;
فرهنگ و هنرهنرمندان

سانسور سریال اوشین که حتی فکرش رو نمی کردید+ تصاویر

سانسور سریال اوشین: سال‌های دور از خانه با نام مشهور اوشین یک مجموعه تلویزیونی ژاپنی است توسط شبکه ان‌اچ‌کی ساخته شد. سریال اوشین برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ در میان بحبوحه جنگ ایران و عراق از شبکه دوم سیما پخش شد.

این سریال پرطرفدار بعد از 40 سال دوباره در صداوسیما پخش می‌شود و برخی مردم به تماشای آن نشسته‌اند. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان درباره سانسور سریال اوشین بیشتر بخوانید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا اوشین در خانه فساد تن فروش بود؟ حقایق سریال اوشین که نمی‌دانید!

سانسور سریال اوشین

نکته‌ عجیبی که در بازپخش سریال اوشین به چشم می‌‌خورد سانسور بیش‌ از حد آن است، تا جایی که بسیاری از مخاطبان تلویزیون برای فهم آن دچار سردرگمی می‌شوند. بارزترین موردی که از سریال اوشین حذف شده مربوط به تجربیات احساسی اوشین بازیگر اصلی این سریال است.

سانسور سریال اوشین 3

 

سانسور سریال اوشین|تجربه عشقی اوشین و کایو

بیشترین قسمتی که از این سریال سانسور شد مربوط به تجربه عشقی اوشین و کایو بود. ماجرا از این قرار است که اوشین و کایو هر دو به مردی انقلابی به نام کوتا علاقه‌مند می‌شوند. اما کایو به اوشین خیانت کرده و با کوتا فرار می‌کند.

سانسور سریال اوشین 4

هم چنین گفته شده در نسخه اصلی این سریال، اوشین هرگز یک آرایشگر معمولی نبوده و مشتری‌هایش هم مشتری‌های ساده‌ای نبوده‌اند. در واقع او آرایشگر یک شرکت «گیشاگری» است و پس از ورشکست شدن شوهرش، او در یک خانه فساد کار می‌کند.

سانسور سریال اوشین 1

البته برخی، اعمال سانسور در سریال اوشین را رد می‌کنند. مثلا ژاله علو (سرپرست گویندگان سریال) تنها تحریف‌های انجام‌شده در سریال را در خصوص دیدگاه‌های سیاسی و ضدجنگ اوشین معرفی کرده که بنابر مقتضیات دهه ۶۰ ایران، تحریف شدند.

مریم شیرزاد (صداپیشه اوشین) نیز با تأیید وجود برخی تغییرات در سریال، اظهار کرده که آدم‌ها و احساساتشان تغییری نکرده‌اند و «خط اصلی» و «بافت کلیِ» سریال دست‌نخورده باقی مانده است.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا