;
آشپزیسبک زندگی

طرز تهیه شربت انار خانگی به صورت طبیعی؛ ترش و ملس

طرز تهیه شربت انار خانگی: انار یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار فصل پاییز و زمستان است. انار خواص و فواید بسیار زیادی دارد، برای پوست و مو مفید است، به سلامت قلب کمک می‌کند و با بیماری دیابت مبارزه می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. این میوه بهشتی باعث کاهش فشار خون می‌شود و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

اگر کودکان کم‌اشتهایی دارید که از خوردن این میوه بسیار مفید امتناع می‌کنند، برای رساندن مواد مغذی آن به بدنشان نوشیدن آب انار یا شربت انار را به شما توصیه می‌کنیم. نوشیدنی انار رنگ بسیار جذاب و طعم ملسی، شیرینی دارد.

ما امروز در مجله گفتنی کامل‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه شربت انار را به صورت مرحله به مرحله با ذکر تمام نکاتی که برای طعم و رنگ بهتر آن باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ببینید: ۷ ترفند طلایی برای قرمزتر شدن رنگ رب گوجه‌ فرنگی

طرز تهیه شربت انار

طرز تهیه شربت انار

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این شربت ۳-۴ ساعت است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ لیوان است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای متناسب با مقدار انارهایتان می توانید این مقدار را افزایش دهید و در حجم بیشتری این شربت را تهیه کنید.

درجه سختی تهیه این شربت در دسته بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه شربت انار:
انار۱۰-۱۵ عدد
شکر۲-۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو ترش۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول | آماده سازی انار

در اولین مرحله به سراغ انارها روید. آن‌ها را بشویید و کنار گذارید تا آب اضافیشان برود. حال با کمک چاقوی تیزی پوست آن‌ها را بگیرید و انارها را دانه کنید.

توجه داشته باشید در این مرحله قسمت‌های نازک و سفید بین دانه‌ها را نیز جدا کنید تا در نهایت طعم آب انار شما بهتر شود. انارهای دانه شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله دوم روید.

کاربردی: بهترین روش‌های دانه کردن انار؛ سریع و راحت

مرحله دوم | افزودن شکر

اجرای این مرحله در خوش‌رنگ شدن آب انار شما تاثیر زیادی دارد. درون قابلمه‌ای با حجم مناسب انارهایتان لایه نازکی از انارهای دانه شده را بریزید. حال مقداری شکر روی سطح انارها بپاشید و لایه دیگری از میوه روی آن ها بریزید. توجه داشته باشید که میزان افزودن شکر در این مرحله با مقدار ترشی انارهای شما و ذائقه‌تان رابطه مستقیمی دارد.

به مقدار دل‌خواه و لازم شکر در بین لایه های انار بپاشید و قابلمه را برای ۲-۳ ساعت درون یخچال قرار دهید. وجود شکر در بین دانه‌های یاقوتی شکل انار باعث می‌شود آب میوه سریع‌تر خارج شود و روند تهیه شربت شما با سرعت بیشتری انجام شود. پس از گذشت چند ساعت انارهای شما آب انداخته اند و آماده پختن هستند.

جالبه: رابطه آلبرت انیشتین با زنش که مو به تنتان سیخ می کند+ عکس

مرحله سوم | پختن انار

در سومین مرحله باید قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. زمان دهید تا دانه‌های انار به خوبی بپزند و آب میوه خارج شود. مدت زمان پخت با توجه به مقدار انارها و حجم قابلمه شما متفاوت است اما معمولا بین ۲۰-۶۰ دقیقه زمان برای این کار کافی است.

پس کنترل این مرحله به عهده شماست هر زمان که مشاهده کردید آب دانه‌های انار کاملا خارج شده و انارها پخته شده‌اند حرارت را خاموش کنید و به سراغ مرحله بعد روید.

شربت انار

مرحله چهارم | صاف کردن آب انار

در این مرحله پس از خنک شدن انارهای پخته شده با کمک صافی ریزی هسته‌های انار را از آب انار جدا کنید تا در نهایت آب میوه‌ای زلال و شفاف داشته باشید. اگر پارچه‌های توری صافی در دسترس داشته باشید می‌توانید برای این کار از آن کمک بگیرید.

مرحله پنجم | جوشاندن آب انار

در پنجمین مرحله آب انار صاف شده را بچشید و اگر نیاز به شکر داشت به مقدار لازم به آن بیفزایید. قابلمه آب انار را روی حرارت کم قرار دهید و منتظر بمانید تا آب انار به صورت ریزریز شروع به جوشیدن کند. پس کمی جوشیدن روی سطح قابلمه شما کف‌های مشاهده می شود که برای خوش‌رنگ شدن شربت و ماندگاری بیشترش باید این کف‌ها را با کمک قاشق از روی سطح قابلمه جمع کنید.

پس از گذشت حدود ۶۰ دقیقه که شربت شما جوشید و حجم آن تقریبا نصف شد یعنی به غلظت مناسب رسیده است. توجه داشته باشید که شربت پس از خنک شدن سفت می‌شود پس زیاد آن را نجوشانید.

شربت انار خانگی

مرحله ششم | افزودن آب لیمو ترش

در آخرین مرحله و زمانی که غلظت شربت مناسب بود آب‌لیموترش را به شربت بیفزاید و کمی بهم زنید. حرارت را خاموش کنید و قابلمه را کنار گذارید تا شربت خنک شود.

شربت انار خانگی2

مرحله هفتم | انتقال به شیشه های نگهداری

در این مرحله منتظر بمانید تا شربت شما کاملا خنک شود. شیشه‌های تمیز و خشکی را انتخاب کنید و شربت انار خوش‌رنگ و جذابتان را درون شیشه بریزید. درب شیشه را ببندید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

ببینید: ۳ ترفند طلایی برای نگهداری انار با پوست؛ به مدت طولانی در خانه

سوالات متداول

در این بخش به چند سوال پرتکرار در رابطه با تهیه شربت انار پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ماندگاری شربت انار چقدر است؟

بهترین مکان برای نگهداری این شربت یخچال است، این شربت در یخچال ۳-۸ ماه قابلیت نگهداری دارد.

علل شکرک زدن شربت انار چیست؟

زیاد جوشاندن شربت انار، افزودن بیش از حد شکر، عدم استفاده از آب لیمو یا جوهر لیمو عوامل شکرک زدن شربت انار هستند.

چگونه شربت انار رژیمی تهیه کنیم؟

برای تهیه شربت انار رژیمی طبق مراحل آموزش فوق پیش روید فقط کافی است از عسل طبیعی یا شکر قهوه‌ای به جای شکر سفید استفاده کنید.

امیدواریم که در این فصل با توجه به وفور انار طبق آموزش فوق شربت انار تهیه و نوش جان کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

شاید برایتان جالب باشد

طرز تهیه کتلت آبدار کبابی به شیوه ای آسان که یاد کتلت های مامان پز میفتی!

روش‌های درست کردن پودر سوخاری خانگی؛ با نان باگت و لواش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا