;
آشپزیسبک زندگی

سمبوسه رژیمی: با این سمبوسه خوشمزه لاغر می شوید!

سمبوسه رژیمی: اگر وقت زیادی ندارید و در عین حال به سلامت غذا اهمیت می دهید، از درست کردن این غذا غافل نشوید. یکی از مزایای این سمبوسه خاصیت رژیمی آن است. پس اگر قصد کاهش وزن دارید این میان وعده خوشمزه را از دست ندهید.

سمبوسه رژیمی عدس سبز نه تنها به لطف پروتئینی که دارد جایگزینی برای دستور العمل های گوشتی ایجاد می کند. این سمبوسه با طعم منحصر به فرد خود، به ایجاد طعم های مختلف در سفره شما کمک می کند. طرز تهیه سمبوسه عدس با طعم و مواد مغذی خود بی نظیر است و می تواند جایگزین مناسبی به جای گوشت باشد. می توانید با خیالی آسوده آن را برای صبحانه یا عصرانه آماده کنید. بخش آشپزی گفتنی با شماست با طرز تهیه سمبوسه رژیمی.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

مواد لازم برای طرز تهیه سمبوسه رژیمی

3 عدد خمیر فیلو
1/3 فنجان روغن زیتون
شیر 1/3 فنجان

سمبوسه رژیمی: با این سمبوسه لاغر شوید.

این هم خیلی جالبه: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

مواد میانی سمبوسه رژیمی:

یک لیوان عدس سبز (آب پز)
1 سایز متوسط پیاز
یک قاشق سوپخوری روغن مایع
1 قاشق دسرخوری کره
یک قاشق دسرخوری رب گوجه فرنگی
1 قاشق دسرخوری رب فلفل
یک قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه
پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری (به میزان دلخواه)

حتما ببین: عدس بخورید تا لاغر شوید

برای تزئین سمبوسه رژیمی:

یک عدد زرده تخم مرغ
1 قاشق سوپخوری روغن زیتون
یک قاشق سوپخوری شیر
2 قاشق سوپخوری کنجد

نکات مهم در طرز تهیه سمبوسه رژیمی:

می توانید عدس را با دو بار تغییر آب بجوشانید تا رنگ آن تیره نشود.

طرز تهیه سمبوسه رژیمی چگونه است؟

طرز تهیه سمبوسه رژیمی چگونه است؟

مراحل آماده سازی سمبوسه رژیمی:

پیاز را خرد کرده و در مخلوط روغن و کره تفت دهید تا نرم شود. سپس رب فلفل و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

عدس های پخته شده قبلی را به مخلوط پیاز اضافه کنید. حدود 3 دقیقه تفت دهید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. در آخر ادویه ها را اضافه کنید و از روی اجاق بردارید تا خنک شوند. شیر و روغن زیتون را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

یکی از خمیر فیلو که به صورت گرد است را بگذارید و مخلوط شیری را با قلم مو روی نیمی از فیلو بمالید. خمیر فیلو را با مخلوط شیر از وسط تا کرده و به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید. قیمه را نزدیک ضلع پهن هر تکه قرار دهید و دور لبه ها تا بزنید و بپیچید.

مواد پیچیده شده را روی سینی فر چرب شده قرار دهید. روی آنها را با مخلوطی از زرده تخم مرغ، روغن زیتون و شیر آغشته کنید و به میزان دلخواه با کنجد بپوشانید. در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40 دقیقه بپزید.

به همین سادگی سمبوسه رژیمی شما آماده می شود!

این مطلب رو از دست نده: آزمون بینایی ساعت را در آشپزخانه شلوغ پیدا کنید!

نکات مهم برای تاثیر غذای رژیمی با عدس

اگر قصد دارید عدس را به جای غذاهای پرکالری مصرف کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

تاثیر غذای رژیمی با عدسی زمانی مشخص می‌شود که آن را قبل از غذاهای سنگین و پرکالری مصرف کنید.
بعد از مصرف عدسی از مصرف غذاهای پرکالری خودداری کنید.
عدس را باید با نمک کم مصرف کنید. در این صورت بعد از مدت کوتاهی متوجه تاثیر آن بر روند کاهش وزن خواهید بود. در صورت استفاده‌ی بیش از حد از نمک، عدس نتیجه‌ی معکوس به همراه دارد.
عدس پخته را باید در یک ظرف سربسته و در یخچال، تنها به مدت ۳ روز نگهداری کنید.

خواص عدس:

حبوباتی مانند عدس یکی از منابع غنی نشاسته مقاوم هستند. نوعی فیبر که به دلیل مقاومتش در برابر هضم شدن این نام را به خود اختصاص داده است. نشاسته های مقاوم می توانند توانایی بدن در چربی سوزی را افزایش دهند و اشتهایتان را کنترل کنند، بنابراین کالری کمتری مصرف می کنید. نصف فنجان عدس پخته حاوی 3.4 گرم نشاسته مقاوم است. یک سیب زمینی متوسط حاوی 2.5 گرم از این نوع فیبر است.

عدس منبع خوب پروتئین است:

پروتئین برای بالا نگه داشتن سطح انرژی و تثبیت سطح قند خون ضروری است. اضافه کردن عدس به وعده ها جلوی هوس هایی که باعث می شوند میل به خوردن نوشابه، شیرینی، یا شکلات را پیدا کنید گرفته شود. یک چهارم فنجان عدس سبز خشک حاوی 11 گرم پروتئین است. عدس قرمز نیز با اینکه به اندازه عدس سبز فیبر ندارد اما در همین اندازه مقدار پروتئینش بیشتر و معادل 13 گرم است. برای گیاه خواران عدس یکی از منابع غنی پروتئین در مقایسه با دیگر حبوبات و آجیل ها است.

عدس کنترل‌کننده‌ی اشتهاست

یکی از دلایلی که باعث شده است تا بسیاری به رژیم لاغری سریع با عدسی تاکید کنند، وجود فیبر زیاد در این ماده‌ی غذایی است. به همین دلیل وقتی عدس میل می‌کنید، اشتهای شما برای صرف غذا کمتر می‌شود. اگر عدس پخته را قبل از صرف غذا میل کنید، اشتهای شما برای غذاخوردن کمتر می‌شود. بنابراین این ماده‌ی غذایی با کنترل اشتها تاثیر زیادی در روند کاهش وزن دارد. کسانی که قصد لاغری دارند، بهتر است عدس پخته را به جای شام مصرف کنند.

مصرف عدس و عملکرد بهتر سیستم گوارش

یکی از تاثیرات عدس بر کاهش وزن، بهبود متابولیسم بدن است. این ماده‌ی غذایی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B3 است. بنابراین تاثیر زیادی در بهبود وضعیت سیستم عصبی دارد. از سوی دیگر به کارکرد بهتر دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. وجود فیبر زیاد در عدس، به دفع موادزائد از بدن کمک می‌کند. کسانی که به یبوست مبتلا هستند، می‌توانند عدس مصرف کنند. پس عدس با عملکرد بهتر سیستم گوارش، از چاقی و ورود مواد زائد به بدن، جلوگیری می‌کند.

عدس مانع از کم‌خونی می‌شود

رژیم لاغری سریع با عدسی این مزیت را به همراه دارد که باعث کم‌خونی در افراد نمی‌شود. شما برای تأمین میزان آهن مورد نیاز بدن باید گوشت مصرف کنید. این در حالیست که گوشت همراه با چربی است و کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد. اما عدس دارای مقادیر بالایی از آهن است که در تولید هموگلوبین خون تاثیر دارد. این در حالیست که با مصرف عدس، کلسترول منفی خون بالا نمی‌رود. پس اگر غذای رژیمی با عدسی را در زمان شام مصرف کنید، علاوه بر لاغری، از کم خونی هم پیشگیری می‌شود.

عدس متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد

هموگلوبین مسئولیت نقل و انتقال اکسیژن را در بدن برعهده دارد. این ماده یکی از مهم‌ترین آنزیم‌ها برای متابولیسم بدن محسوب می‌شود. زمانی که میزان هموگلوبین موجود در خون افزایش پیدا می‌کند، بدن قدرت بیشتری برای سوخت و ساز چربی‌ها پیدا می‌کند. پس با مصرف عدس مقدار زیادی از چربی‌های اضافه‌ی بدن نیز از بین می‌روند.

شاید این موارد آشپزی را هم بپسندید:

رژیم غذایی بازیگران کره ای: اگه میخوای لاغر شی حتما امتحان کن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا