;
سرگرمی

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: چرا به بهداشت خود اهمیت زیادی می دادند؟!

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: ما عادت کرده‌ایم وایکینگ‌ها را همانطور که در فیلم‌ها به تصویر می‌کشند ببینیم: نامرتب، شسته نشده و بسیار خشن. با این حال، در واقعیت، آنها شاید آراسته ترین افراد زمان خود بودند.

اسکاندیناوی‌های باستان عاشق حمام کردن بودند، لباس‌های خود را تمیز نگه می‌داشتند و اگر آرایشگاهی داشتند، بدشان نمی‌آمد که از آرایشگاه دیدن کنند.

شاید جالب باشد: تست شخصیت ماه و پرنده؛ اولین چیزی که در این عکس می بینید عمیق ترین پشیمانی شما را نشان می دهد!

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها

شاید جالب باشد: تو گران ترین مدرسه دنیا چه خبره؟!!

وایکینگ ها آب گرم داشتند.

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها عکس 1: کارتون ویکی

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: وایکینگ ها بسیار مراقب بهداشت بودند و عاشق حمام کردن بودند. در ایسلند حتی استخر هم داشتند . مسئله این است که آبفشان های زیادی در جزیره وجود دارد و مهاجران اسکاندیناوی یاد گرفتند که از آنها برای منافع خود استفاده کنند.

مورخ مشهور ایسلندی قرن دوازدهم، اسنوری استورلوسون، برای خود استخری با آب زمین گرمایی از چشمه آب گرم اسکریفلا ساخت. به زودی، ایسلندی های قرون وسطایی بسیاری از این استخرها را ساختند. باستان شناسان حمام های مشابهی را در بسیاری از سکونتگاه ها یافته اند.

شاید جالب باشد: آزمون هوش خانواده کودک ربا؛ کدوم خونواده در تصویر یک بچه را دزدیده است؟

لکه دار کردن عمداً یک جرم مجرمانه بود.

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: برای وایکینگ‌ها، حفظ ظاهر آراسته یک امر افتخاری بود، بنابراین کثیف کردن عمدی، کوتاه کردن موها، یا مثلاً هل دادن کسی به گودال، توهین وحشتناکی تلقی می‌شد.

مجازات این اعمال نسبت به هر کسی (البته به جز دشمنان) غیرقانونی اعلام می شد. در قانون قرون وسطایی ایسلندی گراگاس آمده است که شدیدترین مجازات همیشه باید برای هرکسی که عمداً با کثیف کردن کسی آبروریزی می کند اعمال شود.

در خانه دستشویی داشتند.

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: وایکینگ ها همانطور که امروزه به آن عادت کرده ایم، حمام مدرن در خانه های خود نداشتند. با این حال، در یک خانه بزرگ، یک توالت مشترک وجود داشت که در زیر آن کانال هایی برای دفع زباله در چاله ها گذاشته شده بود.

شاید جالب باشد: معمای هوش چگونگی زنده ماندن؛میتونین بگین پسر چگونه توانست از تصادف جون سالم به در ببرد؟

و چیزی شبیه دستمال توالت داشتند.

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: وایکینگ ها خزه را در جنگل های انبوه اطراف محل سکونت خود جمع آوری می کردند و از آن به عنوان دستمال توالت استفاده می کردند.

آنها به دلیل گاو دارای مشکلات بهداشتی بودند.

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: دانشمندان دریافته اند که وایکینگ ها علیرغم عشقشان به پاکیزگی، انگل های زیادی در بدنشان زندگی می کردند. دلیل این امر این است که در ماه های سرد، اسکاندیناوی ها دام های خود را به خانه های خود می آوردند تا از یخ زدگی آنها جلوگیری کنند. به عبارت دیگر، بزها و گوسفندانشان طوری با آنها زندگی می کردند که انگار سگ و گربه هستند.

اینم ببین: آزمون هوش شناخت شبح؛ از بین افراد در تصویر کدومشون انسان نیست و یک شبح می باشد؟

زنان سوتین می پوشیدند.

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها عکس 2: سریال وایکینگ ها

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: باستان شناسان نمونه هایی از پارچه با بست های فلزی و قطعات فلزی مدور در سوئد پیدا کردند. در ابتدا تصور می کردند که زنان از این دیسک ها برای محافظت از شانه های خود در هنگام حمل بارهای سنگین استفاده می کنند. اما به زودی به این نتیجه رسیدند که آنها بخشی از سوتین زنان وایکینگ هستند.

همچنین ببینید: تفاوت تصویری مرد غارنشین و همسرش را در 12 ثانیه پیدا کن و نشون بده چقدر ریزبینی.

زنان اجازه نداشتند موهای خود را کوتاه کنند.

زنی با موهای بلند جذاب به حساب می آمد. و این فقط یک قانون زیبایی نبود، بلکه یک قانون بود. قانون گراگاس به وضوح بیان می کرد که زنان از کوتاه کردن موهای خود منع شده اند. این امر هم در مورد همسران و مادران و هم در مورد زنان جنگجو صدق می کرد.

مردان به خوبی از ریش خود مراقبت می کنند.

در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در مورد وایکینگ ها، آنها اغلب با ریش های بلند و نامرتب به تصویر کشیده می شوند. اما به گفته مورخان، اکثر مردم اسکاندیناوی باستان از موهای صورت خود مراقبت می کردند . برای این کار از شانه، تیغ و حتی موچین استفاده می کردند. در هر روستایی یک صنعتگر با تجربه بود که شانه می ساخت.

وایکینگ ها مردی با ریش پرپشت و شاداب را بالغ تر و مردانه تر می دانستند. چندین نوشته قرون وسطایی وجود دارد که در آن وایکینگ های بدون موهای صورت مورد تمسخر قرار می گرفتند.

شاید جالب باشد: در تست شناسایی پرستار بچه تقلبی،یکی از پرستارها زن نیست به نظر شما کدوم یکیه؟

آنها می توانستند خود را در آب کثیف بشویند.

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها عکس 3: رگنار

حقایق عجیب درباره وایکینگ ها: وایکینگ ها بیشتر از اکثر مردمی که در قرون وسطی زندگی می کردند حمام می کردند. به گفته منابع متعدد ، آنها هر روز صبح شست و شو می دادند، بهداشت دهان خود را رعایت می کردند و موهای خود را شانه می کردند.

به احتمال زیاد، آنها بدن خود را با یک اسفنج خیس شده در آب یک حوض پاک کردند. شستشوی جدی شنبه ها انجام شد. نام این روز هفته از زبان های اسکاندیناوی به “روز شستشو” ترجمه شده است.

با این حال، کیفیت آبی که وایکینگ ها در آن پاشیده بودند همیشه عالی نبود. به گفته ابن فضلان، دیپلمات عرب قرن دهم، همه مردان خود را با یک آب می شستند یا یکی پس از دیگری غسل می کردند.

وایکینگ ها با چاقو و چنگال غذا می خوردند.

وایکینگ ها همانطور که اغلب در فیلم ها نشان داده می شود با دست غذا نمی خوردند – آنها از قاشق و چاقو استفاده می کردند. قاشق ها مانند ظروف غذاخوری از چوب ساخته می شدند، در حالی که چاقوها از فلز ساخته می شدند. اسکاندیناوی های باستان همیشه این ظروف را با خود نگه می داشتند. آن‌ها را روی یک نخ به گردن می‌بستند یا به کمربندشان می‌بستند.

این مطالب هم جالب هستند:

اینم ببین: تست بینایی شمع های رنگی؛ اگه در 7 ثانیه تونستی شمع های متفاوت با بقیه رو پیدا کنی چشمات خیلی تیزه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا