;
فرهنگ و هنرهنرمندان

مارک زاکربرگ صاحب اینستاگرام در کنار خاندانش+ عکس های خصوصی

مارک زاکربرگ در 14 مه 1984 در وایت پلینز، نیویورک متولد شد. تنها پسر و آخرین فرزند کارن کمپنر، روانشناس، و ادوارد زاکربرگ، دندانپزشک است. او در یک خانواده تحصیل‌کرده و نسبتاً ثروتمند بزرگ شده و استعدادش در زمینه برنامه‌نویسی بسیار زود به والدینش آشکار شد. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم جالبه: مرجانه گلچین در 55 سالگی مادر شد! + عکس شک برانگیز

والدین مارک زاکربرگ
والدین مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ و خواهرانش
مارک زاکربرگ و خواهرانش

مارک زاکربرگ کارآفرین، مهندس نرم‌افزار و مدیر ارشد اجرایی اهل ایالات متحده آمریکا است. او موسس و مدیر عامل فیس‌بوک، شبکه‌ اجتماعی بسیار موفقی است. همچنین یکی از افراد پرثروت و تأثیرگذار جهان است.

برایتان جالب خواهد بود: سوال همیشگی طرفداران ارباب حلقه ها: چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد؟

تحصیلات مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در دانشگاه هاروارد در زمینهٔ رشته‌ی علوم کامپیوتر تحصیل کرد.او سندیکات فیس‌بوک را در دانشگاه هاروارد راه‌اندازی کرد که بعدها به شکل شبکهٔ اجتماعی فیس‌بوک شناخته شد. این شرکت با مدیریت و رهبری زاکربرگ به سرعت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات در دنیا تبدیل شد.

 شروع مارک زاکربرگ

زاکربرگ علاقه اولیه خود را به کامپیوتر در سن 10 سالگی نشان داد و در همان سن برنامه‌نویسی را آغاز کرد. او در کلاس‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر در کالج مرسی شرکت کرد و یک برنامه پیام‌رسان به نام ZuckNet ایجاد کرد که به خانواده‌اش اجازه می‌داد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

همسر زاکربرگ

مارگ زاکربرگ و زنش
مارگ زاکربرگ و زنش

مارک زاربرگ در آشپزخانه مارک زاکربرگ و خانواده اش خانواده مارک زاکربرگ عکس خانوادگی مارک زاکربرگ

زاکربرگ در سال 2012 با پریسیلا چان، یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد، ازدواج کرد. آنها دو دختر به نام‌های ماکسیما و آگوست دارند. زاکربرگ فعالیت‌های بشردوستانه زیادی انجام می‌دهد. او میلیون‌ها دلار به خیریه اهدا کرده و برای ترویج برابری و فرصت‌ها موسسه‌ای را به همراه همسرش تأسیس کرده است.

دلیل جالب آبی رنگ بودن فیس بوک

جالب است بدانید فیس بوک به رنگ آبی طراحی شده است زیرا زاکربرگ کورنگی قرمز- سبز دارد و آبی بهترین رنگی است که وی می تواند ببیند.

مارک زاکربرگ و خرید اینستاگرام و واتساپ

درآمد اصلی فیس بوک از تبلیغات متنی در صفحات شبکه های اجتماعی به دست می آید. مابقی درآمد فیس بوک هم به واسطه خریدوفروش مجازی از طریق این وب سایت تأمین می شود.

اینستاگرام در آغاز یک اپلیکیشن iOS بود که توسط مایک کریگر و کوین سیستروم برنامه نویسی شده بود . مارک زاکربرگ در آوریل سال 2012 اینستاگرام را خریداری کرد.

شرکت آکیولس ریفت توسط پالمر فریمن لاکی رهبری می شد. زاکربرگ در ماه مارس سال 2014 اقدام به خرید شرکت آکیولس ریفت و امتیاز هدست واقعیت مجازی کرد و برای خرید آن 200 میلیون پول نقد پرداخت و 23.1 میلیون دلار از سهام فیس بوک را واگذار کرد. اگر این شرکت در آینده نقطه عطفی داشته باشد، فیس بوک 300 میلیون دلار دیگر نیز پرداخت خواهد کرد.

واتساپ یک اپلیکیشن مسنجر پیام رسان است که در سال 2009 توسط یان کوم و برایان اکتون راه اندازی شده است . مارک زاکربرگ در اکتبر 2014 پروژه واتس اپ را به مبلغ 22 میلیارد دلار خریداری کرد.

سرمایۀ مارک زاکربرگ

خانه های مارک زاکربرگ

دراین مورد نمیتوان مبلغ ثابتی عنوان کرد چرا که سالانه ثروت مارک در حال تغییر است اما طبق آخرین آمار ثروت مارک زاکربرگ حدود 73.8 میلیارد دلار آمریکاست. او دارای 50 کمپانی دیگر است و خانه ای در پالو آلتوی کالیفورنیا به ارزش 7 میلیون دلار و مساحت 5000 متر می باشد. او چهار خانۀ دیگر نیز به ارزش 30 میلیون دلار دارد.

برایتان جالب خواهد بود

عکس شوهر واقعی ژاله صامتی بازیگر سریال زیرخاکی+دخترهای از خودش شاداب تر

شوهر واقعی و خفن فرناز رهنما (زن بهنام تشکر در سریال ساختمان پزشکان)

تصاویر بازیگران سریال پاورچین که باورت نمیشه همشون پیر شدن!

دلیل مجرد ماندن طناز طباطبایی + چرا زیباترین بازیگر ایرانی تنهاست؟

الناز مافی رقیب بچه مهندس تو دانشگاه+ عکس های جدیدش

جدیدترین عکس خانوادگی بنیامین بهادری خواننده «دنیا دیگه مثل تو»

مژگان کراش بچه مهندس از کودکی تا بزرگسالی+ بازیگران نقش مومو چه شکلی شدن؟

۲۰ سالگی حمیدرضا حافظ شجری(جعفر نوروز رنگی)؛ چقد تغییر کرده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا