;
سبک زندگیمهارت های زندگی

اینطوری جلوی بلوغ زودرس فرزندت رو بگیر!

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس: بلوغ زودرس معضلی است که بیش از گذشته در جوامع امروزی شایع شده و بسیاری از نوجوانان و خانواده‌ها را درگیر خود نموده است. بلوغ زودرس زمانی است که بدن کودک خیلی زود به بدن بزرگسالان بالغ تبدیل می‌شود.

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس

بلوغ زودرس به جز علت های پزشکی، به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی آورده ایم و شما برای نجات فرزندتان از بلوغ زودرس، بایستی مانع عوامل لیست شده زیر شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

مانع ابتلا به چاقی او شوید

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس، ابتلا به چاقی یکی از عوامل مهم بلوغ زودرس در کودکان است. زمان شروع عادت ماهانه دردخترانی ‌که وزن‌شان بیش از 30 درصد وزن طبیعی آنهاست و نسبتا چاق هستند، زودتر از حد میانگین است. شروع بلوغ در دختران حدود 130 سانتی‌متر قد و متوسط وزن 34-33 کیلوگرم را شامل می‌شود. والدین باید از چاقی مفرط فرزندان‌شان پیشگیری کنند.

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس2

استفاده از فضای مجازی را محدود کنید

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس، کودک با مراجعه به اینترنت به راحتی می تواند به مطالبی که در جامعه قبح محسوب می شود دسترسی پیدا کند، نگاه کردن به اینگونه تصاویر و فیلم ها تصویر سازی هایی در ذهن کودک ایجاد می کند، این تصاویر موجب فعالیت بیشتر و سریع تر غدد جنسی می شود. تحریک و ترشح سریع تر غدد جنسی، موجب بلوغ زودرس می شود پس مراقب استفاده کودکتان از فضای مجازی باشید و حتما قفل کودک را فعال کنید.

ماندن کودک در خانه اقوام را مدیریت کنید

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس، تا پیش از 14 سالگی به دلیل اینکه کودکان امکان مراقبت از خود را ندارند به صلاح نیست که شب را به تنهایی و بدون حضور والدین خانه اقوام بمانند. گاهی کارشناسان توصیه می کنند حتی کودک را تنها نزد افراد مورد اعتماد مانند دایی، عمو و… نگذارید و خود شما و همسرتان کنارش بمانید.

شوخی های نابجا والدین ممنوع

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس، والدین باید مراقب شوخی هایی که با یکدیگر می کنند، در حضور فرزندشان باشند زیرا بچه ها میبینند و این کارها را ضبط میکنند. در زمان حضور فرزندشان در پوشش خود دقت کافی داشته باشند، در این اصل باید تعادل رعایت شود.

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس1

دیدن روابط خصوصی والدین ممنوع

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس، برقراری رابطه جنسی والدین در حضور کودکان بزرگترین خیانت و جنایت در حق کودکان است چرا که باعث تحریک و بیدار شدن زودرس غریزه جنسی کودکان و عامل تباهی و انحراف اخلاقی آن ها در آینده می شود.

متاسفانه گاهی پدر و مادر با این تفکر که هنوز فرزندشان کوچک است و چیزی نمی فهمد اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند اما کودکان حافظه قوی ای دارند و همه تصاویر در ذهن شان ثبت می شود.

تاثیر تغذیه بر بلوغ زودرس فراموش نشود

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس، یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بلوغ زودرس، به‌ خصوص در دختران رژیم غذایی و نوع تغذیه است. گوشت قرمز، کافئین، غذاهای چرب، جگر، سنگدان، کتف و بال مرغ، سوبیا و…از جمله غذاهایی هستند که باعث بلوغ زودهنگام می‌شوند.

استرس را به حداقل برسانید

راههای جلوگیری از بلوغ زودرس، استرس، خواب ناکافی، فشارهای مدرسه، فشار همسالان و… می‌تواند سیستم غدد درون ریز را تخریب کند و فرد را چاق‌تر کند و چربی بیشتر به معنای استروژن بیشتر است و در نهایت ممکن است منجر به بلوغ زودتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا