;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

رنگ موی طبیعی با ترکیب دارچین و آبلیمو: دست به کار بشوید!

رنگ موی طبیعی با ترکیب دارچین و آبلیمو: یکی از بهترین روش های طبیعی برای تغییر رنگ موها می باشد که فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی مو دارد.
اکثر خانم ها به رنگ کردن موهایشان علاقه مندند و برای رنگ کردن موهای خود از رنگ های شیمیایی موجود در بازار استفاده می کنند بدون اینکه بدانند این رنگ چه آسیب جدی به موهایشان وارد می کنند.

اگر به رنگ کردن موهایتان علاقمند هستید و برای این کار به دنبال روشی طبیعی می باشید تا بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و یا صرف وقت و هزینه برای رفتن به سالن های آرایشگاه موهایتان را رنگ کنید این بخش از مد و زیبایی گفتنی را از دست ندهید.

رنگ موی طبیعی با ترکیب دارچین و آبلیمو

رنگ-موی-طبیعی-با-ترکیب-دارچین-و-آبلیمو1

 

آموزش رنگ موی طبیعی با ترکیب دارچین و آبلیمو

یکی از پر تاثیرترین روش های طبیعی برای رنگ کردن مو استفاده از آبلیمو می باشد . شاید شما بعد از اولین استفاده از آبلیمو تغییر زیادی را رگ موهایتان مشاهده نکنید به تدریج موهایتان به رنگ زیبایی در می آید . ممکن است رنگ کردن مو با آب لیمو شگفت زده تان سازد زیرا نمی دانید که چه رنگی در انتظار شمامی باشد.سعی کنید بیشتر از دو یا سه بار در هفته موهای خود را رنگ نکنید.

مرحله اول

برای آماده سازی رنگ به چند عدد لیمو نیاز است ،تعداد لیموها به اندازه موهای شما بستگی دارد . با دست لیموها را بدون اینکه برش بزنید فشار دهید. اگر قد موهایتان متوسط است یک لیمو برای کل مو کافی است اما اگر موهای خیلی بلندی دارید بهتر است از دو لیمو استفاده کنید.

مرحله دوم

لیموها را به چهار قسمت بریده و به یک فنجان آب جوشیده شده بیافزایید . توجه داشته باشید که میزان آب میوه و آب مساوی باشند. این روش سبب وز شدن موهای شما می شود که برای جلوگیری از وز شدن مو می توانید به همان میزان آب و آب لیمو در مخلوط خود کمی آب پرتقال یا کمی کاندیشنر به جای پرتقال برای نرمی بیشتر موها اضافه کنید.

این محلول را که آماده نمودید در یک اسپری بریزید و به کل موهایتان بپاشید و اگر دوست دارید قسمت هایی از موهایتان رنگ بگیرد تنها به آن قسمت این محلول را بزنید. برای نتیجه بهترقبل از زدن لیمو روی مو موهایتان را نشویید. خشک بودن مو تاثیرگذاری لیمو را بیشتر می کند.

مرحله آخر

بعد از رنگ مو با لیمو به پوست خود ضد آفتاب بزنید زیرا باید حدود یک ساعت در جلوی نور افتاب بنشینید.بعد از یک ساعت دوباره روی موهایتان آب لیمو بزنید و نیم ساعت دیگر در آفتاب بنشینید. این کار را چهار یا پنج بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

شستشوی موها بعد ازرنگ موی طبیعی با ترکیب دارچین و آبلیمو

بعد از تمام شدن کار موهایتان را با آب بشویید و روی آن ها کاندیشنر بزنید زیرا آب لیمو سبب پایین آمدن میزان PH مو شده و آنها را خشک و بد حالت می کند. برای نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ موهایتان می توانید از مواد دیگری هم در این مخلوط استفاده کنید.

نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ مو با ترکیب مواد دیگر:

دارچین

اگر می خواهید موهایتان قهوه ای یا طلایی شود بهتر ست به آبلیمو دارچین بیفزایید.

عسل

برای اینکه موهای شما پس از رنگ کردن شکننده نشود بهتر است به محلول خود عسل بیفزایید.

خواص آبلیمو برای موها

درخشندگی مو

مقداری آبلیمو با یک فنجان آب رقیق شده یا میزان مساوی آبلیمو و نرم کننده را روی موهایتان بمالید و اجازه دهید 1 تا 2 دقیقه بماند. سپس موهایتان را آبکشی کنید تا درخشان تر از همیشه گردد.

کمک به رشد مو

ماساژ کف سر با آبلیمو ترکیب شده با روغن نارگیل و یا روغن زیتون سبب رشد مجدد مو میشودو درمان موثر برای ریزش مو به شمار می آید زیرا ویتامین C موجود در آبلیمو سبب استحکام و تقویت موها می شود.

از بین رفتن شپش سر

یکی از موثرترین راهها جهت از بین بردن شپش استفاده از ترکیب آبلیمو با سیر و بادام کوبیده شده می باشد. این مخلوط را به کف سرتان بمالید و نیمساعت بعد آن را بشویید.

مزایای رنگ موی طبیعی با ترکیب دارچین و آبلیمو

کاهش شوره سر

برای کاهش شوره سر یک قاشق سوپخوری آبلیموی تازه را با 3 قاشق سوپخوری آب و یک قاشق سوپخوری سرکه و 4/1 قاشق سوپخوری نمک مخلوط کنید و روی سرتان بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و موهایتان را شامپوبزنید تا در عرض 3 تا 4 ماه شوره سر شما اتمام یابد.

مقابله با چربی کف سر

اسید سیتریک موجود در آبلیمو با چربی مو و کف سر مبارزه می کند و شما را از شر سلولهای مرده موجود در کف سر رهایی می بخشد. ترکیب میزان مساوی از آبلیمو و سرکه فولیکولهای مسدود شده که سبب افزایش چربی کف سر هستند را پاکسازی می کند.

 فواید رنگ موهای گیاهی و طبیعی

نگاهی می‌اندازیم به فواید جایگزین کردن رنگ موهای گیاهی کاملا طبیعی:

۱. آسیب نمی‌زنند

نیازی به گفتن نیست، یکی از مزیت‌های قابل توجه رنگ موهای گیاهی این است که به موهایتان آسیب نمی‌رسانند، به این دلیل که مواد شیمیایی و دیگر مواد مضر برای موها را در خود ندارند.

۲. بافت مو را حفظ می‌کنند

رنگ موهای معمولی، موها را می‌شکنند و این مساله آنها را ناسالم می‌کند. خوشبختانه، رنگ موهای گیاهی این تاثیر را ندارند. آنها بافت مو را تغییر نمی‌دهند و در نتیجه به موها آسیب نمی‌رسانند.

۳. موها را نرم می‌کنند

وجود مواد طبیعی در رنگ موهای گیاهی، باعث می‌شود که اثرات خوبی برای موهایتان داشته باشند. مواد تشکیل دهنده در این گونه رنگ‌ها، موهایتان را نرم می‌کنند. به این ترتیب، موهایتان نرم، درخشان و قوی می‌شوند.

۴. برای استفاده در زمان بارداری، بی‌خطر هستند

برای بسیاری از زنان باردار، رنگ کردن مو در طول بارداری، به دلیل مواد شیمیایی فراوان در رنگ موها، نگرانی بزرگی است. این مواد شیمیایی اثرات زیانباری روی جنین دارند. به هر حال با رنگ موی گیاهی، جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که آنها مواد شیمیایی در خود ندارند و استفاده از آنها در دوران بارداری بی ضرر است.

عوارض جانبی رنگ کردن مکرر مو

1. پروسه طولانی

رنگ های دائمی مو اغلب حاوی آمونیاک و پراکسید هستند . آمونیاک موجود در آن باعث شکستن ساقه مو می شود و پراکسید موجود در آن ، رنگدانه ها را خنثی می کند و رنگ های باقیمانده قبلی را نیز از بین می برد و پروسه ریلکس کردن کوتیکول ها ممکن است که به موها آسیب بزند. استفاده بیش از حد از این مواد شیمیایی باعث تکرار شدن این پروسه می شود و ساقه های مو را می شکند که معمولا در شستن با آب نیز بدتر خواهند شد.

2. تاثیر روی باروری

مطالعات نشان می دهد که جذب این مواد از طریق موها تقریبا حداقل می باشد و در نتیجه رنگ مو روی باروری یا حاملگی تاثیر نمی گذارد . اگرچه ممکن است که فرد بعد از استفاده از رنگ مو با مشکلات باروری روبرو شود و این مشکل تنها در صورتی به وجود می آید که به دفعات زیاد از رنگ مو استفاده کند.

3. واکنش های آلرژیک

رنگ مو باعث واکنش های آلرژیک می شود ، مخصوصا رنگ موهای دائمی که حاوی پارافنیل ندیامین هستند که یک آلرژین رایج می باشند . افرادی که به مشکلات پوستی مبتلا هستند ، بیش از بقیه در معرض ابتلا به این آلرژی ها قرار می گیرند.

افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس باید از رنگ کردن مو پرهیز کنند زیرا با خارش ، قرمزی و ورم پوست سر مواجه می شوید. راه مناسب دیگر این است که از رنگ مویی استفاده کنید که واکنش آلرژیک نداشته باشد.

4. نگهداری و حفظ رنگ مو

اگرچه که نگهداری سخت جزء عوارض جانبی محسوب نمی شود اما می تواند شما را به سختی بیاندازد . بسیاری از افراد به راهکارهای نگهداری از مو بعد از رنگ کردن توجه نمی کنند و در نتیجه با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

اگر می خواهید که کمتر در معرض آسیب موهای رنگ کرده قرار گیرید ، باید در طولانی مدت یک نگهداری صحیح را از آن داشته باشید که در غیر این صورت به موهای خود آسیب وارد خواهید کرد.

5. ورم

زمانی که سر خود را رنگ می کنید ، ممکن است که مواد شیمیایی موجود در آن با قسمت های حساس پوست صورت شما واکنش نشان دهد . در بعضی از موارد ، این مواد شیمیایی به چشم های شما برخورد می کنند و باعث التهاب و ورم و یا قرمز شدن چشمانتان خواهند شد . در بعضی از موارد نیز ناراحتی شدید را برای چشمانتان به وجود می آورند.

6. آسم

آسم یکی از نشانه های واکنش شدید آلرژیک به رنگ مو می باشد . بو کردن مواد شیمیایی مثل رنگ مو می تواند منجر به سرفه کردن ، وزوز گوش ، التهاب ریه، گلودرد و یا حمله های آسم شود.

7. سرطان

اگر رنگ های دائمی را به دفعات بالا استفاده کنید ، می توانید راهی را برای ابتلا به سرطان باز کنید . ممکن است که فرمول این مواد شیمیایی تغییر کنند و زودتر منجر به سرطان شوند.

ماده ی شیمیایی به نام رزورسینول که در رنگ های مو یافت می شود در حقیقت ماده ای شیمیایی است که طبق بررسی ها اثر مختل کننده غدد درون ریز را دارد و می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را با مختل کردن تعادل طبیعی هورمون ها بیشتر کند.

8. ضعیف و شکننده شدن موهای سر

چنانچه عادت به رنگ کردن موهای خود به صورت مکرر دارید ، به دلیل مواد شیمیایی موجود در رنگ موها ، موهایتان دچار خشکی خواهد شد چراکه مواد شیمیایی موجود در رنگ موها عاملی است برای از بین رفتن رطوبت مو و در نهایت شکننده شدن موها که گاهی این آسیب و از بین رفتن درخشندگی موها به قدر زیاد می شود که کوتاهی مو راه چاره است.

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

رازهای زیبایی که آرایشگران به شما نمی گویند:موهایتان را با آب پیاز بشویید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا