;
فرهنگ و هنرسینما

12 فیلم برتر کره ای که با دیدنشان عاشق سینمای کره خواهید شد!

شاید شما فیلم کره ای بی شماری را تا حد دلخواه تماشا کرده اید یا شاید شما عاشق انگل بودید، فیلم کره جنوبی که به عنوان اولین فیلم خارجی زبان برنده بهترین فیلم در اسکار 2020 تاریخ ساز شد. در هر صورت، احتمالاً به دنبال فیلم‌ کره‌ای حتی باورنکردنی‌تر برای تماشا هستید – از درام‌های هیجان‌انگیز و فیلم‌های اکشن پرتعلیق گرفته تا بهترین فیلم‌های رمانتیک کره‌ای که شما را غمگین می‌کند.

سینمای کره جنوبی (انگلیسی: Cinema of South Korea) به فیلم‌های تولید شده در کره جنوبی یا کارگردانان اهل کره جنوبی اشاره دارد. این سینما، یکی از صنایع سینمایی بزرگ در آسیای شرقی است. از کارگردانان مشهور این سینما می‌توان از کیم کی-دوک، ایم کوان-تا، بونگ جون-هو، پارک چان-ووک و کیم جی وون نام برد.

خوشبختانه، سینمای کره جنوبی سابقه طولانی در تولید فیلم های پیشگامانه با تحسین بین المللی دارد و ما در بخش فرهنگ و هنر برخی از بهترین ها را برای تماشا در اینجا گردآوری کرده ایم. با مجله گفتنی همراه باشید.

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

با وب سایت گفتنی در این بخش از فرهنگ و هنر همراه باشید و به این لیست چکیده و برتر توجه کنید تا فیلم کره ای مورد علاقه تان را پیدا کنید!

 

هممچنین ببینید: معروف ترین گروه های موسیقی در دنیا که هر جوان امروزی باید بشناسد!

1

میناری (2020)

 

فیلم کره ای1: میناری (2020)

این فیلم تحسین‌شده اخیر از کارگردان کره‌ای-آمریکایی لی آیزاک چانگ ، یک درامی لطیف و تکان‌دهنده درباره خانواده‌ای از مهاجران کره‌جنوبی است که رویای آمریکا را در دهه 1980 روستایی آرکانزاس به دست می‌آورند. احتمالاً می خواهید یک جعبه دستمال کاغذی برای این مورد در دسترس داشته باشید.

خبر عجیب: خیانت نامزد جدید پیکه: کوه به کوه نمی رسه ولی آدم به آدم می رسه!

2

زیبایی درون (2015)

فیلم کره ای2: زیبایی درون (2015)

اگر به دنبال یک فیلم کره ای عاشقانه  عالی برای تماشا هستید، این رام فانتزی 2015 – که بر اساس فیلم اجتماعی آمریکایی 2012 به همین نام ساخته شده است – داستان مردی را روایت می کند که هر روز با بدن متفاوتی از خواب بیدار می شود. . (به‌علاوه، یک اقتباس درام K از فیلم نیز وجود دارد که می‌توانید بعد از آن تماشا کنید!)

شاید جالب باشد: 6 سلبریتی مشهور که از خالکوبی خود پشیمان هستند!!!

3

دزدان دریایی: آخرین گنج سلطنتی (2022)

فیلم کره ای3: دزدان دریایی: آخرین گنج سلطنتی (2022)

 

یکی از جدیدترین فیلم های کره ای منتشر شده، فیلم ماجراجویی این دوره است که درباره گروهی از دزدان دریایی از سلسله چوسون است که به دنبال طلای سلطنتی گم شده در دریا می روند. در حال حاضر یکی از برترین فیلم های کره ای اکران شده در سال 2022، Pirates: The Last Royal Treasure ، داستانی هیجان انگیز، سریع و ماجراجویی فراوان دارد.

4

با تو باشم (2018)

فیلم کره ای با تو باشم

 

 

این هم یکی دیگر از ملودرام های لطیف محبوب است که در اولین اکران خود گیشه را به خود اختصاص داد. بازسازی یک فیلم محبوب ژاپنی به همین نام، با تو باش ، داستان زنی را روایت می کند که یک سال بعد از مرگش به طور معجزه آسایی نزد همسرش باز می گردد – اما هیچ خاطره ای از زندگی یا خانواده اش ندارد. این فیلم کره ای زیبا را از دست ندهید!

5

رفتگران فضایی (2021)

فیلم رفتگران فضایی
عاشق فیلم های ماجراجویی علمی تخیلی هستید؟ یکی از جدیدترین فیلم‌های کره‌ای نتفلیکس – و همچنین به عنوان اولین فیلم کره‌ای پرفروش فضایی – Space Sweepers در سال 2092 می‌گذرد، زمانی که زمین تقریباً قابل سکونت شده است. داستان خدمه یک کشتی جمع آوری زباله فضایی به نام پیروزی را دنبال می کند که یک ربات انسان نما کودک را کشف کرده و وارد یک ماجراجویی فضایی حماسی می شوند.

6

شیون (2016)

فیلم شیون
فیلم کره ای: سینمای کره جنوبی مدت‌هاست که در ژانر ترسناک برتری داشته است – و The Wailing که امتیاز 99 درصدی را در Rotten Tomatoes به خود اختصاص داده است ، قطعاً گواه آن است. این فیلم ترسناک-هیجان‌انگیز که به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است، به یک سری قتل‌های مرموز در دهکده‌ای در کره می‌پردازد.

7

خاطرات قتل (2003)

فیلم خاطرات قتل
فیلم کره ای: اگر عاشق انگل هستید و به دنبال کشف بیشتر آثار کارگردان بونگ جون هو هستید، Memories of Murder مکانی عالی برای شروع است. این فیلم با ترکیب ژانر جنایی هیجان انگیز با طنز اجتماعی و کمدی پوچ، دو کارآگاه را دنبال می کند که در حال بررسی یک سری از قتل ها هستند (که بر اساس داستان واقعی اولین قتل های سریالی تایید شده کره ای که در دهه 1980 اتفاق افتاد) ساخته شده است.

8

دختر پرروی من(2001)

فیلم دختر پرروی من

My Sassy Girl شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های کمدی رمانتیک کره‌ای در تمام دوران باشد – در واقع، این فیلم در زمان اکران پرفروش‌ترین کمدی کره بود. با یک داستان عاشقانه لذت بخش در مورد دانشجویی که با دختری دردسرساز آشنا می شود، به راحتی می توان فهمید که چرا این جواهر به یک موفقیت پرفروش تبدیل شده است.

9

انگل (2019)

فیلم انگل
دلیلی وجود دارد که این کمدی سیاه مهیج مورد تحسین بین المللی قرار گرفته و حتی تبدیل به اولین فیلم خارجی زبانی شده است که برنده بهترین فیلم شده است. با طرحی جذاب و ژانرگرا، انگل با داستان سرایی پر تعلیق در سراسر فیلم مجذوب خود می شود – و برداشتی واقعاً جذاب از مضامین قدرتمند طبقاتی، خشونت و نابرابری اجتماعی ارائه می دهد.

10

سوزاندن (2018)

فیلم سوزاندن

این درام معمایی روانشناختی ساخته کارگردان معروف کره ای لی چانگ دونگ بر اساس داستان کوتاه سوزاندن انبار نوشته هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، داستان آرام و دلهره آور مرد جوانی را روایت می کند که پس از بازگشت دوست دوران کودکی اش از سفر، با رازی مرموز روبرو می شود. مردی را با یک سرگرمی عجیب همراه می کند.

11

قطار به بوسان (2016)

قطار به بوسان

فیلم کره ای: یکی دیگر از فیلم‌های هیجان‌انگیز کره‌ای که باید تماشا کنید، قطار به بوسان، برداشتی تازه و بدیع از یکی از کلاسیک‌ترین ژانرهای فیلم – فیلم آخرالزمان زامبی‌ها – ارائه می‌کند، زیرا مردی را دنبال می‌کند که برای بقا در قطاری سریع‌السیر می‌جنگد که با شیوع زامبی‌ها مواجه می‌شود. هنگام تماشای این یکی، تمام مدت روی لبه صندلی خود باشید!

12

اوکجا(2017)
اوکجا

فیلم کره ای: این فیلم ماجراجویی-درام (که هم کره ای و هم انگلیسی را به نمایش می گذارد) درباره یک دختر جوان و خوک جهش یافته غول پیکرش جواهری دیگر از بونگ جون هو است – و حتی یک بازیگر ستاره دارد که شامل بازیگران آمریکایی مانند تیلدا سوینتون و جیک جیلنهال می شود. اوکجا با محوریت یک دختر کره ای که مصمم است حیوان خانگی مورد علاقه خود را از ربوده شدن توسط یک شرکت قدرتمند نجات دهد ، یک افسانه عجیب و غریب و یک طنز تاریک و جذاب است.

همچنین بخوانید: سریال نگران نباش عزیزم : همه چیز درباره سریال 2022 فلورانس پیو و هری استایلز

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

داکوتا جانسون: بیوگرافی+همه چیز درباره بازیگر پنجاه طیف خاکستری

معروف ترین گروه های موسیقی در دنیا که هر جوان امروزی باید بشناسد!

محبوب ترین بازیگران زن کره ای سال 2023-بخش دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا