;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیوگرافی امبر هرد + حقایقی که تا به حال درباره‌ی او نمی دانستید!!!

بیوگرافی امبر هرد بازیگر آمریکایی اهل تگزاس نشان می دهد که در فیلم های مختلف در نقش های متفاوت و غیر متعارف بازی کرده است. او حرفه بازیگری خود را با درام ورزشی “چراغ های شب جمعه” آغاز کرد و به زودی در شخصیت های کوچک مختلف ظاهر شد. با بخش فرهنگ و هنر مجله گفتنی همراه باشید.

موفقیت او زمانی به دست آمد که او به عنوان بازیگر نقش مکمل زن در چندین موفقیت در گیشه شناخته شد، از جمله “آناناس سریع” و “هرگز عقب ننشین”. او از این فیلم ها به رسمیت شناخته شد و خیلی زود شروع به بازی در نقش بازیگر اصلی کرد. او از آن زمان تاکنون بخشی از چندین فیلم موفق تجاری بوده است و به خاطر بازی های محکم و متقاعد کننده اش مورد توجه قرار گرفته است.

هرد که در منطقه آستین تگزاس بزرگ شده است، راه خود را از طریق سخاوت و اراده در هالیوود طی کرده است، زیرا او از پس‌زمینه‌ای فروتن آمده است. او به خاطر روحیه و نگرش هرگز نگو بمیر شناخته شده است، زیرا مجبور بود با یک سریال تلویزیونی لغو شده مبارزه کند. چندین نسخه ناموفق، و بسیاری از بررسی های نامطلوب.

با وجود این، او همچنان در بسیاری از فیلم‌ها حضور داشته و جوایز بسیاری نیز کسب کرده است. به غیر از فیلم، هرد یک فعال نیز هست. او آشکارا صحبت کرده و آگاهی خود را در مورد خشونت خانگی و سوء استفاده جنسی افزایش داده است. پس تا پایان مقاله با بخش فرهنگ و هنر مجله گفتنی همراه باشید.

شاید خوشتان بیاید: بی تی اس و حقایقی جالب از اعضای آن که نمی دانید! شلخته ترین فرد را می شناسید؟

حقایق فوری

دوست پسر: ایلان ماسک (سابق)، والنتینو لانوس (سابق)

با عنوان: آمبر لورا هرد شناخته می شود.

سن: 36 سال

خانواده: همسر/سابق: جانی دپ (م. 2015–2017)

پدر: دیوید هرد

مادر: پاتریشیا پیج

خواهر و برادر: ویتنی هرد

شریک: تاسیا ون ری (سابق)

متولد: ایالات متحده آمریکا

شهر: آستین، تگزاس

قد: (170 سانتی متر )

وزن: 60kg

دوران کودکی و اوایل زندگی

امبر هرد در 22 آوریل 1986 در آستین، تگزاس، در خانواده پاتریشیا پیج، محقق اینترنت، و دیوید هرد، یک پیمانکار به دنیا آمد. او یک خواهر کوچکتر به نام ویتنی دارد. او تربیت سخت کاتولیکی داشت.
مرگ بهترین دوستش زمانی که هرد 16 ساله بود او را عمیقاً تحت تأثیر قرار داد. او از مذهب سرخورده بود و به خداناباوری گرایش پیدا کرد زیرا در این زمان به شدت تحت تأثیر ایده های آین رند قرار گرفت. او سرانجام در 17 سالگی مدرسه را رها کرد و به شهر نیویورک رفت تا مدلینگ را دنبال کند.

شاید جالب باشد: رابطه عاشقانه کایلی جنر و تیموتی شالامی!

آثار عمده

اولین جهش آمبر هرد برای تحسین با فیلم اسلشر نوجوان “همه پسرها عاشق مندی لاو هستند” اتفاق افتاد. نقدهای متفاوتی دریافت کرد، اما عملکرد هرد به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت.
او با «خاطرات رام»، اقتباسی از رمان هانتر اس تامپسون، به شهرت رسید. او نقش عشق جانی دپ را بازی کرد و شیمی بین آنها فورا مورد توجه قرار گرفت. او اولین جایزه خود را برای این فیلم دریافت کرد.

زندگی شخصی و میراث

امبر هرد از برچسب های مرسوم برای تعریف گرایش جنسی خودداری کرده است. او در یک رویداد در سال 2010 بیرون آمد و اذعان کرد که با مردان و زنان رابطه داشته است.
او با بازیگر مکزیکی، والنتینو لانوس، قرار گرفت. به مدت یک سال قبل از جدایی در سال 2006. او برای مدتی با بازیگر و خواننده آمریکایی، مارک ویستراک، در رابطه بود تا اینکه در سال 2007 به پایان رسید.
او از سال 2008 تا 2012 با عکاس، تاسیا ون ری، در رابطه بود. در طول این رابطه بود که او به طور عمومی ظاهر شد.
او در سال 2011 با همبازی خود، جانی دپ، در حین فیلمبرداری «خاطرات رام» آشنا شد و خیلی زود زندگی مشترک را آغاز کرد. آنها در 3 فوریه 2015 در یک مراسم مدنی خصوصی ازدواج کردند. بعداً او در 23 می 2016 درخواست طلاق داد.

روز چهارشنبه ۱ ژوئن (۱۲ خرداد)  سال 1401 سرانجام پس از یک ماراتن چند هفته‌ای رای دادگاه جانی دپ و امبر هرد اعلام شد و هرد به پرداخت ۱۵ میلیون دلار غرامت محکوم شد.

همچنین بخوانید: میکِله مورونه بازیگر جذاب فیلم 365 روز با موآرا سوریو ازدواج کرد!

بیوگرافی امبر هرد2 (2)

او و دپ در آوریل 2015 به نقض قوانین امنیت زیستی استرالیا متهم شدند زیرا نتوانستند دو یورکشایر تریر را هنگام پرواز با جت خصوصی به خدمات گمرکی استرالیا اعلام کنند. آنها به گناه خود اعتراف کردند و 1000 دلار جریمه نقدی همراه با وثیقه یک ماهه برای رفتار خوب صادر کردند.
رابطه او با دپ آشفته بود. او به این دلیل که دپ مورد آزار و اذیت کلامی و فیزیکی قرار گرفته بود، از او دستور منع موقت گرفت.

در یک سری از مراحل قانونی، بسیاری از موارد سوء استفاده دیگر نیز آشکار شد. تصاویر مجروحیت او توسط مجله People منتشر شده است.
توافقی بین دپ و هرد در 16 آگوست 2016 انجام شد و بعداً طلاق نهایی شد. به او 7 میلیون دلار اعطا شد که گفته می شود به اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و بیمارستان کودکان لس آنجلس اهدا شده است.
او تقریباً یک سال با ایلان ماسک، بازرگان تجاری، قرار داشت تا اینکه در آگوست 2017 از هم جدا شدند. آنها همچنان دوستان صمیمی هستند.

روز چهارشنبه ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) 1401 سرانجام پس از یک ماراتن قضایی، رای دادگاه جانی دپ و امبر هرد اعلام شد. مطابق حکم هیئت منصفه جانی دپ در پرونده افترا پیروز اعلام شد و امبر هرد می‌باید ۱۵ میلیون دلار غرامت به او پرداخت کند.

دادگاه این دو بازیگر سرشناس هالیوودی در فیرفکس کانتی ویرجینیا به یک جنجال رسانه‌ای و یکی از پرسروصداترین محاکمات در تاریخ قضایی ایالات متحده بدل شده بود.  شبکه‌های تلویزیونی جریان دادگاه را پخش می‌کردند، هشتگ‌های مرتبط با محاکمه مکرراً در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر توییتر مورد توجه قرار می‌گرفت و کاربران با علاقه به تعقیب دادگاه و اظهارنظر درباره جزئی‌ترین ابعاد روابط خصوصی ستاره‌های پر زرق و برق سینمای آمریکا می‌پرداختند.

این محاکمه در اصل یک پرونده دادرسی در مورد اتهام افترا در یک مقاله بود، با این حال با شروع دادگاه جدل‌های دوطرف به زمینه‌های گسترده‌تری کشیده شد. امبر هرد و جانی دپ هر دو ادعا می‌کردند طرف مقابل از او سوءاستفاده کرده است.

عجیب و خواندنی: نسرین جواد زاده: چیزی به اسم نان در زندگی من وجود ندارد!

افکار عمومی، پشتیبان جانی دپ؟

در حالی که مدارک قانع‌کننده‌ای نشان می‌داد خشونت از سوی هر دو نفر در این ازدواج صورت گرفته است و هر دو طرف شواهدی برای ادعاهای خود داشتند، با این حال به نظر می‌رسید بسیاری از کاربران فضای مجازی در این پرونده حامی جانی دپ بودند.

شهرت جانی دپ، حجم عظیمی از پشتیبانی‌ها را در فضای اینترنت برای او به همراه داشته است. هشتگ‌های حمایت‌آمیزی همچون « JusticeForJohnnyDepp» بیش از ۳ میلیارد بار ریتوییت شده است.

کارشناسان دنیای سرگرمی می‌گویند ایفای نقش جانی دپ در فیلم‌های پرطرفدار، نظیر دزدان دریائی کارائیب، تاثیر به وضوح مشخصی در این همراهی عمومی گذاشته است. همچنین دوستداران هری پاتر از این که او پس از متهم شدن از سری فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» کنار گذاشته شد،عصبانی هستند. هرچند شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد تیم دپ از ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی برای تهییج احساسات عمومی علیه هرد استفاده کرده است.

همزمان دپ برای برخی به «نماد مردان قربانی خشونت خانگی» تبدیل شده و همین امر هوادارانی را برای او دست و پا کرده است. جبهه دیگری از مخالفان تفکرات فمینیستی و کسانی که فکر می‌کنند جنبش می‌ تو «زیاده‌روی» کرده است نیز به جمع حامیان جانی دپ اضافه شده‌اند.

ناظران می‌گویند هرچند دادگاه به نفع دپ رای داده است و او از پشتیبانی گسترده‌ای نیز برخوردار بوده، با این حال با توجه به حجم افشاگری‌های صورت گرفته و مدارک منتشره بعید است او بتواند پس از این دادگاه اعتبار روز اولش را بار دیگر به دست آورد.

واکنش امبر هرد و جانی دپ به حکم دادگاه چه بود؟

پس از اعلام حکم دادگاه امبر هرد در بیانیه‌ای با ابراز تاسف گفت: «دلم می‌سوزد که کوه شواهد برای ایستادن در برابر قدرت و نفوذ شوهر سابقم کافی نبود. من بیشتر از اینکه از این حکم ناامید شده باشم، برای زنان دیگر ناامید شدم. این یک عقب‌گرد است. این حکم ما را به زمانی برمی‌گرداند که وقتی زنی صدای دادخواهی‌اش را بلند می‌کرد، به صورت آشکاری مورد تحقیر واقع می‌شد. این حکم جدی گرفته شدن خشونت علیه زنان را عقب می‌اندازد.»

این در حالی است که جانی دپ از حکم دادگاه استقبال کرد و آن را یک «پیروزی» برای خود خواند.

بیوگرافی امبر هرد3

چیزهای جالب دیگر درباره‌ی آمبر هرد:

او یک نجات غریق است و این یکی از مشاغل تابستانی او بوده است.
آمبر یک خواننده مشتاق است و به طور کلی قبل از ترک هر جایی چندین کتاب بسته بندی می کند. او حتی یک خالکوبی از شعر عمر خیام را روی پهلوی خود طراحی کرده است.

( لیست فیلم های آمبر هرد ) :

1. لیگ عدالت زک اسنایدر (2021)

(اکشن، ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی)

2. Zombieland (2009)

(ترسناک، علمی تخیلی، کمدی، ماجراجویی)

3. آکوامن (2018)

(علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی)

4. کشور شمالی (2005)

(نمایش)

5. چراغ های جمعه شب (2004)

(ورزشی، اکشن، درام)

6. دختر دانمارکی (2015)

(درام، عاشقانه، بیوگرافی)

7. Pineapple Express (2008)

(اکشن، جنایی، کمدی)

8. سگ آلفا (2006)

(درام، بیوگرافی، جنایی)

9. هرگز عقب ننشین (2008)

(ورزشی، اکشن، درام)

10. جونز (2009)

(نمایش)

شاید برایتان جالب باشد:

کیوانچ تاتلیتوغ 6 سال از همسرش کوچکتر است و چیزهایی که نمی دانید!

الناز گلرخ و همسرش حمید فدایی، مدل های ایرانی معروف در اینستاگرام!

کایلی جنر دوباره فیلرهایش را تخلیه کرد! مد لب های طبیعی!

آیشواریا رای و دخترش در مت گالای هندی: دخترش به خودش رفته یا آبیشک؟

سبک لباس پوشیدن رهبر کره شمالی: علاقه دختران ایرانی به لباس هایی که رهبر کره شمالی می پوشد!

همچنین بخوانید: “داکوتا جانسون: بیوگرافی+همه چیز درباره بازیگر پنجاه طیف خاکستری”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا