;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

پرپشت کردن مو با رعایت چند نکته در عرض 3 ماه

پرپشت کردن مو خواسته همه افراد است که برای آن هزینه و وقت بسیاری صرف می‌کنند؛ اما نکته مهمی که باید بدانید، آن است که شما می‌توانید در خانه با چند راهکار ساده موهای خود را تقویت کرده و زیبایی و طراوت را به آن برگردانید. همراه مد و زیبایی مجله گفتنی باشید.

برای پرپشت کردن و تقویت مو باید مراحل زیرا را طی کنید:

پرپشت کردن مو با روغن تراپی

روغن تراپی یک روش جایگزین برای درمان‌های شیمیایی مثل مزوتراپی و پی آر پی است. با انجام این روش به‌صورت مستمر، ترمیم و رشد مجدد موهای خود را می‌بینید. در درمان موها با این روش، از روغن‌های طبیعی مثل جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آرگان و… استفاده کنید. ازآنجایی‌که این روغن‌ها جزو روغن‌های طبیعی و بر پایه گیاهان هستند، سازگاری و اثرگذاری طولانی‌مدت نسبت به روش‌های درمانی دیگر دارند.

با انتخاب روغن مناسب برای موهای خود و انجام روغن تراپی، لایه‌های مو به‌صورت عمیق ترمیم و درمان می‌شوند. برخلاف تصور عموم مردم که برای روغن تراپی یک الگوی خاصی را مشخص کرده‌اند، این روش درمانی، الگوی خاصی ندارد و برای هر فردی، باید متناسب با نیاز او انجام شود. برای این کار بهتر است پیش از استفاده از روغن‌های گیاهی، با مشاور متخصص در این زمینه، مشورت نمایید.

جالب است ببینید: روتین پوستی در پاییزکه نباید از آن ها غافل شوید!

 ماساژ پوست سر برای پرپشت کردن مو

این نکته مهم را باید بدانید که افزایش گردش خود می‌تواند محل رشد مو یعنی فولیکول‌ها را در پوست سر تغذیه کند، به همین دلیل ماساژ سر یکی از راه‌های آسان و عالی برای ترمیم و تقویت موهاست.

ناسای پوست سر را اگر به‌صورت مستمر انجام دهید، باعث تحریک جریان خون در فولیکول‌ها و پرپشت‌شدن و ضخیم‌شدن موهای کم‌پشت و نازک می‌شود. چند دقیقه قبل از شامپو زدن مقداری از روغن تقویت‌کننده مو (ترجیحاً روغن‌های سبک) را به نوک انگشتان خود زده و با حرکات دایره‌ای روی پوست سرتان مالش دهید.

پرپشت کردن مو با استفاده از شامپو و نرم‌کننده مناسب

یکی از موارد مهم در تقویت و پرپشت کردن مو در خانه استفاده از شامپوهای مناسب است. فولیکول‌های مو در ۱.۲۵ میلی‌متری زیر سطح پوست سر قرار دارند، بنابراین هنگام استفاده از شامپو برای شستن موها این ماده می‌تواند به فولیکول‌های مو برسد.

به همین دلیل از شامپوهای دارای ویتامین E، B5، روی، آهن و مس که باعث افزایش تولید کراتین (ماده سازنده مو) می‌شوند استفاده کنید.

البته هر مویی باتوجه‌به نیازی که دارد باید به آن رسیدگی کرد؛ بنابراین در ابتدا بررسی کنید نیاز موهایتان چیست و سپس شامپو و نرم‌کننده مناسب آن را خریداری کنید.

خشک کردن صحیح و ارتباط آن با پرپشت کردن مو

اگر موهایی نازک و کم‌پشت دارید هرگز حوله را با حرکات تند و خشن روی سرتان نکشید؛ در عوض بعد از دوش‌گرفتن موی خود را به‌آرامی با حوله فشار دهید، تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک شود.

کم کردن درجه حرارت سشوار برای پرپشت کردن مو

استفاده روزانه از سشوار و اتوی مو دشمن موهای شماست. به‌طورکلی بهتر است از درجه حرارت کمتری برای استفاده از سشوار برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. گرما باعث نازک و شکننده شدن موهایتان در نهایت ریزش آن‌ها می‌شود؛ بنابراین بهتر است تاحدامکان، موهایتان را به کمک هوا خشک کنید.

در زمان استفاده از سشوار یا اتوی مو درجه حرارت را پایین بیاورید. هرچه درجه حرارت پایین‌تر باشد، برای موهای نازک بهتر است. موهای نازک شما برای حالت گرفتن، به درجه حرارت خیلی بالا نیاز ندارد.

این مطالب پیشنهادی جالب را از دست ندهید:

بهترین سرمه چشم را در خانه درست کنید اگر می خواهید عینک نزنید!

برجسته کردن لب با این روش ساده در منزل که عالیه!

شامپو نمکی: با شامپو زدن معمولی خداحافظی کنید!

رازیانه برای زیبایی پوست؛ اگر سلولیت دارید با این روش ساده!

چای جعفری درست کنید و طبق دستور لاغر شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا