;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

کاهش وزن و درمان کم خونی با نخودچی کشمش که تا حالا نمی دونستی!

خواص نخودچی کشمش یکی از خوراکی های بسیار محبوب می باشد که اغلب از آن به عنوان آجیل یاد می شود. به عبارت دیگر این نوع ماده غذایی را با سایر مواد غذایی مانند پسته، فندق، بادام و …. مخلوط می کنند و از آن ها به عنوان آجیل استفاده می کنند. در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی قصد داریم به بیان خواص نخودچی کشمش بپردازیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

نخودچی کشمش در دسته آجیل ها قرار می گیرد. نخودچی در حقیقت همان نخود های مزه دار شده می باشند. برای تهیه این نوع خوراکی نخود های تازه را مورد استفاده قرار می دهند. به عبارت دیگر تهیه نخودچی طی مراحل زیر تحت عنوان آب پز کردن نخود ها، آبکش کردن آن ها، پوست گیری، پخت و مزه دار کردن نخود ها انجام می شود.

این هم مفیده: پوست هندوانه و درمان اختلال نعوظ | پوست هندوانه را دور نریزید+ روش مصرف

آشنایی با خواص نخودچی کشمش

خواص نخودچی کشمش2

این هم مفیده: درمان پوست مرغی با روش های خانگی و طبیعی + 8 راهکار معجزه آسا

خواص نخودچی کشمش، نخودچی کشمش خواص زیادی دارند که ممکن است برخی از مردم از آن اطلاع نداشته باشند. از خواص نخودچی کشمش می توان به درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین بهبود بسیاری از مشکلات اشره کرد. مانند تنظیم کلسترول بدن، کنترل وزن، درمان کم خونی، تنظیم فشار خون و درمان فشار خون بالا و تقویت سیستم ایمنی بدن که بسیار با اهمیت است. از دیگر خواص نخودچی کشمش رفع گرسنگی، تامین کننده آهن بدن، درمان مشکلات قلبی عروقی، تامین کلسیم بدن، پیشگیری از سرطان و …. را می توان نام برد.

1. تنظیم کلسترول

خواص نخودچی کشمش، یکی از خواص نخودچی کشمش، تنظیم کلسترول می باشد. در حقیقت نخودچی کشمش سرشار از ماده ای به نام دیس لیپیدمی است. این نوع ماده یکی از ماده های تاثیر گذار در عدم تجمع کلسترول می باشد، در نتیجه مصرف این نوع ماده غذایی به تنظیم کلسترول کمک می کند.

2. کاهش وزن با نخود و کشمش

خواص نخودچی کشمش، از دیگر خواص نخودچی کشمش، کاهش وزن و درمان چاقی می باشد. این نوع ماده غذایی سرشار از فیبر است. در نتیجه مصرف آن باعث می شود تا فرد مصرف کننده برای مدت طولانی احساس گرسنگی نکند. بنابراین میل به مصرف مواد غذایی در فرد کاهش می یابد.

خواص نخودچی کشمش1

این هم جالبه: درمان فوری کبد چرب با طب سنتی در خانه | معرفی 12 خوراکی مفید

3. درمان فشار خون

از دیگر خواص نخودچی کشمش می توان به درمان فشار خون و تنظیم آن اشاره کرد. این نوع خوراکی سرشار از مواد معدنی نیازی چون پتاسیم، ویتامین، آهن B و آنتی اکسیدان و …. می باشد. مواد نامبرده در کاهش فشار خون بسیار موثر عمل می کنند. به عنوان مثال پتاسیم به شدت به کاهش تنش رگ های خونی کمک می کند، در نتیجه فشار خون را تنظیم می کند.

4. نخودچی کشمش برای برطرف کردن گرسنگی

نخودچی کشمش گرسنگی را برطرف می کند. به عبارت دیگر این نوع ماده غذایی سرشار از فیبر و همچنین مقدار زیادی پروتئین می باشد. همچنین به برطرف شدن گرسنگی و ایجاد احساس سیری در افراد کمک می کند.

5. تقویت سیستم ایمنی بدن

نخودچی کشمش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به عبارت دیگر این نوع ماده غذایی منبع غنی از آهن است. آهن موجود در ساختار نخودچی کشمش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. لازم به ذکر می باشد که مصرف این ماده غذایی توسط خانم های باردار به شدت توصیه می شود. چرا که استفاده از آن در دوران شیردهی به تامین انرژی بدن کمک می کند.

خواص نخودچی کشمش3

این هم جالبه: درمان خانگی گوش درد؛ سیر و پیاز نیست! بیا ببین باید چکار کنی

6. استحکام استخوان ها

از دیگر خواص نخودچی کشمش می توان به درمان مشکلات استخوانی و همچنین استحکام آن ها اشاره کرد. ماده غذایی نامبرده منبع غنی از کلسیم است که به تقویت استخوان ها، افزایش استحکام آن ها، درمان پوکی و یا نرمی استخوان و …. کمک می کند.

7. بهبود مشکلات قلبی عروقی

خواص نخودچی کشمش، نخودچی کشمش سرشار از فولات می باشد. این نوع ماده معدنی به تنظیم سطح اسید آمینه موجود در بدن کمک می کند و مانع از حملات قلبی و سکته قلبی می شود.

8. درمان کم خونی

خواص نخودچی کشمش، از دیگر خواص نخودچی کشمش می توان به درمان کم خونی اشاره کرد. این نوع خوراکی منبع غنی از آهن، کلسیم، مس، ویتامین B کمپلکس و …. می باشد. در نتیجه مصرف نخودچی کشمش به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و کم خونی را درمان می کند. رشد و تکثیر گلبول های قرمز خون از مزیت های مصرف نخودچی کشمش می باشد.

9. درمان و پیشگیری از انواع سرطان ها

از دیگر خواص نخودچی کشمش، درمان انواع سرطان ها می باشد. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد. وجود کاتچین در ساختار آن مانع از ورود سلول هال بیگانه در بدن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا