;
سبک زندگیآشپزی

طرز تهیه و پخت خورشت قورمه سبزی خوشمزه و لعاب دار

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی: شنیدن نام خورشت قورمه سبزی همان و از خود بی خود شدن همان. شاید کمتر ایرانی را بتوان پیدا کرد که عاشق این غذای ویژه نباشد. این غذا از دیرباز جز خورشت های خوشمزه و مجلسی طبقه بندی شده است.

معمولا همه ما وقتی میزبان هستیم در کنار انواع خورشت هایی که سرو می کنیم محال است که از پخت این غذا غافل شویم. به خصوص اگر میهمان برایمان عزیز باشد از ساعت ها قبل مشغول طبخ آن می شویم.

 

پس دقت داشته باشید که این غذا علاوه بر طعم بی نظیر، ذوق و مهارت شما را در آشپزی به رخ همگان می کشد. بنابراین با بخش سبک زندگی همراه باشید تا طرز تهیه یک خورشت قورمه سبزی فوق العاده خوشمزه و لعاب دار را به شما آموزش دهیم. رعایت چند نکته مهم باعث می شود آشپزی شما زبانزد همه اقوام و دوستان شود. تا پایان این مقاله با گفتنی بمانید.

 

حتما ببینید: سینه مرغ رژیمی: اگر ورزشکار هستید یا می خواهید لاغر کنید حتما امتحان کنید

آموزش درست کردن خورشت قورمه سبزی

موادی که در طرز پخت خورشت قورمه سبزی لازم است:

 سبزی مخصوص قورمه(می توانید به صورت آماده تهیه کنید)  ——————————    ا کیلو                
گوشت ترجیحا مغز ران ( می توانید با گوشت سینه مرغ هم جایگزین کنید)   ————    نیم کیلو
 لوبیا قرمز (در صورت تمایل مخلوط چیتی و قرمز)   ——————————————    نصف استکان
روغن مایع یا جامد    ————————————————————————–    250 گرم
لیمو عمانی (لیمو خشک)   ——————————————————————    4 تا پنج عدد
پیاز    ——————————————————————————————    1 عدد متوسط
 زردچوبه، نمک، فلفل، رب(در صورت دلخواه)————————————————-     به میزان لازم

اکثر خانم ها دوست دارند که سبزی قورمه سبزی را خودشان تهیه کنند زیرا در کیفیت نهایی خورشت بسیار تاثیر گذار است. برای این کار باید بدانید که این سبزی مخصوص شامل (گشنیز، تره، جعفری ، شنبلیله و اسفناج) می باشد. برخی مقدار کمی نعنا نیز به این ترکیب اضافه می کنند که باعث طعم بهتر آن می شود. البته در ترکیب اصلی جایی ندارد اما چنانچه دوست داشته باشید طعم جالبی به خورشت شما خواهد داد. اما اگر جز خانم های شاغل هستید و همچنان دوست دارید که این غذا را سریعتر طبخ نمایید توصیه ما این است که از سبزی های آماده طبخ استفاده کنید.

همچنین ببینید: طرز تهیه شیربرنج چربی سوز: غذای شیرین و سالمی که لاغرتان می کند

دستور پخت خورشت قورمه سبزی

مرحله اول:

ابتدا بهتر است به دلیل نفخ موجود در لوبیا آن را از روز قبل خیس کنید اما اگر عجله ای قصد پخت دارید، لوبیاها در قابلمه ای با آب جوش قرار دهید و بعد از چند بار قل زدن آب آن را عوض کنید و این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. با این تکنیک شما می توانید لوبیاهایی درشت و ترد داشته باشید.

مرحله دوم:

حالا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و با روغن در قابلمه تفت دهید، سپس بلافاصله گوشت خورشتی را به ترکیب پیاز و روغن اضافه نمایید. همزمان زردچوبه و فلفل را هم به گوشت در حال سرخ شدن اضافه کنید. توجه داشته باشید که این مرحله در پخت خورشت بسیار مهم است. سعی کنید با حوصله و با حرارت کم گوشت را تفت دهید. بعد از این که گوشت حسابی تفت داده شد و حجم آن کاهش پیدا کرد. سبزی که از قبل در ماهیتابای جداگانه سرخ کرده ایم را به مخلوط اضافه می کنیم و همرا با گوشت هم می زنیم. چنانچه تمایل داشته باشید می توانید برای خوش رنگ شدن خورشت از مقدار کمی رب در آن استفاده کنید. سپس می توانید آب جوشیده را به آن اضافه کنید.

به هیچ عنوان از آب سرد در پخت خورش ها استفاده نکنید. بنابراین آب جوش فراموش نشود.

نکته مهم: اضافه کردن رب به خورشت قورمه سبزی باعث خوش رنگ و لعاب دار شدن آن می شود. می توانید برای هر چه لعاب دار شدن از آب قلم جوشیده نیز استفاده کنید. 

مرحله سوم:

یک ربع مانده به پخت کامل غذا لیمو عمانی هایی که از یک ساعت قبل در آب خیس کرده بودیم را از وسط نصف می کنیم و دانه های آن را به دقت خارج می کنیم. سپس به خورشت اضافه کرده و بعد از 15 دقیقه زیر قالمه را خاموش می کنیم. اگر تمایل دارید که طعمی خاص و مجلسی به خورشت خود بدهید یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید البته وقتی حرارت را خاموش کردید.

خورشت قورمه سبزی آماده است. نوش جان.

مطالب مرتبط: 

طرز تهیه مانتی ترکیه: غذایی که عاشق آن می شوید!

غذای رژیمی: طرز تهیه مرغ پخته و سبزیجات مخصوص لاغری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا