;
مد و زیباییمد روز

6 اشتباهی که هنگام پوشیدن لباس سفید باید از آنها اجتناب کرد

اصول پوشیدن لباس سفید: ترکیب رنگ سفید، ظرافت کلاسیک و خاصی به استایل شما می بخشد. فقط باید مراقب باشید که در پوشیدن آن نکاتی را رعایت کنید. با فرا رسیدن روزهای گرم، رنگ سفید در لباس‌ها مورد علاقه بسیاری از افرادی است که طراوت و سبکی را در آن می‌بینند. با این حال، ممکن است ما ندانیم که چگونه لباس ها را ترکیب کنیم.

از این نظر اشتباهاتی وجود دارد که هنگام پوشیدن لباس های سفید باید از آنها اجتناب کنید که در ادامه در مجله گفتنی به بررسی آنها می پردازیم.

همچنین با رسیدن به انتهای مقاله این قسمت از مد و زیبایی نکاتی برای پوشیدن رنگ سفید و استفاده حداکثری از مزایا و فرصت های این رنگ را خواهید دید. بیایید به اشتباهات و نحوه اصلاح آنها نگاه کنیم.

اصول پوشیدن لباس سفید

همچنین بخوانید: ست کردن کیف و کفش (آیا باید کیف و کفش هماهنگ انتخاب کنیم؟)

1. پوشیدن لباس نود یا سفید زیر کت سفید

پوشیدن لباس نود یا سفید زیر کت سفید

شما به سه رنگ لباس زیر یا تاپ در کمدتان نیاز دارید که برای ساختن استایل های خود باید فراهم کنید: مشکی، سفید و رنگ های پوستی یا نود. دو مورد آخر مواردی هستند که می توانید برای پوشیدن لباس سفید استفاده کنید.

اما ترجیحا لباس زیر کت یا پالتویتان را مشکی نپوشید؛ چرا؟

چون لباس‌های سفید معمولاً شفاف هستند و اگر لباس زیر آن مشکی باشد، توجه به آن قسمت‌هایی از بدن که پوشش می‌دهد معطوف می‌شود. اگرچه این قاعده کلی نیست و ترکیب مشکی و سفید همیشه ست می شده است اما استایلیست های جدید، رنگ های نود را برای زیر کت بیش تر ترند می دانند و ترکیب مشکی و سفید اگرچه غلط نیست اما در مد و فشن سال جدید کم تر به کار رفته است. بنابراین اولین پیشنهاد ما توجه به رنگ لباس زیر است که بهتر است سفید یا نود باشد.

2. اکسسوری های سفید را انتخاب نکنید

اصول پوشیدن لباس سفید-اکسسوری مناسب برای لباس سفیدوقتی زمان انتخاب اکسسوری‌هایی که با لباس همراه هستند فرا می‌رسد، ایده این است که آن‌ها برجسته و همراه با ظاهر انتخابی باشند. به همین دلیل باید در انتخاب رنگ آن ها دقت کنیم تا کارکرد خود را در تکمیل و خراب نکردن انجام دهند. پیش فرض این است که وقتی به آن رنگ لباس می‌پوشید، اکسسوری های سفید را انتخاب نکنید و سعی کنید از رنگ های کرم یا نود و ملایم برای تکمیل استایل خود بهره ببرید.

3. آنها را جداگانه بشویید

اصول پوشیدن لباس سفید-شستن لباس سفید

لباس های سفید جذابیت خاصی دارند و به همان اندازه زیبا هستند که مستعد کثیف شدن هستند. کوچکترین لکه قابل توجه است و در حال حاضر ظاهر را تغییر می دهد، که خیلی مرتب نیست. ایده آل این است که آنها را جداگانه بشویید و هر از چند گاهی از سفید کننده هایی با اجزای فعال استفاده کنید تا سفیدی اصلی را تا زمانی که ممکن است حفظ کنید.

اصول پوشیدن لباس سفید

4. پوشیدن لباس های سفید خیلی تنگ

اصول پوشیدن لباس سفید-ژاکت سفید جذب

ترکیب رنگ سفید بسیار آسان است. مانند لباس های مشکی، رنگی است که در هنگام لباس پوشیدن تبدیل به یک تیپ رسمی و جدی می شود. آنها لباس هایی هستند که ما به دلیل توانایی آنها برای انطباق با هر جنسیت یا تناژی از آنها استفاده زیادی می کنیم.

با این حال، رنگ سفید مانند مشکی فرم بدن را شکل نمی دهد، بلکه هر خط و عیب بدن را مشخص و برجسته می کند. به همین دلیل است که استفاده از لباس‌های سفید که گشاد هستند و در نواحی مختلف بدن فشار و کشش وارد نمی‌کنند توصیه می‌شود. اگر اندام متناسبی دارید می توانید از رنگ سفید هم برای ژاکت های جذب یا بلوزهای اندامی استفاده کنید اما باز هم هنگام پوشیدن آن باید مراقب باشید، چون اگر جنس پارچه نازک یا شفاف باشد زیر خود را نشان می دهد و هنگام عرق کردن هم رنگ می گیرد و از این رو برای هر جایی مناسب نیست.

5. سرتاپا سفید نپوشید

اصول پوشیدن لباس سفید- استایل سفید و کرم

اگرچه رنگ سفید ظرافت و استایل زیادی را به ارمغان می آورد، اما ایده آل این است که آن را با حداقل یک اکسسوری از رنگ دیگر ست کنید. کفش، کیف، گردنبند یا روسری و شال؛ این ها می توانند هماهنگ با یکدیگر رنگی خلاف سفید باشند. شما همچنین می توانید رنگبندی هایی مانند کالباسی، قهوهای، کرم یا آبی های کم رنگ را در تناژهای مختلف در اکسسوری تان به کار ببرید. مثلا کیف تان قهوه ای و کفش و شالتان هم در همان طیف کم رنگ تر شود. به طور کلی امروزه این نوع استایل ها مد هستند، یعنی انتخاب کردن یک رنگبندی ثابت با طیف پررنگ تا کم رنگ. تضاد های رنگی زیاد دیگر جالب دیده نمی شوند.

6. اگر به عروسی دعوت شده اید لباس سفید نپوشید

اگر به عروسی دعوت شده اید، هرگز نباید لباس سفید بپوشید، مگر اینکه به صراحت اشاره شده باشد، چون در اصول شیک پوشی، رنگ سفید مخصوص عروس است، این کار علاوه بر اینکه جلوه و جذابیت عروس را تحت الشعاع قرار می دهد و نامودبانه است، از جذابیت خود شما نیز می کاهد؛ چون لباس عروس معمولا با ترکیبی از نوع خاص آرایش مو و تاج و… ترکیب سفید را تعدیل و خاص می کند اما پوشیدن این لباس یه عنوان مهمان، شما را خسته و بی روح جلوه می دهد و البته عجیب و غریب به نظر می رسید.

اصول پوشیدن لباس سفید

نکات دیگر:

تا اینجا به برخی از اشتباهاتی که هنگام پوشیدن لباس های سفید باید از آنها اجتناب کنید اشاره کردیم، بنابراین اکنون به نکاتی می پردازیم که می توانید با رعایت آنها در تمام سفید ظاهری عالی داشته باشید.

رنگ سفید طراوت را منتقل می کند، نور را منعکس می کند و به پوست درخشندگی بیشتری می بخشد . بیهوده یکی از انتخاب ترین سایه های هر تابستان است.

نکاتی اضافه برای ست کردن لباس سفید

ست کردن لباس سفید با رنگ های دیگر- رنگ فیروزه ای، نارنجی و طلایی

اولین توصیه باید به رنگ پوست مربوط شود . گفته می‌شود که پوست‌های روشن‌تر با لباس‌های سفید ست نمی‌شوند، زیرا رنگ پریده به نظر می‌رسند. با این حال، اگر رنگ پوست شما روشن است، مجبور نیستید از یک لباس سفید چشم پوشی کنید. می توانید با یک اکسسوری خوب با رنگی پر جنب و جوش که رنگ می بخشد مقابله کنید. برعکس، برای پوست های تیره، رنگ سفید برای آنها مناسب است.

با بازگشت به موضوع اکسسوری ها، رنگ هایی که به بهترین وجه با لباس های سفید ترکیب می شوند، فیروزه ای، نارنجی و طلایی هستند. به همین ترتیب، مشکی همیشه همراه خوبی برای لباس سفید است.

به یاد داشته باشید که لباس های سفید را اتو کنید، زیرا به نظر می رسد چین و چروک در این رنگ بیشتر به چشم می خورد. و در نهایت، اگر تمایلی به سفید شدن کامل ندارید، ایده خوبی است که با لباس های ترکیبی شروع کنید، مانند دامن با طرح معمولی با تاپ سفید یا برعکس. به همین ترتیب، انتخاب لباسی با زمینه سفید یا راه راه که بافت آن سفید است، جایگزین خوبی است.

شستشوی لباس های سفید

هنگام شستن لباس های سفید دقت زیادی داشته باشید. کوچکترین لکه ای با این رنگ مشخص می شود.

رنگ سفید یک رنگ کلاسیک است که همیشه پابرجاست و همه ما می توانیم به روش خود از آن لذت ببریم. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا از اشتباهات لباس های سفید جلوگیری کنید و بتوانید آنها را عملی کنید.

 

لینک های مرتبط:

5 اکسسوری مردانه که هر مردی برای جذاب تر شدن به آن نیاز دارد

لباس عروس با توجه به فرم بدن:چگونه با توجه به انداممان بهترین مدل را انتخاب کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا