;
تازه ها

هرگز جلوی عطسه خود را نگیرید! مردی با همین کار نایَش پاره شد

پارگی نای به دلیل نگه داشتن عطسه: مردی در حالی که سعی می‌کرد جلوی عطسه‌اش را بگیرد نای خود را سوراخ کرد، چیزی که کارشناسان معتقدند برای اولین بار این اتفاق و آسیب به خاطر عطسه رخ داده است.

این حادثه زمانی رخ داد که این مرد در حال رانندگی با خودروی خود بود که ناگهان دچار تب یونجه شد. با این حال، به جای اینکه عطسه خود را رها کند یا انگشت خود را زیر بینی خود بگذارد، در عوض بینی خود را محکم بین انگشتانش گرفت و با کف دست دهان خود را پوشاند.

این روش غیرمعمول متوقف کردن عطسه عواقب بدی برای مرد داشت زیرا نیروی عطسه مهار شده یک سوراخ کوچک 2×2 میلی متری در نای او ایجاد کرد. این آسیب ناخوشایند به این دلیل اتفاق افتاد که مرد راه هوایی خود را مسدود کرد، که فشاری را ایجاد کرد که باعث ایجاد عطسه 20 برابر قوی‌تر از آنچه ما به طور معمول تجربه می‌کنیم. وقتی مرد به بیمارستان رسید، دو طرف گردنش ورم کرده بود و درد شدیدی داشت، اما همچنان می‌توانست بدون هیچ مشکلی نفس بکشد، غذا را قورت دهد و صحبت کند.

خطر پارگی نای به دلیل نگه داشتن عطسه 1

نظر پزشکان درباره پارگی نای به دلیل نگه داشتن عطسه

پس از عکسبرداری با اشعه ایکس، مشخص شد که این مرد به بیماری به نام آمفیزم جراحی مبتلا شده است که در آن هوا می تواند در زیر عمیق ترین بافت های بدن گیر کند. هوا در مهره های گردن مرد و همچنین فضای بین سینه و ریه های او محبوس شده بود. در نهایت توسط پزشکان مشخص شد که این مرد نیازی به جراحی ندارد و علت پارگی “افزایش سریع فشار در نای هنگام عطسه با بینی گیر کرده و دهان بسته است.”

او به مدت دو روز در بیمارستان بستری بود اما در نهایت با داروهای مسکن و تسکین تب یونجه مرخص شد و همچنین به او توصیه شد تا دو هفته از هرگونه فعالیت بدنی شدید خودداری کند.

خطر پارگی نای به دلیل نگه داشتن عطسه 2

مطالعه‌ای در مورد این حادثه در مجله BMJ منتشر شد و نویسندگان آن می‌گویند: «به همه توصیه می‌شود در حالی که دهان خود را بسته نگه‌داشته‌اند، عطسه‌های خود را با فشار دادن بینی خود خفه نکنند، زیرا این امر می‌تواند منجر به سوراخ شدن نای (نای) شود. اگرچه این مرد فقط دچار جراحات جزئی شد، اما جلوگیری از عطسه به این روش می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد. بنابراین دفعه بعد که نیاز به عطسه دارید، از دستمال کاغذی استفاده کنید و آن را رها کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا