;
سبک زندگیآشپزی

انواع کیک های خوشمزه خانگی را بشناسید

انواع کیک های خوشمزه خانگی: کیک ها یکی از مهم ترین آماده سازی ها در خوراک شناسی به ویژه در شیرینی پزی است. چه کسی می تواند به یک کیک پر از طعم و بافت نه بگوید؟ اگر می خواهید راز موفقیت در تهیه کیک های خوشمزه را بیاموزید، باید به تکنیک و کیفیت مواد آن دقت کنید، به همین دلیل امروز یاد خواهید گرفت که انواع کیک ها و نام آن ها را بشناسید. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

مرتبط: طرز تهیه کیک ساده به روش فوری و آسان

 

چگونه یک کیک فوق العاده درست کنیم؟

 

کلمه کیک به طیف وسیعی از محصولات پخته شده اطلاق می شود که دارای بافت های مختلف از سبک و مطبوع تا متراکم و غنی شده با طعم هستند. کیک ها بسیار متفاوت هستند، زیرا در مواد، اندازه و شکل آن ها تنوع زیادی وجود دارد.

حتما ببینید: سینه مرغ رژیمی: اگر ورزشکار هستید یا می خواهید لاغر کنید حتما امتحان کنید

تصویر آشپزی که روی تخته آرد می ریزد

کیفیت موادی که برای تهیه کیک استفاده می کنیم کیفیت نهایی محصول را نیز تعیین می کند پس لازم است تکنیک صحیح را نیز انتخاب کنید . صرف نظر از نوع کیکی که تهیه می کنید.

3 نکته اساسی در پخت کیک

مخلوط شما باید صاف و یکدست باشد

پخت یک کیک ساده و خوشمزه زمانی حاصل می شود که مواد را به مقدار مناسب بریزید و آن ها کیفیت خوبی داشته باشند، مراحل توزین، هم زدن و پخت را نیز باید با دقت انجام دهید.
مطمئن شوید که محتویات آن به درستی ترکیب شوند، این باعث خواهد شد تا کیکی با بافتی نرم بدست آورید که متفاوت از نان باشد.
بافت نهایی خمیر باید همیشه با دسته کیکی که درست می کنید یکسان باشد.

انواع کیک های خوشمزه خانگی به 6 دسته تقسیم می شود

1. کیک ساده اسفنجی

کیک اسفنجی با استفاده از تخم مرغ کامل، جدا شده یا فقط سفیده، مخلوط با شکر و کره به دست می آید. می توانید طعم هایی مانند شکلات یا وانیلی را انتخاب کنید. در نهایت با مواد خشک مانند آرد و پودرهای دیگر آن را تکمیل کنید.

یکی از پرطرفدارترین کیک های اسفنجی اصل فرانسوی است که برای تهیه آن زرده یا سفیده تخم مرغ را جداگانه زده سپس با شکر مخلوط کرده و آرد الک شده را به مخلوط اضافه کنید.
اگر می خواهید آن را تهیه کنید باید تخم مرغ های کامل را با شکر بزنید تا حجم آنها سه برابر شود و سپس آرد الک شده را اضافه کنید. کیک اسفنجی یکی از اساسی ترین و مهم ترین کیک هاست، اگر می خواهید آن را پف دار کنید باید از تکنیک فرانسوی استفاده کنید که به آن اجازه می دهد تمام شربت ها و کرم های مایعی که استفاده کرده اید را جذب کند.

اگر به اندازه کافی هم نزنید، کیک اسفنجی شما فشرده می شود و بافت مطبوعی که لازم است را نخواهد داشت. شیرینی‌پزهای فرانسوی اغلب از شربت‌ها استفاده می‌کنند تا طعم و رطوبت بیشتری به کیک بدهند. هنگامی که عناصر خشک را اضافه می کنید، لازم است که با لیسک یا قاشق به صورت دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد.

انواع کیک های خوشمزه خانگی-کیک اسفنجی

2.انواع کیک های خوشمزه خانگی- کره ای

از طرفی کیک های کره ای نیز وجود دارند که این نوع کیک به روش سماژ یا آکرمادو تهیه می شود که شامل هم زدن کره در دمای اتاق به همراه شکر است.کیک های کره ای باید با رویه های سبک سرو شوند، بنابراین توصیه می شود از خامه فرم گرفته یا گاناش شکلاتی استفاده کنید ، زیرا طعم آن ها را خوشمزه تر می کند. کیک های کره با داشتن محتوای قند بالا نسبت به مقدار آرد موجود در دستور پخت مشخص می شوند. بنابراین خمیر نهایی غلیظ است و برای فرم دادن به آن همیشه باید از کاردک استفاده کرد.

3. کیک مرنگ

کیک های خوشمزه مرنگی با داشتن ساختاری کف آلود که با هم زدن تخم مرغ همراه با هوا ایجاد می شود، مشخص می شود، به این ترتیب خمیر بسیار سبک و لطیفی به دست می آید، بخار تولید شده در فر می تواند حجم آن را دو برابر کند.

 

دو نوع اصلی کیک مرنگی وجود دارد:

– داکوزی

این کیک به نام کیک مرنگ ژاپنی نیز شناخته می شود که برای تهیه آن مخلوطی از پودر یا آرد آجیل به همراه یک مرنگ فرانسوی یعنی یک مرنگ خام تهیه می شود. توصیه می شود فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و آن را با بادام مخلوط کنید.

انواع کیک های خوشمزه خانگی-داکوزی

– فرشته

این نوع کیک نام خود را به دلیل بافت مطبوع و نرم و شایسته فرشتگان به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید قوام کاملی داشته باشید باید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

انواع کیک های خوشمزه خانگی-کیک فرشته

4.انواع کیک های خوشمزه خانگی- روغنی

در این نوع کیک ها به جای کره از روغن استفاده می شود که نتیجه آن یک محصول مرطوب با ساختاری نرم است، برخلاف دستور العمل هایی که از کره استفاده می کنند که تمایل به سفت شدن دارد. برای رسیدن به بافت کامل کیک روغنی باید حالت مایع آن را بیرون از فر نگه داریم. کیک های روغنی از تخم مرغ های زده شده برای روشن کردن بافت استفاده می کنند.

کیک های اصلی روغن دار عبارتند از:

– نوع ابریشمی

یک کیک سبک و مطبوع که شامل مرنگ و روغن است، دومی به آن رطوبتی می دهد که مشخصه آن است. مانند غذای فرشته ، نوعی پارچه ابریشمی نیز از قالب مخصوصی استفاده می‌کند که کناره‌های آن چرب نمی‌شود، به این ترتیب مخلوط دیواره‌های خود را بالا می‌برد و کیک حجم می‌گیرد. اگر می‌خواهید طعم پیچیده‌تری داشته باشید، پوست، ادویه‌ها، سبزیجات را اضافه کنید و آن را با سس یا کولیس همراه کنید .

انواع کیک های خوشمزه خانگی-کیک های اصلی روغن دار نوع ابریشمی

– کیک هویج

دستور العملی که طعم هایی مانند دارچین، جوز هندی، میخک، آناناس، نارگیل، گردو، شکلات، انجیر، زنجبیل متبلور و مقداری میوه خشک را به خوبی ترکیب می کند. می توان آن را با پودر شکر یا کاکائو و همچنین فراستینگ پنیر خامه ای معمولی یا کره سرو کرد. این نوع کیک نام خود را مدیون ظرافت و رنگ مایل به قرمزی است که مشخصه آن است، اگرچه طعم بی نظیری نیز دارد که باید آن را امتحان کنید.

انواع کیک های خوشمزه خانگی-کیک هویج

5. انواع کیک های خوشمزه خانگی-تخمیر شده

این کیک ها با مخمر درست می شوند، بنابراین مخلوطی از نانوایی و شیرینی پزی هستند، معمولاً با خمیری شبیه خمیر نان تهیه می شوند، اما موادی مانند شکر، تخم مرغ و خامه به آن اضافه می کنند. به این ترتیب خمیر غلیظ تر و شبیه کیک می شود.

واژه فرانسوی viennoiserie به غذاهایی گفته می‌شود که به سبک وینی درست می‌شوند، اگرچه می‌تواند به کیک‌هایی با قوام نان مانند نیز اشاره داشته باشد. آن ها اغلب دارای لایه های کیک مانند هستند، از جمله کروسان، بریوش و غذاهای لذیذ فرانسوی مانند پین یا شکلات.

6. انواع کیک: کاسترد

این نوع کیک نیاز به تهیه کاسترد یا خامه غلیظی دارد که می توان آن را در بن ماری یا در فر با دمای متوسط ​​رو به پایین پخت که از معروف ترین آن ها چیزکیک است.
اگر می‌خواهید یک شیرینی‌پز یا شیرینی‌پز خوب تبدیل شوید، بسیار مهم است که به این تکنیک‌ها برای تهیه کیک تسلط داشته باشید، به این ترتیب می‌توانید با ترکیب‌های جدیدی از طعم و بافت آشنا شوید. به یاد داشته باشید که کیک ها معمولا به 6 دسته اصلی طبقه بندی می شوند: اسفنجی، کره، مرنگ، روغن، تخمیر شده یا کاسترد.

انواع کیک های خوشمزه خانگی- کیک کاسترد

لینک های مرتبط:

طرز تهیه مانتی ترکیه: غذایی که عاشق آن می شوید!

طرز تهیه و پخت خورشت قورمه سبزی خوشمزه و لعاب دار

سه سوته خیارشور خانگی تهیه کنید!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا