 =

دکمه بازگشت به بالا