;
سبک زندگیمهارت های زندگی

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت و لوازم آشپزخانه با این روش فوری و ساده!

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت و آشپزخانه شاید سخت‌ترین و وقت‌ گیرترین قسمت خانه تکانی باشد. به خصوص آنکه لکه‌های چربی پس از ماندگاری با جذب گرد و خاک به خود حالت چسبنده و محکمی پیدا می‌کنند که به راحتی هم پاک نمی‌شوند.

در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی با راه‌های پاک کردن لکه‌های چربی کابینت و سایر لوازم آشپزخانه همراه مجله گفتنی باشید.

این هم جالبه: رنگ کردن تخم مرغ نوروز که خیلی شیک میشه+ آموزش و عکس

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت و آشپزخانه

روش‌های پاک کردن فوری لکه‌های چربی کابینت و سایر لوازم آشپزخانه به شرح زیر است:

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت3

۱- ترکیب مایع ظرفشویی و آب گرم

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت، به ازای هر یک لیوان آب یک قاشق مایع ظرفشویی کافی است. آن را در ظرفی بریزید و سپس با استفاده از یک دستمال آغشته به این محلول روی لکه‌های چربی بکشید. بعد از آن با دستمال خشک رد آب را پاک کنید.

این هم بدردت میخوره: هفت سین نماد چیست؟ رازهایی که به شما نگفته اند!

۲- ترکیب جوش شیرین و آب ولرم

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت، جوش شیرین در پاک کردن چربی‌ها ماده‌ای معجزه‌گر محسوب می‌شود. می‌توانید با ترکیب آن با آب ولرم یک خمیر به دست آورید. این خمیر را فقط روی لکه های چربی قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با دستمال خشک مواد خمیری را از روی سطوح پاک کنید و بعد از آن با یک دستمال نم دار کل سطح مورد نظر را تمیز کنید.

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت1

۳- ترکیب سرکه و آب گرم

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت، این ترکیب نیز برای همه سطوح که لکه‌های چربی سمج روی آنها وجود دارد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اول از همه روی سطح مورد نظر این محلول را اسپری کنید و در نهایت با یک دستمال خشک تمیز آن را پاک کنید.

این هم جالبه: دعای افزایش مال و ثروت با تاثیری غیرقابل باور

۴- استفاده از آب برنج

آب برنج یکی از گزینه‌های خوب برای پاک کردن سطح گاز از لکه‌های چربی است. مقدار متناسبی از آن را روی اجاق گاز بریزید و بعد با یک دستمال آن را چند بار پاک کنید تا کاملا تمیز شود.

استفاده از آب برنج

۵- ترکیب بوراکس و سرکه سفید

بوراکس ماده‌ای شیمیایی است که می‌توانید آن را از عطاری‌ها تهیه کنید. ترکیب بوراکس با سرکه سفید و کمی مایع ظرفشویی می‌تواند لکه‌های چربی را از هر سطحی پاک کند.

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت2

۶- محلول آمونیاک و آب

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت، از این محلول تنها زمانی باید استفاده کنید که از سایر روش‌ها نتیجه نگرفته باشید. چون آمونیاک می‌تواند به ریه شما آسیب برساند. کمی آمونیاک را با آب رقیق کنید و سپس بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید. بعد از آن با دستمال چندین بار روی محل مورد نظر بکشید تا چربی‌ها پاک شوند. هنگام استفاده از این محلول درها و پنجره‌ها باید باز باشند.

این هم جالبه: روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی

آمونیاک و آب

۷- شامپو فرش یا پودر ماشین لباسشویی

پاک کردن لکه‌های چربی کابینت، این دو شوینده محصولاتی نسبتا قوی هستند که برای پاک کردن ذرات چربی مناسبند. اگر روی کابینت یا سطوحی که رنگ دارند خواستید از این دو شوینده استفاده کنید اول در جایی که دید ندارد آنها را تست کنید تا به رنگ وسایل شما آسیب وارد نکنند.

نکته: پاک کردن چربی‌ها بعد از انکه مدت زمان زیادی از آن می‌گذرد تبدیل به کار سختی می‌شود. اما اگر همان ابتدا آن را تمیز کنیم بسیار راحت خواهد بود و به راحتی با دستمالی که با آب گرم نمناک شده باشد پاک می‌شود.

 

این مطالب هم جالبن:

بهترین روش های تمیز کردن ظروف چوبی آشپزخانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا