;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: کفش چرم تان را اینجوری تمیز کنید!

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: برای تمیز کردن کفش چرم ابتدا سطح آن را با تکه‌ای پارچه و آب‌صابون پاک کنید. سپس دستمال مرطوب را روی خط و خش‌های کفش‌تان بکشید. اگر روی کفش‌تان سفیدک زده آن را با سرکه سفید رقیق، تمیز کنید.

اگر لکه‌های روغنی روی کفش‌تان هست، کمی پودر تالک یا نشاسته روی آن بپاشید و بگذارید چند ساعت به‌همان حالت بماند و سپس تمیزش کنید. وقتی تمیز کردن کفش چرم تمام شد، آن را با براق‌کننده کفش جلا بدهید تا از کفش‌تان محافظت کند و به آن درخشش بدهد.

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش:

۱. گردوخاک کفش را با برس نرم پاک کنید

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: برس را به‌آرامی و با حرکات رفت‌وبرگشت روی سطح کفش بکشید تا گردوخاکش را پاک کند. نباید برس را سفت بکشید، چون ممکن است به چرم آسیب بزند. همه‌ی سطح کفش و کناره‌های آن را برس بکشید.

۲. بندهای کفش را درآورید

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: اگر کفش‌تان بند دارد، آنها را به‌آرامی بیرون بکشید و کنار بگذارید. این کار باعث می‌شود لکه‌های ناشی از تمیزکاری و جلاکاری روی بندها نمانند. اگر بندها هم کثیف هستند، آنها را در کیسه‌ی توری بگذارید و با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.

از دست نده :فال امروزت رو حتما ببین؛ نذار اتفاقات غافلگیرت کنن!

۳. کفش‌ها را با پارچه‌ی مرطوب و کمی صابون تمیز کنید

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: تکه‌ای پارچه‌ی تمیز را خیس کرده و آب آن را بچلانید. چند قطره صابون مایع یا تمیزکننده‌ی چرم به آن اضافه کنید. با پارچه سطح کفش‌ها را به‌آرامی پاک کنید.

۴. دوباره کفش را با پارچه‌ی مرطوب تمیز کنید و بگذارید خشک شود

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش1

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: صابون اضافی را از روی کفش چرم‌تان پاک کنید. آنها را در اتاق خنکی بگذارید تا خشک شوند. کفش چرم را نزدیک منبع گرما قرار ندهید، چون ممکن است باعث تغییر رنگ یا ترک‌خوردگی شود.

شاید بپسندید: کاربرد مو از قدیم تا امروز: چرا سلبریتی ها موهای خود را می فروشند؟

۵. نقطه نقطه‌ی کفش را با دستمال مرطوب تمیز کنید

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: اگر در راه هستید، و کفش‌های چرم‌تان خراشیده یا کثیف شده‌اند، برای تمیزکردن‌شان از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید. این دستمال‌های مرطوب آن‌قدر نرم هستند که به چرم آسیبی نرسانند. ضمن اینکه ویژگی مرطوب‌کنندگیِ این دستمال‌ها به چرم جلوه‌ی خاصی می‌بخشد.

۶. سفیدک‌ها را با ترکیبی از آب و سرکه از بین ببرید

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: مقدار برابری سرکه و آب را با هم مخلوط کنید. پارچه‌ی تمیزی را به این مایع آغشته کنید و به‌آرامی روی سطح کفش‌تان بمالید. بعد هم با پارچه‌ی تمیز و مرطوب دیگری آن را تمیز کنید.

۷. لکه‌های روغنی و چرب را با پودر تالک از بین ببرید

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: اگر لکه‌ی روغنی یا چرب روی کفش چرم‌تان هست، آن را با پودر جاذبی مثل پودر تالک بپوشانید. دو تا سه ساعت بگذارید تا پودر، روغن را جذب کند. سپس پودر را با برس نرمی به‌دقت از روی کفش تمیز کنید.

درضمن می‌توانید از نشاسته‌ی ذرت هم برای جذب لکه‌های روغنی استفاده کنید، اما باید ۷ تا ۸ ساعت صبر کنید تا روغن را به‌طور کامل جذب کند.

خیلی جالبه: 8 راهکار فوق العاده برای داشتن یک ازدواج موفق

۸. از براق‌کننده‌ی کفش استفاده کنید

ترفندهای مهم برای آقایان خوشپوش: چند قطره براق‌کننده‌ی کفش چرم روی تکه‌ای پارچه‌ی تمیز بچکانید. سطح کفش‌تان را با حرکات ریز و دایره‌وار بمالید. براق‌کننده‌ی اضافی را با پارچه‌ی تمیز دیگری پاک کنید.

روی قسمت‌های غیرچرمی کفش‌تان، براق‌کننده نمالید.

این مطالب هم جالب هستند:

باید ببینید: ۵ ویژگی زوج های خوشبخت؛ آیا شما هستید؟

حتما بخوانید: رازهای موفقیت لیونل مسی؛ درس هایی که باید از مسی آموخت

سریع غذا می خوری یا آهسته؟ نتیجه اش رو ببین!

عاشق شدن مردان مغرور چگونه است؟ اگر چنین مردی دیدیم چه کنیم؟

چرا وقتی به مردها توجه می کنید از شما دور می شوند؟

جذابیت زنان چاق: چرا زنان چاق برای مردان جذاب تر هستند؟

عوارض نوشابه برای مردان: نوشابه نخورید اگر بیضه های خود را دوست دارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا