;
تازه هاعلم و فناوری

اینجا مرکز علمی در عربستان برای مهندس ها و هنرمندان است یا سفینه فضایی؟!

مرکز علمی در عربستان: شاهزاده سارا، همسر بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در پی راه‌اندازی یک مرکز علمی و فناوری جدید برای جوانان عربستانی است.

مرکز جدیدی برای علم و فناوری به نام «علمی»(ilmi) در عربستان سعودی راه‌اندازی می‌شود تا حس کنجکاوی علمی در میان جوانان این کشور را تشویق کند و همچنین مهارت‌های آنها را توسعه دهد.

این مرکز قرار است به ابتکار و اهتمام شاهزاده سارا بنت مشهور بن عبدالعزیز آل سعود که همسر شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی است، احداث شود تا به جوانان این امکان را بدهد که با موضوعات علمی، فناوری، مطالعه، مهندسی، هنر و ریاضیات(STREAM) به بهترین شکل ارتباط برقرار کنند.

شاهزاده سارا گفته است: [مرکز] علمی، چراغی برای خلاقیت، یادگیری و دسترسی خواهد بود. این مرکز جدید که نام آن به معنی «دانش من» ترجمه می‌شود، یک مرکز کشف و نوآوری علوم کاملاً در دسترس خواهد بود.

مرکز «علمی» در شهر غیر انتفاعی محمد بن سلمان در ریاض واقع شده و قرار است در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود. این مرکز ۲۷ هزار متر مربع وسعت خواهد داشت و اهداف این شهر نوآورانه را برای تجسم خلاقیت و پایداری از طریق ادغام در محیط طبیعی و محوطه سازی گسترده و استفاده از نور طبیعی منعکس می‌کند.

هدف این پروژه الهام بخشیدن و توانمندسازی جوانان در سراسر عربستان سعودی برای کاوش و خلق و همچنین مقابله با چالش‌ها به صورت عملی است.

مرکز علمی در عربستان عکس 1

«علمی» یک رویکرد منحصر به فرد است که به دنبال ارائه تصویری دقیق و با کیفیت از چگونگی اتصال و ارتباط جوانان در سراسر عربستان سعودی با موضوعات علمی، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات است.

شاهزاده سارا می‌گوید: «علمی» به همه دانش‌آموزان جوان و علاقه‌مندان به علم در عربستان سعودی این امکان را می‌دهد که استعداد بالقوه‌شان را کشف کنند و پیشرفت‌های بیشتری را رقم بزنند و به شکل‌دهی آینده کمک کنند. من امیدوارم همه با هم «علمی» را بسازیم و الهام بخش و حامی نسل آینده خود باشیم.

این پروژه یک طرح بشردوستانه، خیریه و غیر دولتی است که توسط بنیاد محمد بن سلمان(Misk) به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه آن پشتیبانی می‌شود و با مشارکت شهر غیر انتفاعی محمد بن سلمان عمل خواهد کرد.

این مرکز، میزبان نمایشگاه‌های دائمی برنامه‌ریزی‌شده خواهد بود که بر اساس سه موضوع اصلی برگزار خواهند شد: دنیای ما، خود ما و اختراعات ما. علاوه بر این، بر مسائلی از جمله فضا، اکوسیستم‌ها و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

این مرکز همچنین میزبان انواع تاسیسات، رویدادها، گفتگوها، اجراها و برنامه‌های یادگیری مشارکتی خواهد بود که برای ایجاد یک جامعه STREAM جدید در عربستان سعودی طراحی شده‌اند.

«علمی» یک سکوی دیجیتال یکپارچه همراه با مجموعه‌ای از تجربیات یادگیری در سراسر عربستان سعودی ارائه خواهد کرد. این برنامه‌ها از تابستان امسال شروع به پخش زنده می‌کنند و هدفشان این است که جوانان، والدین، خانواده‌ها و دوستان را در هر سنی که هستند، قبل از افتتاح فیزیکی «علمی» هیجان‌زده و درگیر کنند.

همچنین به زودی ارائه آنلاین «علمی» راه‌اندازی می‌شود که شامل یک مجموعه چالش‌های طراحی بازی‌گونه و هیجان انگیز است که مفاهیم کلیدی STREAM را بررسی می کند، آنها را به زندگی واقعی متصل می‌کند و از شرکت‌کنندگان دعوت می‌کند تا به عنوان بخشی از یک مسابقه، پاسخ‌های خلاقانه ارائه دهند.

مرکز «علمی» برای حمایت از این ابتکار همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌های زنده را برگزار می‌کند که محتوای STREAM را در پشت هر چالش دیجیتالی بررسی می‌کند و خانواده‌ها و دوستان را تشویق می‌کند تا برای ایجاد و ارائه راه‌حل‌ها به صورت زنده با یکدیگر همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا