;
سینمافرهنگ و هنر

سریال هائچی: به سلطنت رسیدن پسر دونگی + داستان و تاریخ پخش

سریال هائچی: ماجراهای تاریخی مربوط به دوران امپراتور سوکجونگ، دستمایۀ نگارش داستان‌ها و ساخت سریال‌های متعددی در کشور کره شده است. سریال هائچی (Haechi) که در سال 2019 ساخته شده را می توان ادامه ای بر سریال دونگی ساخت 2010 کره جنوبی دانست. با معرفی فیلم های سینما دنیا از بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: تغییر قیافه ریحانه پارسا از ایران تا ترکیه+ زندگی و عکس های شخصی

داستان سریال دونگی در حدود 300 سال قبل اتفاق افتاده است؛ یعنی در زمان حکومت امپراتور سوکجونگ که بین سال‌های 1661 تا 1720 میلادی به عنوان نوزدهمین پادشاه سلسلۀ چوسئون فرمانروایی کرد.

سوکجونگ در دوران طولانی سلطنتش با 9 زن ازدواج کرد که «ملکه اینهیون»، «بانو جانگ»، «ملکه اینوون» و «دونگی» از مشهورترین و تاثیرگذارترین همسران او بودند. ماجراهای مربوط به این دوران، از روابط بین همسران گرفته تا جناح‌بندی‌های سیاسی و مسائل مربوط به جانشینی، در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی متعددی به تصویر کشیده شده‌اند.

ملکه های سریال دونگی همسران امپراطور سوک جونگ
ملکه های سریال دونگی همسران امپراطور سوک جونگ

یکی دیگر از سریال‌هایی که به این دوره زمانی پرداخته است، “سریال هائچی” است که به ماجرای به قدرت رسیدن «یی گئوم» پسر دونگی می‌پردازد.

داستان سریال هائچی

شخصیت‌های اصلی سریال هائچی چهار نفر از طبقات مختلف اجتماعی هستند که هدف مشترکشان رساندن شاهزاده یی‌گئوم به پادشاهی و اصلاح سیستم ادارۀ بازرسی سلطنتی است. یکی از این چهار نفر خود شاهزاده یی‌گئوم است؛ او با وجود اینکه یک شاهزادۀ باهوش است، اما به دلیل طبقۀ اجتماعی پایین مادرش، از سوی درباریان به عنوان کسی که استحقاق جانشینی را دارد شناخته نمی‌شود.

سریال هائچی 4
یی گئوم پسر دونگی

نفر دوم یئو جی است؛ یک کارآگاه زن در ادارۀ بازرسی که تسلط زیادی به هنرهای رزمی و زبان‌های خارجی دارد. نفر سوم باک مون سو است؛ مردی ظلم‌ستیز که برای کمک به مردم فقیر وارد قصر می‌شود و در امتحان مقام افسر بازرسی شرکت می‌کند. و نهایتا نفر چهارم دال مون است که در قالب یک گدای دلقک، شبکه‌ای از خبرچینان را در سراسر پایتخت اداره می‌کند.

نویسندۀ فیلمنامۀ این سریال خانم کیم یی یانگ است که فیلمنامۀ درخشان سریال «دونگی» را هم نوشته بود. بنابراین از جهت پیچش‌های دراماتیک و ترکیب متناسب طنز و هیجان و تاریخ، این سریال هم جاذبه‌های مخصوص به خودش را دارد.

سریال هائچی 2

البته این سریال نسبت به سریال دونگی ضعف‌هایی هم دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدم توجه کافی به جلوۀ بصری بوده است. بر خلاف سریالی مثل «دونگی» که از صحنه‌پردازی‌های روشن و رنگارنگ و مناظر و چشم‌اندازهای زیبا بهره ‌می‌برد، سریال هائچی صحنه‌های تاریک و کم نور زیادی دارد و لباس‌های بازیگران هم عمدتا تیره و فاقد جاذبۀ بصری هستند.

با همۀ اینها، برای کسانی که به سریال‌های تاریخی کره‌ای و خصوصا داستان دونگی علاقه داشته‌اند، «سریال هائچی» یک دروازۀ دیگر برای ورود به قلمرو چوسان است!

سریال هائچی 3

زمان پخش: در حال حاضر تصمیمی برای پخش این سریال از تلویزیون وجود ندارد و با توجه به پخش جومونگ 3 در ایام عید از شبکه تماشا احتمال دوبله شدن و پخش این سریال در تابستان پیش رو از سمت شبکه تماشا بسیار بالا می باشد، ولی هنوز خبری مبنی بر تایید شروع پروسه دوبله این سریال نشر نشده است.

منبع: فرادید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ولی اسم این سریال هه چی هست یک شیر سنگی که نماد عدالت طلبیه که داخل خود سریال بهش پرداخته شده،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا